|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
|
Fra hel- og halvfabrikata til spede forsøk på ordentlig matlagingHåkkei. Jeg prøver! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
maler
|
Sv: Fra hel- og halvfabrikata til spede forsøk på ordentlig matlagingMakaroni kjøper du, det er sikkert mulig å lage, men det gidder man ikke.
|
|
|
#4 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Fra hel- og halvfabrikata til spede forsøk på ordentlig matlagingTomatsaus: 1 liten løk og en gulrot (Evnt hvitløk, paprika, selleri eller andre grsaker etter ønske) hakkes smått og surres blankt i løk. To gode ss tomatpure blandes inn og freses i 30 sek. Hell over en boks med hakkede tomater. Salt, pepper og urter (basilikum bruker jeg), sukker. Kok så lenge du gidder. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fra hel- og halvfabrikata til spede forsøk på ordentlig matlaging
|
|
|
#6 |
|
flisespikker
|
Sv: Fra hel- og halvfabrikata til spede forsøk på ordentlig matlagingHjemmelaget pasta er veldig lettvint, altså!
|
|
|
#7 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Fra hel- og halvfabrikata til spede forsøk på ordentlig matlagingLitt sukker er viktig i tomatsaus, det har jeg goså lært.
|
|
|
#8 |
|
maler
|
Sv: Fra hel- og halvfabrikata til spede forsøk på ordentlig matlagingSukker er ikke dumt nei. Jeg bruker ofte det hvis jeg ikke har mye løk som gir søtsmak.
|
|
|
#9 |
|
Off the map.
|
Sv: Fra hel- og halvfabrikata til spede forsøk på ordentlig matlagingsukker er bra. Samme med litt gulrot, som også gir god søtsmak.
|
|
|
#10 |
|
Permakulturell
|
Sv: Fra hel- og halvfabrikata til spede forsøk på ordentlig matlagingDu er jo allerede farlig nær Mims tomatsuppe med makaroni og kjøttboller, som er en favoritt her i huset.
|
|
|
#11 |
|
flisespikker
|
Ja, den bruker vi også en del.
|
|
|
#12 |
|
Weeeee
|
Sv: Fra hel- og halvfabrikata til spede forsøk på ordentlig matlagingHvorfor tomater i boks? Ser at det blir anbefalt gang på gang når det gjelder mat fra bunnen.
|
|
|
#13 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Fra hel- og halvfabrikata til spede forsøk på ordentlig matlagingJeg bruker tomater på kartong, fordi jeg synes vintertomater smaker bare ingenting.
|
|
|
#15 |
|
Off the map.
|
Dette visste jeg ikke -
|
|
|
#16 |
|
Weeeee
|
Sv: Fra hel- og halvfabrikata til spede forsøk på ordentlig matlagingDet var en masse snakk om det for en tid tilbake. Syns det var over alt.
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Fra hel- og halvfabrikata til spede forsøk på ordentlig matlagingFullkornmakkis er sunt og godt. Tomatsaus som beskrevet over, ja. Sukker er viktig for å balansere syren i sausen, og jo lenger du lar den koke, jo fyldigere og bedre blir den. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Off the map.
|
Sv: Fra hel- og halvfabrikata til spede forsøk på ordentlig matlagingJa, da bytter jeg til Heinz fra kartong. Det bør vel være greit.
|
|
|
#20 |
|
kamerat
|
Sv: Fra hel- og halvfabrikata til spede forsøk på ordentlig matlagingJeg synes den beste tomatsausen er den man får når man hakker et par fedd hvitløk, surrer hvitløken myk, men ikke brun i ganske raust med god olivenolje, stopper stekingen med en boks gode tomater og lar det koke inn til passe konsistens i stekepanna. Tar fem minutter. Smak til med salt, litt chili og urter. Jeg trenger sjelden å trå til med sukker.
|
![]() |
|
|