Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Dere som kjøpte Kitchen Aid-kjøkkenmaskinen

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-10, 13:04   #1
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.550
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Dere som kjøpte Kitchen Aid-kjøkkenmaskinen

Er dere fornøyde?
Sitter og lurer på om jeg skal trykke på "kjøp"-knappen nuh, skal få (halve) av mamma og pappa til jul.
Er den bra? For liten bolle? Blir jeg fornøyd? (Si ja! )

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 13:17   #2
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dere som kjøpte Kitchen Aid kjøkkenmaskina

Jeg er kjempefornøyd med min og jeg syns ikke bollen er for liten. Jeg sier bare: Go for it!

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 13:19   #3
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som kjøpte Kitchen Aid kjøkkenmaskina

Nei. nei nei.

Bollen er liten (til brød) og når man forsøker å vispe ting så tar den ikke med det som er i bunnen eller det som presses ut til sidene (f.eks smør og sukker som skal piskes hvitt!)

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 13:21   #4
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som kjøpte Kitchen Aid-kjøkkenmaskinen

Jeg slår et slag for gode gamle Ken. Han er fin han. Har aldri prøvd Kitchen aid, men de er pene, det skal de ha.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 13:27   #5
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.550
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dere som kjøpte Kitchen Aid-kjøkkenmaskinen

Opprinnelig lagt inn av kristine, her.

Jeg slår et slag for gode gamle Ken. Han er fin han. Har aldri prøvd Kitchen aid, men de er pene, det skal de ha.

Ken er så kjeeedelig, jeg vil ha en fin som står til kjøkkenet mitt og som kan stå framme.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 13:29   #6
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dere som kjøpte Kitchen Aid-kjøkkenmaskinen

Kenwood er ikkje kjedelig - han er stram og fin Eg har majoren.

Men Myrsnipa seier noko om at alt ikkje blir tatt med. Det blir det ikkje med Kenwood heller. Må som regel stoppe og skrape litt for å få alt med. Når maskina har gått nokre rundar (og ein har skrapt ein gang), så går det greit. Trur ingen maskiner tar med alt...

Men aid'en er fin å sjå på ja! Litt meir nostalgisk. Den er visst svakare enn Kenwood, men det burde ikkje bety så mykje trur eg...

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 13:31   #7
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.550
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dere som kjøpte Kitchen Aid-kjøkkenmaskinen

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Kenwood er ikkje kjedelig - han er stram og fin Eg har majoren.

Men Myrsnipa seier noko om at alt ikkje blir tatt med. Det blir det ikkje med Kenwood heller. Må som regel stoppe og skrape litt for å få alt med. Når maskina har gått nokre rundar (og ein har skrapt ein gang), så går det greit. Trur ingen maskiner tar med alt...

Men aid'en er fin å sjå på ja! Litt meir nostalgisk. Den er visst svakare enn Kenwood, men det burde ikkje bety så mykje trur eg...

Sånne innlegg liker jeg, kjenner jeg!

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 13:34   #8
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som kjøpte Kitchen Aid-kjøkkenmaskinen

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Ken er så kjeeedelig, jeg vil ha en fin som står til kjøkkenet mitt og som kan stå framme.

Da kjøper du Kenwood Patissier.


What's not to like!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 13:59   #9
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dere som kjøpte Kitchen Aid-kjøkkenmaskinen

Jeg elsker min. Ken er ikke i samme liga engang, utseendemessig.
Litt liten bolle, men ellers perfekt!

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 14:00   #10
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som kjøpte Kitchen Aid-kjøkkenmaskinen

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Ken er så kjeeedelig, jeg vil ha en fin som står til kjøkkenet mitt og som kan stå framme.



__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 14:12   #11
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som kjøpte Kitchen Aid-kjøkkenmaskinen

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Kenwood er ikkje kjedelig - han er stram og fin Eg har majoren.

Men Myrsnipa seier noko om at alt ikkje blir tatt med. Det blir det ikkje med Kenwood heller. Må som regel stoppe og skrape litt for å få alt med. Når maskina har gått nokre rundar (og ein har skrapt ein gang), så går det greit. Trur ingen maskiner tar med alt...

Men aid'en er fin å sjå på ja! Litt meir nostalgisk. Den er visst svakare enn Kenwood, men det burde ikkje bety så mykje trur eg...

Joda, du må bare regulere lengden på vispen litt. Det står i bruksanvisninga hvordan du gjør det. Lett som en plett altså.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 14:13   #12
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som kjøpte Kitchen Aid-kjøkkenmaskinen

Opprinnelig lagt inn av Filippa, her.

Jeg elsker min. Ken er ikke i samme liga engang, utseendemessig.
Litt liten bolle, men ellers perfekt!

