Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Tips til latterlig enkle strikkeprosjekt?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-10, 18:15   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tips til latterlig enkle strikkeprosjekt?

Har dere tips til utrolig enkle strikkeoppskrifter? Altså type Nin-skjerf (som jeg faktisk ikke fikk til i fjor ) og lignende? Jeg er nybegynner og har hatt en lang pause nå men vil gjerne komme igang igjen.

Gammel 14-11-10, 18:32   #2
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tips til latterlig enkle strikkeprosjekt?

Garnstudio har en egen kategori for enkle oppskrifter:
http://www.garnstudio.com/lang/no/ca...ikt.php?kat=10

Gammel 14-11-10, 18:36   #3
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Tovede sitteunderlag.

Gammel 14-11-10, 18:40   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk! Forresten så prøvde jeg meg på denne vesken for en stund siden. Det gikk ganske bra frem til jeg innså at jeg hadde vrengt halve arbeidet (om dere skjønner), så det ble ikke noe av. Da var jeg forbanna i så mange uker at det gikk i glemmeboka, jeg prøvde ikke igjen. Men den skal visst være ganske enkel, så jeg vurderer å prøve igjen nå.

Gammel 14-11-10, 20:05   #5
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Da jeg holdt strikkekurs for en venninne strikket hun en Wham bam thank you lamb på en kveld. Det er en hals, som strikkes rett fram og tilbake og sys sammen etterpå. Jeg syns de kan bli skikkelig fine, hvis man kjøper et par kule knapper og syr på.

Her er et bilde (lånt):

Her er oppskriften:
http://timotei-timotei.blogspot.com/...-you-lamb.html

Gammel 15-12-10, 09:34   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Da jeg holdt strikkekurs for en venninne strikket hun en Wham bam thank you lamb på en kveld.

Det var litt av et navn!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 21:53   #7
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Enkle og overkommelige ting er fint. Dette er en fiiin tråd merker jeg

Gammel 17-11-10, 19:07   #8
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Nå har jeg strikket meg en slik hals. Tok i litt vel, både på antall masker og antall omganger. Men den ble fin likevel - ikke helt som på bildet med dog, men den kan helt klar brukes. Skal forsøke en gang til og forminske meg litt.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 19:28   #9
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er i gang med et "nøstebarnskjerfesjal". Rett og slett et nøstebarnteppe, men bare halve. Starter med 160 masker (totråds merino fra nøstebarn, som har ligget siden jeg var gravid ) på pinne 6mm. Strikker to masker sammen i starten av hver omgang. Om det går etter planen, blir det et trekantet sjalgreie, løst strikket.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 09:14   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Jeg er i gang med et "nøstebarnskjerfesjal". Rett og slett et nøstebarnteppe, men bare halve. Starter med 160 masker (totråds merino fra nøstebarn, som har ligget siden jeg var gravid ) på pinne 6mm. Strikker to masker sammen i starten av hver omgang. Om det går etter planen, blir det et trekantet sjalgreie, løst strikket.

Og det ble det. Kjempefint!
Jeg skal i gang med Wham bam thank you lamb nå. Man strikker altså bare til det er "langt nok"? Ser jo veldig enkelt ut. Man strikker ikke med dobbel tråd, sant? Og helt vanlige pinner, ikke rundpinner?

Gammel 14-12-10, 14:09   #11
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Venninnen min strikket med Eskimo-garn. 25 masker, og strikket til to nøster var brukt opp.

Gammel 14-12-10, 14:11   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg holder på med en nå, rosa og hvit-stripete (3 rader av hver farge). Jeg måtte ha rundt 35 masker, men det ser ganske fint ut til nå.

Gammel 15-12-10, 09:32   #13
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Jeg har strikket 2 av de halsene over her, en lille til meg og en grønnstripete til Propellen.Den er kjempedeilig å ha på.

Gammel 15-12-10, 10:50   #14
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Holder på med Nøstebarn teppe. Starter med en maske, øker på med en for hver runde. Et nøste opp, og et nøste til å strikke ned. Mitt tredje teppe. Har ikke strikket noe annet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:21.