Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Hjelp meg å velge mobiltelefon

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-10, 10:19   #1
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.938
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Hjelp meg å velge mobiltelefon

Hjelp! Jeg trenger ny mobil. Min låne-SE Walkman har begynt å dure(!), så jeg stoler ikke helt på den lenger. Jeg har lånt den fordi jeg har sterk beslutningsangst når det gjelder valg av ny mobil, etter at jeg returnerte min nye Nokia N97mini fordi den låste seg hele tiden.

Egentlig trenger jeg ikke en sånn fancy nymotens greie. Jeg ringer og sender SMSer, og kanskje jeg gidder å synkronisere e-posten.

Men sjefen min har sagt at vi må følge med i tiden, og at jeg skal kjøpe en type iPhone eller, hva heter det, android telefon. Og jo, de er ju kule mange av de, da.

Kriteriene mine:
- driftsikker (jeg klikker i vinkel av hang-ups på telefonen. Den skal virke!)
- radio! (oi, der forsvant vel iPhone?)
- robust (robuste beskyttere teller positivt)
- gode batterier
- god touch screen

Hva mer? Hvilken mobil?

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 10:32   #2
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.174
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp meg å velge mobiltelefon

Abonnerer her, da mobilen min egentlig har ligget for døden i halvannet år.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 11:31   #3
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp meg å velge mobiltelefon

Jeg mener selvsagt at SE Xperia X10 mini er den beste. Denne uken. :hjelpsom:

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 12:26   #4
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.938
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp meg å velge mobiltelefon

Takk, Tåtti. Jeg er fristet, den er veldig fin.

Hm. Kanskje jeg i stedet skal spørre slik:

1. Hvilken telefon har du?
2. Hva er du mest fornøyd med?
3. Hva er du minst fornøyd med?
4. Anbefaling eller avbefaling? Hvis avbefaling, hvilken telefon sikler du på og hvorfor?

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 13:03   #5
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp meg å velge mobiltelefon

Dersom du ikkje vil ha ein telefon som henger seg opp heile tida (og kven vil vel det, sånn eigentleg?), lukar du vekk alle telefonar med Windows Mobil som operativsystem.

Kor stor telefon tykkjer du er greitt å ha med deg? SE X10 mini er liten og nett, HTC HD 2 er veldig stor, t.d.

Går det greitt å bruke tastatur på skjermen ved tekstmeldingar og event. e-post, eller likar du best vanlege knappar?

Eg fekk ny telefon i går. Mine hovudynskjer var Android som OS, ikkje kjempestor men stor nok til at eg kan bruke den til e-post, redigere dokument o.l., ok kamera og knappetastatur (sidan eg er frykteleg dårleg til å skrive på skjermtastatur). Eg enda opp med ein HTC Desire Z og er foreløpig svært fornøgd. Den er litt stor og tung i forhold til kva som er ideelt, men det får berre gå. Hadde eg ikkje hatt behov for litt skjermstorleik pga e-post, dokumenthandtering o.l., hadde eg ganske sikkert enda opp med SE X10 mini pro. Men eg hadde nokre dagar og kveldar med massiv googling etter alternativ. Det er så vanskeleg å velge!

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 14:26   #6
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.938
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp meg å velge mobiltelefon

Opprinnelig lagt inn av Olvina, her.

Eg enda opp med ein HTC Desire Z og er foreløpig svært fornøgd. Den er litt stor og tung i forhold til kva som er ideelt, men det får berre gå. Hadde eg ikkje hatt behov for litt skjermstorleik pga e-post, dokumenthandtering o.l., hadde eg ganske sikkert enda opp med SE X10 mini pro. Men eg hadde nokre dagar og kveldar med massiv googling etter alternativ. Det er så vanskeleg å velge!

Hm. Men jeg har lest om opptil flere Desire-varianter som slår seg av opp og i mente. Men det er kanskje mange varianter av Desire også?

Foreløpig holder jeg en knapp på SE Xperia X10 mini. Men nå fikk jeg en "bekymringsmelding" på den også, fra en kollega. What to do, what to do?

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 14:33   #7
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp meg å velge mobiltelefon

Opprinnelig lagt inn av søkende

Foreløpig holder jeg en knapp på SE Xperia X10 mini. Men nå fikk jeg en "bekymringsmelding" på den også, fra en kollega. What to do, what to do?

What to do:

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 14:38   #8
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.938
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp meg å velge mobiltelefon

Så du vil ikke vite hva det gikk på, nei? Tenkte meg det.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 14:49   #9
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp meg å velge mobiltelefon

1. Hvilken telefon har du? HTC Hero
2. Hva er du mest fornøyd med? Den klikker ALDRI! *bank i bordet*
3. Hva er du minst fornøyd med? Kameraet, er skikkelig dårlig.
4. Anbefaling eller avbefaling? Hvis avbefaling, hvilken telefon sikler du på og hvorfor? Anbefales på det varmeste, men lurer på om den er tatt av markedet.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 15:01   #10
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.965
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp meg å velge mobiltelefon

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Så du vil ikke vite hva det gikk på, nei? Tenkte meg det.

Men jeg vil! :også i tenkeboksen:

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.

Sist redigert av Pingis : 18-11-10 kl 18:01. Årsak: noparse, daaa.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 15:46   #11
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp meg å velge mobiltelefon

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Hm. Men jeg har lest om opptil flere Desire-varianter som slår seg av opp og i mente. Men det er kanskje mange varianter av Desire også?

Hysj på deg, sånt vil eg ikkje vite noko om. Det er nettopp kome ein oppgradert versjon av Android, versjon 2.2. Eg satsar på at den fungerar perfekt.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no