Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Pynte til jul

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-10, 22:18   #1
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Pynte til jul

Når finner dere frem julepynten og begynner å pynte så smått til jul?

Gammel 13-11-10, 22:20   #2
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynte til jul ...

Jeg pynter ikke "så smått" til jul. All julepynten kommer frem lille julaften. Før det er det bare adventslys og julekalender fremme. De settes frem første søndag i advent og 1. desember.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 22:21   #3
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Ehm. Aldri ... Jeg har intensjoner hver førjulstid, men siden vi reiser bort er det liksom ikke noe vits.

Egentlig lyver jeg nå, for jeg henger opp stjerna til 1. søndag i advent, og da slenger jeg ut noen smånisser også. I tillegg til noen telysholdere med glitter. Også adventsstaken, da. Helårsengelen min plasseres litt mer synlig, og kanskje gidder jeg å kjøpe et par juleplanter.

Gammel 13-11-10, 22:22   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1. søndag i advent, selvsagt. Man kan ikke vente lenger enn det, da havner man på galehus (man = Iset). Jeg elsker julen og begynner å glede meg som en golden retriever-femåring allerede fra februar/mars av, så nå er jeg jo long overdue! Bare 2 uker igjen, bare 2 uker igjen, bare 2 uker igjen!!!

Gammel 13-11-10, 22:23   #5
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Kanskje det bare er meg som pynter 1. desember. Jeg liker nemlig å ha julen i desember - og den ryker ut 1 helgen over nyttår.. *gjerne 1. nyttårsdag*
Mamma er jo litt rystet over mine "tradisjoner" - for jeg er oppvokst med en mor som pynter og vasker for harde livet 23. desember og har nisser til laaangt ut i januar. Den tradisjonen har jeg brutt med glans ja..

Gammel 13-11-10, 22:24   #6
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Vi pynter til advent første helga i advent. Hvitt, sølv og lilla på lysfat og hvite svibler og stjerne i vinduet. Julepynten kommer frem 22. desember og blir til trettende dag jul.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 22:30   #7
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Før: Aldri.
Nå: Planen er første søndag i advent.

Gammel 13-11-10, 22:32   #8
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Pynter til advent med lys, svibler, kalender, stjerne.
Pepperkakehuset kommer opp en gang i midten av desember, ellers venter vi med resten av pynten til 23. desember.

Gammel 13-11-10, 22:33   #9
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi pynter til advent, i hovedsak i kjøkkenet og litt lys utendørs, første søndag i advent. Pynting til jul gjør vi 22. og 23. desember. Det siste som tas er juletreet og det pynter vi om kvelden den 23.

Julepynten beholdes til 20. dag jul. Treet også.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 22:33   #10
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Pynter litt til 1. søndag i advent. Ikke nisser og julerødt, men sølvhjerter i vinduene og advendtstake. Resten av julen kommer inn når juletreet pyntes.

Gammel 13-11-10, 22:36   #11
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Her skal det pyntes 23. ja, og jeg hadde klart å holde på det i mange år, helt til det ble for mange splittede familier som gjorde juledagene for korte så det ene familieselskapet ble lagt til illle julaften. Ok, så nå finner vi frem det meste 22. og så blir det litt mer hektisk på kvelden etter selskapet.
Men for meg er julens magi det å våkne julaften til et virkelig julepyntet hus, og jeg husker hvor stort det var å stå opp på julaften når det hadde skjedd så mye i løpet av natten.
Så da fortsetter vi tradisjonen, og håper på fersk snø hvert år for å gjøre det hele perfekt.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 22:41   #12
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jula kommer frem lille julaften de årene vi er hjemme. I år blir det vel kvelden før vi reiser, tenker jeg.

Advent starter 1. søndag i advent da. Med stjerne og lilla lys. Utelysene (om vi gidder) kommer i løpet av desember en gang.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 22:46   #13
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

23. desember.

Gammel 13-11-10, 22:49   #14
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Adventsstaker og noe lys kommer til 1. søndag i advent. Vi har endel fine ting som¨fortjener å være litt mer fremme, de kommer underveis i desember. Det samme med blomster. Resten av pynten og juletreet kommer siste dag før vi drar. Som regel 22. desember.

Jeg vil heller ha julepynt i desember enn i januar.

Gammel 13-11-10, 22:53   #15
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Første søndag i advent begynner jeg så smått å pynte med engler, willow tree pynt og slikt. 22. eller 23. desember kommer nissene og treet frem!

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 22:55   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg vil heller ha julepynt i desember enn i januar.

Jeg også. I januar er jula over for min del, da er hele magien borte og hverdagen begynner liksom igjen. Så jeg begynner heller tidlig og fjerner alt 1. januar.

Gammel 13-11-10, 22:55   #17
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Opp lille julaften og ned 13. jan.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 22:57   #18
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Jeg synes det er litt trist at folk flytter jula fordi de ikke kan vente.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 22:59   #19
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg også. I januar er jula over for min del, da er hele magien borte og hverdagen begynner liksom igjen. Så jeg begynner heller tidlig og fjerner alt 1. januar.

Samme her. Mye kommer opp nokså tidlig i desember.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 22:59   #20
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns det er trist at folk ikke klarer å dele vår glede.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:44.