Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Goretex-sko i maskin?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-10, 18:07   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Goretex-sko i maskin?

Jeg vasker jo endel sko i vaskemaskinen og det går bra. Men Goretex-sko har jeg ikke vasket der enda, vet ikke om de tåler det. Gjør de det? Grunnen til at jeg har vurdert det, er at eldste selvsagt gikk ut i et myr med dem, helt til anklene, og jeg får dem ikke skikkelig rene. Argh.

Gammel 19-11-10, 18:17   #2
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Goretex-sko i maskin?

Jadda. Vaske på samme måte som vanntette dresser. 40 grader finvask, med vaskemiddel som goretex tåler. Du kan fint bruke flytende neutral.
Jeg har gjort det mange ganger, med masse forskjellige goretexsko og det har alltid gått bra.

Gammel 19-11-10, 18:19   #3
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Passer man på at sko holder seg rene, altså?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 19:06   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Rene og rene, altså - disse er helt brune (opprinnelig sorte) av møkk nå, og jeg får det ikke bort. Det er jo ikke så bra for membranen eller hva det heter, er det? Har hørt det ødelegger hele effekten, at de ikke lenger er vanntette osv. Så jeg må vaske dem.

Takk, Nin. Jeg kan ikke bruke feks. flytende Milo? Det har jeg nemlig i hus.

Gammel 19-11-10, 19:08   #5
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Det er jo sånn man gjør i amerikanske filmer, spør du meg...

Gammel 19-11-10, 19:17   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Det er jo sånn man gjør i amerikanske filmer, spør du meg...

Ikke så rart det, amerikanere går jo INNE med sko og alle sammen har hvite tepper.

Men altså, goretex-sko bør ikke ha et tykt lag med sorpe på seg, sant? Nå liker jeg jo rene klær og sko uansett da, men jeg er jo ikke så manisk at jeg går rundt og vasker alle sko så de skal skinne. Men jeg liker at de ikke har tykke lag med søle og dritt på seg altså.

Gammel 19-11-10, 19:18   #7
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Det er ganske viktig at goretex ikke er så møkkete, har jeg hørt.
Møkk gjør noe med porene eller noe sånt
På Viking goretex skoene jeg kjøpte forrige helg stod det maskinvask 30 grader.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 19:27   #8
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Det er ganske viktig at goretex ikke er så møkkete, har jeg hørt.
Møkk gjør noe med porene eller noe sånt
På Viking goretex skoene jeg kjøpte forrige helg stod det maskinvask 30 grader.

Jeg vasker sko støtt og stadig. Fikser ikke møkkete sko.
Er sko eller støvler skitne etter endt barnehagedag så vasker jeg de med en gang. Enten under springen med neglbørste og vann (jif på gummistøvler og thermo).
Om sommeren synes jeg skoene blir mer skitne inne enn utenpå, SAND! Da går de i vaskemaskinen hver fredag.

Gammel 19-11-10, 20:00   #9
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men flytende Neutral funker altså? Ikke nødvendig med sånn tech-greier med grønn kork som jeg bruker på gtx-tøyet?

Gammel 19-11-10, 20:03   #10
Left
Passiv

Standard

Jeg ville vasket med techwash.

Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 20:06   #11
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har da hivd skoene i vaskemaskina (typ etter tisseuhell) og jeg har ikke opplevd at de ikke har vært vanntette etterpå

Gammel 20-11-10, 00:43   #12
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Mannens gore tex joggesko går i maskina både titt og ofte, de er tette. Hadde ikke de blitt vasket i maskin, kunne vi ikke hatt de i hus

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:04.