Et perfekt utseende er nå ikke alt

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 14:23   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som kjøpte Kitchen Aid-kjøkkenmaskinen

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Nei. nei nei.

Bollen er liten (til brød) og når man forsøker å vispe ting så tar den ikke med det som er i bunnen eller det som presses ut til sidene (f.eks smør og sukker som skal piskes hvitt!)

Da har du ikke stilt den riktig. Du kan skru slik at vispen tar lenger ned. Bruk røredingsen som "mal". Jeg har aldri vært borti en maskin man ikke må skrape ned sidene på innimellom. Jeg baker helt fint to brød i min om gangen med 1 kg mel og 1 liter væske.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 19-11-10 kl 14:41.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 14:33   #14
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.819
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere som kjøpte Kitchen Aid-kjøkkenmaskinen

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Da har du ikke stilt den riktig. Du kan skru slik at vispen tar lenger ned. Bruk røredingsen som "mal". Jeg har aldri vært borti en maskin man må skrape ned sidene på innimellom. Jeg baker helt fint to brød i min om gangen med 1 kg mel og 1 liter væske.

Ooo! Kan man? Jeg har egentlig irritert meg litt over at det alltid ligger litt igjen rundt kanten og i bunn og må som regel nedi med slikkepott for å få med alt. Men skal sjekke dette så for jeg finner bruksanvisningen.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 14:34   #15
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som kjøpte Kitchen Aid-kjøkkenmaskinen

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Da har du ikke stilt den riktig. Du kan skru slik at vispen tar lenger ned. Bruk røredingsen som "mal". Jeg har aldri vært borti en maskin man må skrape ned sidene på innimellom. Jeg baker helt fint to brød i min om gangen med 1 kg mel og 1 liter væske.

??? Kan man stille den inn?

Og mener du at du aldri har vært borti en maskin man IKKE må skrape ned på?
Jeg bakte med min Kitchen Aid i går og måtte skrape ned kanskje 10 ganger for å få smør og sukker hvitt. Det gikk rett ut i kantene og la seg der som redde små knehøner.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 14:39   #16
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som kjøpte Kitchen Aid-kjøkkenmaskinen

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Jeg bakte med min Kitchen Aid i går og måtte skrape ned kanskje 10 ganger for å få smør og sukker hvitt. Det gikk rett ut i kantene og la seg der som redde små knehøner.


Presisering: Disser ikke maskinen altså, det var beskrivelsen som var morsom.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 14:39   #17
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dere som kjøpte Kitchen Aid-kjøkkenmaskinen

Åh, kan ein stille! Det er jo fantastisk! Må finne bruksanvisningen!

Elles er eg fortsatt uenig i at Kenwood har dårligare design enn aid'en. Faktisk meiner eg at Kenwood har meir DESIGN enn det KA har. Sistnevnte er søt, nostalgisk og litt humoristisk. Og fin. Eg syns den er fin. Men Kenwood er tøffare, råare, og har litt sånn "kom ikkje her og pill meg på nasen" - uttrykk.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 14:40   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som kjøpte Kitchen Aid-kjøkkenmaskinen

Ja, glemte en ikke. Jeg har aldri vært nødt til å skrape ned mer enn et par ganger. Men det kan være vanskeligere med mindre mengder, men sånn er det vel med de fleste maskiner. Jeg har prøvd å bake med tre andre typer, tror jeg. To kenwooder og en jeg ikke aner hva heter. Jeg gjorde en del undersøkelser før jeg kjøpte min, og noen kenwoodmodeller er helt klart mye bedre enn kitchen aiden, men de kostet også en del mer. Skulle jeg bakt flere brød enn to om gangen f. eks, ville ikke KA holdt. Til mitt forbruk holder den i lange baner.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 18:08   #19
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.691
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som kjøpte Kitchen Aid-kjøkkenmaskinen

Jeg har KA, men har ikke hatt den så lenge. Den er nydelig å se på. Hva du skal kjøpe kommer litt an på hva du skal bruke den til. Er du en sånn som baker 50 boller eller 6 brød i slengen, bør du kanskje går for Kenwood. Jeg baker i mindre mengder, så for meg holder den. Jeg baker heller oftere (siden den står fremme og er tilgjengelig) og mindre siden det det deilig når det er helt ferskt og jeg har liten fryser.

Jeg har som sagt ikke hatt den lenge, men "stusser" litt på at den begynner å riste litt (ser ut som den jobber hardt) av en deig den skal tåle. Ikke sånn at den flytter seg eller noe, det er bare jeg som er redd den ikke skal tåle det, men det gjør den sikkert?

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 18:09   #20
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.691
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som kjøpte Kitchen Aid-kjøkkenmaskinen

Hvor har du tenkt å bestille fra?

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no