|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Forvirret
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
![]() Organisere oppskrifterHvordan har dere organisert oppskriftene deres? Ringperm? Bok? Pc?
![]() |
![]() |
#2 |
Forvirret
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Organisere oppskrifterJeg har i dag kjøpt en bok på designtorget som heter "min recept samling" Boken er i Mad Men stil, men Betty Draper på forsiden. For de som elsker den serien. Inni boken er det plass til å skrive selv samt mapper til å legge inn ark i.
![]() |
![]() |
#3 |
maler
|
![]() Sv: Organisere oppskrifterkaos her. Men jeg har en plan. Planen er å kjøpe en perm og en lamineringsmaskin og en pakke med skilleark. Så kan jeg skrive ut de oppskriftene jeg bruker slik jeg finner dem, gjøre dem bestandige mot søl og arkivere i perm.
![]() |
#4 |
Nybegynner
Medlem siden: Nov 2010
![]() |
![]() Sv: Organisere oppskrifterHørtes smart ut. Jeg har en bok jeg skriver opp i under veis - og en del løse ark etter printing og notering om jeg har vært borte og funnet en oppskrift. + at jeg har notatblokken på iphonen min full av oppskrifter... Et salig kaos med andre ord, men finner utrolig nok greit frem til de oppskriftene jeg bruker mest allikevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Organisere oppskrifterJeg har en mappe på macen, med undermapper for ulike retter, ingredienser osv, og så har jeg macen på kjøkkenbenken eller kjøkkenbordet hvs jeg trenger å konsultere oppskriftene underveis. :lat: |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Organisere oppskrifterTja... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
sukk
![]() Sv: Organisere oppskrifter
Uvurdelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Organisere oppskrifterJeg har diverse tekstdokumenter her og der på maskina. Og på en ekstern harddisk. Og på eksens eksterne harddisk. Innertier altså.
![]() |
#11 |
Unik
|
![]() Sv: Organisere oppskrifterI tillegg til dei tidligare nevnte permane mine, så har eg og alle oppskriftene på maskina. Der ligger dei i diverse undermapper, sortert, til ein viss grad.
![]() |
#12 |
Nysgjerrig
Jeg høyner. Vi har som mål å lage vår egen database med web-grensesnitt, søkbare stikkord og ingrediensliste. Potensielt utvidet med handleliste og karakterer til oppskriftene |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
sukk
Oooh! Jeg innrømmer at jeg føler meg litt teit som har Word-mapper, men jeg skjønner rett og slett ikke hvordan jeg skal gjøre det mer fænsi. Jeg kan ikke Excel engang. Du kan godt dele oppskrift på database når du kommer så langt altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Organisere oppskrifterJeg har en kake-, dessert- og bakstperm og en perm med middager og lignende, med plastlommer i. Finner digge oppskrifter på nettet, printer dem ut og setter dem i plastmappene.
![]() |
#16 |
Nysgjerrig
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Off the map.
|
![]() Sv: Organisere oppskrifterJeg har en del kokebøker og bokmerker matblogger jeg leser i.
![]() |
#19 |
Klar til innsats
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Organisere oppskrifterJeg bruker kokeboks. Der er det bare utprøvde oppskrifter som havner, og de kan omorganiseres enkelt om jeg skulle få behov for det.
![]() |
![]() |
#20 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Organisere oppskrifterGoogle. Og den rutete kokeboken. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|