|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Går dere i kirken på julaften?Hvorfor det?
![]() |
#2 |
Live and let live
|
![]() Sv: Går dere i kirken på julaften?
Da kan jo hun og din mor stå med maten mens du og ungene går i kirken! Problem solved.
![]() |
#3 |
Drømmer
|
![]() Sv: Går dere i kirken på julaften?Vi går stort sett i kirken julaften, det var tradisjon da jeg var lita, nå gjøres det også fordi min niese synger i kor å de opptrer i kirken. Sist redigert av Chablis : 18-11-10 kl 11:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Går dere i kirken på julaften?Nei. Jeg gjorde det før, men nå er det ikke aktuelt. Jeg gjør sjelden religiøse handlinger av tradisjonshensyn.
![]() |
#8 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Går dere i kirken på julaften?Nei, det har vi aldri gjort. Men det hender vi er på kirkegården en tur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Går dere i kirken på julaften?Min familie gjorde aldri det da jeg vokste opp, men svigerfamilien min gjør det.
![]() |
#10 |
Borte
|
![]() Sv: Går dere i kirken på julaften?Nei, vi er ikke kristne på julaften heller.
![]() |
#12 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Går dere i kirken på julaften?Nei. Jeg var engang i kirken på julaften - i England. Og da var det midnattsmesse, så det var veldig praktisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Går dere i kirken på julaften?Ja det gjør vi, og jeg syns det er en fin tradisjon. For meg er julen en kristen feiring, (selv om jeg bare ser på meg selv som kristen i kulturell forstand). Hittil har vi alltid feiret jul hos mine foreldre, og det å gå i kirken på julaften tilhører min barndoms jul. Det har faktisk alltid vært et av høydepunktene under julefeiringen for meg. Hvordan vi kommer til å gjøre dette når vi etter hvert kommer til å feire jul hos oss selv vet jeg ikke, men jeg vet at jeg kommer til å savne kirka dersom vi dropper det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Går dere i kirken på julaften?Nei. Jeg har et vagt minne om at mamma tok meg med en gang da jeg var lita men det kan godt ha vært en annen dag i romjula. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Går dere i kirken på julaften?Mannen og jeg startet opp denne tradisjonen året etter at vi mistet sønnen vår i jula. Det er en god halvtime som vi setter av til ettertanke. Barna er med hvis de har lyst, svoger passer julematen.
![]() |
#17 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Går dere i kirken på julaften?Nei, vi går ikke i kirken på julaften (ikke ellers i året heller)
![]() |
#18 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Går dere i kirken på julaften?Ja, det hender.
![]() |
#19 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Går dere i kirken på julaften?Nei. Vi går ikke i kirken ellers i året, ingen av oss ser noen grunn til å plutselig skulle dukke opp der bare fordi det er julaften.
![]() |
#20 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Går dere i kirken på julaften?Jeg er vant til det, men har ikke alltid fått det til i senere år. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|