Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva skal du lage til jul (gaver)?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-10, 00:07   #1
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Hva skal du lage til jul (gaver)?

Jeg lager alltid smågavene selv. En liten ting til tanter, venninner, en god nabo ect. I fjor laget jeg lavendelsåpe, året før konfekt, året før der igjen små esker med engledecoupage.
Greia er at det skal være rimelig, hyggelig, personlig og fra bunnen.
Tips i år ?

Gammel 14-11-10, 00:13   #2
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du lage til jul (gaver) ?

Jeg strikker en tunika. Og med alt som skjer er jeg heldig om den er ferdig til jul. Har planer om en 3-4 luer og litt hjemelagd godt også, men spørs om jeg rekker det.

Gammel 14-11-10, 00:45   #3
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Akkurat nå sitter jeg og dekorerer lys med servietter. Noen kubbelys får engler og andre får nisser, har vært på serviettraid og funnet endel fine.
Og så har jeg laget litt kort, "til enhver anledning" som pleier å falle i smak sier de.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 00:51   #4
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du lage til jul (gaver)?

Har laget ett minialbum til søs med bilder av henne og koselige små tekster som sier litt om hva hun betyr for meg.

Ellers syr jeg opp ett lite "lager" med multiposer i hvit lin som jeg gjerne fyller ned julegodis, lys, servietter o.l som jeg har med bort som vertinnegaver i romjulen.

Sy handleposer av kule voksduker er enkelt. Jeg kjøpte endel Amy Butler stoff i sommer som jeg har tenkt og sy toalettmapper og sminkepunger av.

Har ett lite lager med vaskekluter også som jeg gjerne gir bort sammen med hjemmelaget såpe. Jeg ser desember byr på endel rolige kvelder, så jeg håper på og få produsert litt.

Gammel 14-11-10, 00:51   #5
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Ei fotobok til svigers frå vår felles ferie. Det er truleg det nærmaste eg kjem i kategorien heimalaga.

Gammel 14-11-10, 00:53   #6
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Akkurat nå sitter jeg og dekorerer lys med servietter. Noen kubbelys får engler og andre får nisser, har vært på serviettraid og funnet endel fine.
Og så har jeg laget litt kort, "til enhver anledning" som pleier å falle i smak sier de.

de er utrolig lekre Gyda! Sånne skal jeg lage også

Gammel 14-11-10, 01:11   #7
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg strikker noe, lager alltid noe julegodis som faller i god jord hos mottakerene

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 08:08   #8
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har strikka og tova mange sitteunderlag. Har også planer om et par baggyluer.

Gammel 14-11-10, 10:58   #9
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg dekorere også kubbelys. Hvor finner du fine serviette Gyda?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 11:00   #10
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg bruker å lage brente mandler til en del. De jeg lager er visst veldig gode, så det året jeg gjorde noe annet fikk jeg spørsmål om oppskrift så de kunne lage selv. Så da blir det mandler hvert år.

Gammel 14-11-10, 11:35   #11
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har støpt mengder med høye pyramidelys. Brukt både rester av kubbelys, og farget fargeløs lysmasse selv.

Gammel 14-11-10, 11:40   #12
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har laget fotokalender, det gjør jeg hvert år. I tillegg skal jeg strikke lue, sjal og pulsvanter til mamma. Og muligens en lue til hver av brødrene mine.

Gammel 14-11-10, 11:44   #13
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har laget fotokalender, en type til min familie, og en annen til mannens familie. Jeg kommer også til å lage små poser med godterier, hvor jeg lager toppen på posen.

Gammel 14-11-10, 11:51   #14
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Hvordan dekorerer man kubbelys? Det hadde vært noe for svigerinnene mine, tror jeg. Vurderer å bestille en forstørrelse av ett eller annet bilde til svigers/foreldrene mine, og ramme det inn. Men utover det blir det nok ikke noe mer hjemmelaget.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 12:05   #15
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Hvordan dekorerer man kubbelys? Det hadde vært noe for svigerinnene mine, tror jeg. .

Det er flere måter å gjøre det på, jeg vet at noen varmer baksiden av skjeer eller noe sånt. Jeg bruker varmepistol og bakepapir. Klipper ut motivet, bruker bare det ytterste laget, legger det på lyset, tar bakepapir på og varmer forsiktig med varmepistol. Hvis man ikke driver med kortlaging og scrapping så har man sikkert ikke en varmepistol. Jeg men at jeg leste at noen hadde sett det bli gjort på Youtube.

Gammel 14-11-10, 12:06   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg laget både brente og salte mandler i fjor. De som fikk salte mandler holdt på å gå fra konseptene og spiste dem opp på null komma niks. Saltet dem med røkt maldonsalt, de er nydelige. Kjøpte fine små glass på Fretex til en slikk og ingenting og hadde mandlene oppi dem.
I år tenkte jeg å lage hjemmelaget marmelade, chutney og slikt. Kanskje noe sild også, feks. hvitløkssild. Får se.

Gammel 14-11-10, 12:11   #17
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Mannen synes jeg er litt teit som lager ting, han tror ikke at folk synes noe om å få det. Men da er han litt teit ikke sant? Jeg skulle ønsker at jeg hadde venninner som lagde ting til meg. Jeg liker hjemmelagde ting.

Gammel 14-11-10, 12:18   #18
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg laget både brente og salte mandler i fjor. De som fikk salte mandler holdt på å gå fra konseptene og spiste dem opp på null komma niks. Saltet dem med røkt maldonsalt, de er nydelige. Kjøpte fine små glass på Fretex til en slikk og ingenting og hadde mandlene oppi dem.
I år tenkte jeg å lage hjemmelaget marmelade, chutney og slikt. Kanskje noe sild også, feks. hvitløkssild. Får se.

Jeg er ikke spesielt glad i mandler, men tar det fremfor sild.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 12:19   #19
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg dekorere også kubbelys. Hvor finner du fine serviette Gyda?

Jeg fant noen fine englete fra Sagen design på Grorud, hos Viola & Kreatrine tror jeg butikken heter. Og på Glassmagasinet hadde de også flere fine.
Denne er fra Sagen design:

Man klipper til servietten, ta av det ytterste laget av servietten med motiv på, legg det glatt på et kubbelys, og pakk inn med bakepapir. Pass på at begge lagene ligger glatt inntil lyset, og så varmer man motivet forsiktig med en varmluftpistol til man ser at det blir mørkere og dermed smelter inn i lyset. Og vips- ferdig.

Gammel 14-11-10, 12:22   #20
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Oppskrift på salte mandler?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:34.