Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilken farge ville du valgt? (på sofa)

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Se resultatene: Hvilken farge ville du valgt?
Qual, light grey melange (lys grå) 18 23,38%
Qual, grey melange (mørk grå) 59 76,62%
Deltakere: 77. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-10, 18:23   #1
Prilla
Superduperaktiv
 
Prilla sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 554
Prilla er populærPrilla er populærPrilla er populær
Standard

Hvilken farge ville du valgt? (på sofa)

Vi må bestemme oss for farge på sofen innen i morgen. Jeg liker lys grå best, mens mannen argumenterer for en mørkere gråfarge. Hva synes dere?

Valget står mellom disse to ullstoffene:

Qual, light grey melange:


Qual, grey melange:



På denne sofaen:

__________________
"If you really want to do something, you'll find a way. If you don't, you'll find an excuse."
- Jim Rohn
Prilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 18:48   #2
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken farge ville du valgt? (på sofa)

Jeg ville valgt den lyse. Innbiller meg at støv og skit synes mye bedre på den mørke.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 18:51   #3
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken farge ville du valgt? (på sofa)

Jeg har mørk sofa, ikke grå men brun. Like mørk brun som den grå der er mørk grå liksom. Skitten synes ikke.
Hadde helt klart valgt den mørke om du har barn i hus.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 18:52   #4
sunilla
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 24
sunilla har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilken farge ville du valgt? (på sofa)

jeg hadde valgt mørk uten tvil

sunilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 18:55   #5
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken farge ville du valgt? (på sofa)

Det kommer litt an på hvordan det blir i forhold til barna. Jeg ville nok valgt en som gjorde at jeg slapp å bjeffe til ungene hver gang de kom i nærheten. Når det er sagt, synes jeg den lyse er penest.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 18:57   #6
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken farge ville du valgt? (på sofa)

Den lyse er finest, den mørke er nok mest praktisk. Kommer an på hvor mye ungene får spise i sofaen.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 19:30   #7
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken farge ville du valgt? (på sofa)

Jeg synes den mørke er både penest og mest praktisk. Men det er ikke sånn at flekker synes lite på mørke sofaer, de synes faktisk ganske godt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 19:54   #8
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken farge ville du valgt? (på sofa)

Eg held ein knapp på den lyse, men er ikkje sikker. Vi har forresten svart sofa, eller mørk grå i alle fall, og der vises flekker.

Kva sofa er det? Kjempefin!

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 19:56   #9
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.337
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken farge ville du valgt? (på sofa)

Jeg ville valgt den mørke. Vi har mørk grå, og liker det godt.

Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 20:10   #10
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.843
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken farge ville du valgt? (på sofa)

Den lyse er finest, mens den mørke er langt mer praktisk, særlig hvis du har små barn.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 20:26   #11
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken farge ville du valgt? (på sofa)

Klarer ikke å gi noe skikkelig svar, for begge var fine, og det kommer veldig an på hva slags uttrykk du ønsker deg i stua, evt har fra før. Lekre på hver sin måte. Ang dritt, så tror jeg det synes omtrent like godt/ dårlig på begge. Det var stor fargeforskjell på dem, så jeg ville helt klart gått etter hva slag stil du er på jakt etter.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 20:27   #12
Prilla
Superduperaktiv
 
Prilla sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 554
Prilla er populærPrilla er populærPrilla er populær
Standard

Sv: Hvilken farge ville du valgt? (på sofa)

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Kva sofa er det? Kjempefin!

Det er Cubus fra Bolia 50% på denne fram til i morgen, så vi må bestemme oss innen da.

Ungene er ikke så små lengre, så de er ikke den største risikofaktoren, men hva om jeg søler rødvin?! ( et av argumentene til mannen min, for en mørkere gråfarge.)

Ser det er et ganske stort flertall for den mørke, men den den lyse er utrolig fiin da, selv om den ikke er like praktisk. Det at den er litt melert, bidrar kanskje litt, til at flekker ikke vises såå godt, eller?

__________________
"If you really want to do something, you'll find a way. If you don't, you'll find an excuse."
- Jim Rohn
Prilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 20:28   #13
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.814
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken farge ville du valgt? (på sofa)

Jeg ville valgt den mørke, flekker vises veldig fort på lys sofa, f. eks. kan ny jeans smitte over på den.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 20:40   #14
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken farge ville du valgt? (på sofa)

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Jeg ville valgt den mørke, flekker vises veldig fort på lys sofa, f. eks. kan ny jeans smitte over på den.

Ja, men denne sofaen var da ikke SÅ lys? Og den er melert.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 20:43   #15
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken farge ville du valgt? (på sofa)

Trekkene kan vaskes i maskin på ullprogram og med sitronsåpe får du bort rødvin.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 20:49   #16
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken farge ville du valgt? (på sofa)

... og så sørger du for å impregnere den før du tar den i bruk. Det gjorde vi ikke med vår nåværende og den er et helvete å holde rein. Jeg tror jeg liker det lyse stoffet best.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 20:55   #17
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken farge ville du valgt? (på sofa)

Opprinnelig lagt inn av Ami, her.

Det kommer litt an på hvordan det blir i forhold til barna. Jeg ville nok valgt en som gjorde at jeg slapp å bjeffe til ungene hver gang de kom i nærheten. Når det er sagt, synes jeg den lyse er penest.

Signerer Ami.

  Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 21:10   #18
Prilla
Superduperaktiv
 
Prilla sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 554
Prilla er populærPrilla er populærPrilla er populær
Standard

Sv: Hvilken farge ville du valgt? (på sofa)

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Klarer ikke å gi noe skikkelig svar, for begge var fine, og det kommer veldig an på hva slags uttrykk du ønsker deg i stua, evt har fra før. Lekre på hver sin måte. Ang dritt, så tror jeg det synes omtrent like godt/ dårlig på begge. Det var stor fargeforskjell på dem, så jeg ville helt klart gått etter hva slag stil du er på jakt etter.

Tror begge vil passe inn i stua vår. Vi bygger hus og er enda ikke ferdig, men det blir mye hvitt, med furu på golv og i tak. Høyt under taket, så vi tåler en litt mørk og tung sofa, men liker også tanken på en litt lysere sofa.

Elle, melle...

__________________
"If you really want to do something, you'll find a way. If you don't, you'll find an excuse."
- Jim Rohn
Prilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 22:56   #19
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken farge ville du valgt? (på sofa)

Opprinnelig lagt inn av Prilla, her.

Tror begge vil passe inn i stua vår. Vi bygger hus og er enda ikke ferdig, men det blir mye hvitt, med furu på golv og i tak. Høyt under taket, så vi tåler en litt mørk og tung sofa, men liker også tanken på en litt lysere sofa.

Elle, melle...

Mye hvitt, men lyst tre i tillegg. Da ville jeg sagt lys sofa, tror jeg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 23:40   #20
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.814
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken farge ville du valgt? (på sofa)

Hva blir det til?

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no