|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
WF: Sausnebbet
|
Julegaver barna kan lage?Jeg er ingen hobbyperson, og trenger inspirasjon til ting ungene kan lage i presang til besteforeldre ++. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julegaver barna kan lage?Male på kopper og fat, men det blir jo likt din egen ide. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julegaver barna kan lage?Panduro har mange fine sett man kan lage. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Curlingkone
|
Sv: Julegaver barna kan lage?Mamma og pappa fikk et år sengetøy av sine barnebarn, helt hvitt, og så hadde de skrevet bestemor på det ene putetrekket og bestefar på det andre, og dekorert med håndavtrykk og diverse.
|
|
|
#6 |
|
|
Sv: Julegaver barna kan lage?Takk for fine tips. Kom gjerne med flere. det er sikkert andre enn meg som har idetørke også. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Julegaver barna kan lage?Gutten min laget lys med voksdekorasjon paa et par aar. Man kjöper lys og kjöper saann voks som er beregnet til dette ogsaa skjaerer man ut mönstre alt etter hvor avanser man er. Det ble mye firkanter og trekanter det förste aaret, og finere ting etterhvert. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Julegaver barna kan lage?Male på vaskede syltetøy glass. Snurr gullfarget ståltråd rundt toppen og lag en hank av det. Putt telys oppi. Og vips så har du en fin fin telysestake.
|
|
|
#9 |
|
Sangfugl
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julegaver barna kan lage?Vi har lagt fine peisfyrstikkesker. Kjøpt store fyrstikkesker (ekstra lange, fine på (Europris). Limt på filt på overflatene, og limt på hjerter, stjerner og annet fint jeg har funnet. Lett å lage, fint å få, og morsomt for barna med liming. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Julegaver barna kan lage?*abbonerer*
|
|
|
#11 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: Julegaver barna kan lage?Vi tenkte å lage kjeleunderlag av hvitefliser,som de tegner på med porselens tusjer men den lokale hobby butikken hadde bare 10 stk inne... de var 15*15 og kostet 10,50, på panduro siden koster de 19 kr
|
|
|
|
#12 |
|
Øyboer
Sv: Julegaver barna kan lage?Vi lagde kjempefine julekuler i fjor. Kjøpte hvite plasjulekuler hos okani og så malte han de og strødde glitter på. Skrev navn + årstall på og har planer om å forsette tradisjonen. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
Sv: Julegaver barna kan lage?Jeg har forresten laget fine julekuler med elevene mine tidligere. -Vattkuler med decoupage. Det var både enkelt og fint. Godteglass med decoupage har vi også testet. Sist redigert av Kaija : 15-11-10 kl 21:43. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Øyboer
Sv: Julegaver barna kan lage?Rødvinsglass med decopage er også lett og fint. Vi brukte decopage på julekulene til de allerminste barna i fjor. Fordi de rett og slett ikke klarte å treffe med malingen |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Sv: Julegaver barna kan lage?"Pepperkakekjærligheter" med ispinner fra for eks. Panduro og den ,runde pepperkaken FULL av deilig godteri! Nam, nam... |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julegaver barna kan lage?I fjor fikk vi en kalender fra barnehagen. De hadde kjøpt kalendere med blanke felt over kalenderdelen. Det var håndstempel, løv under kontaktark og tegninger. På en side var det et bilde tatt av fotografen.
|
|
|
#18 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Sv: Julegaver barna kan lage?Jeg og ungene skal lage juletrepynt til besteforeldrene. Jeg tenkte vi skulle perle hjerter og stjerner i rødt og hvitt, som vi pynter med glitterlim og paljetter, og knyter på snor slik at de kan henges på juletre. Det blir nok bra tenker jeg.
|
|
|
|
#19 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julegaver barna kan lage?Vi har latt jenta vår på 1,5 år male på tykke fargede ark med fingermaling, også setter vi dem i ramme med passepartout etterpå. Har begrenset tilgjengeligheten til farger slik at hun fikk bare en eller to av gangen, sånn at det ikke skulle bli bare gjørme. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julegaver barna kan lage?Vi gikk amok på Panduro for noen uker siden. Nå har vi laget mange gipsfigurer som jentene har malt, satt magnet bakpå og vips; kjempefine kjøleskapmagneter. Vi har også kjøpt krus og porselensmaling som beste- og oldeforeldre skal få.
|
![]() |
|
|