Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvor kjøper jeg fine lamellgardiner?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-10, 11:44   #1
bulle
Superduperaktiv
 
bulle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 527
bulle er litt kulbulle er litt kul
Standard

Hvor kjøper jeg fine lamellgardiner?

Jeg må ordne lamellgardiner til det nye huset vårt nå. Vi flytter om 2 uker . Vi har store vinduer helt ned til gulv i hele 1. etg. Har sett noen veldig fine lamellgardiner på Maxbo, som kan bestilles og tilpasses vinduets mål. De er off white og i stoff med litt struktur (striper) i. De var lekre, men også ganske dyre. Dere som har lamellgardiner, hvor har dere kjøpt dem? Hva er lurt å tenke på? De skal jo være greie å betjene/styre også, da.

bulle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 18:46   #2
bulle
Superduperaktiv
 
bulle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 527
bulle er litt kulbulle er litt kul
Standard

Sv: Hvor kjøper jeg fine lamellgardiner?

Ingen som har lamellgardiner? Det er kanskje ikke så vanlig

bulle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 18:54   #3
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor kjøper jeg fine lamellgardiner?

Vi har. De var latterlig dyre (Faber). Kjøpt etter mål på en interiørforretning.

Kjells Markiser og tilsvarende firmaer har like god kvalitet, til halve prisen (men fortsatt dyrt, hvis du trenger målsydde gardiner). I andre enden av skalaen har du latterlig billige standardstørrelser hos Jysk. Vi har det også, i hallen, og det var ikke noe problem å tilpasse lengde og bredde eksakt. Mekanismen er mye simplere, men de duger til "hverdagsbruk".

Når det gjelder betjening kan lamellene samles på høyre, venstre eller begge sider (splitt) når de er trukket fra. Velg det som passer best i forhold til møblering, dører etc. Husk å beregne plass til dem ved siden av vinduene, slik at du får trukket helt fra.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.

Sist redigert av Mauser : 20-11-10 kl 19:01.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 18:58   #4
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor kjøper jeg fine lamellgardiner?

Lamellgardiner er kjemnpefint.
Eneste typen jeg har erfaring med er de fra Kirsch. Litt dyre, men kjempefine.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 18:58   #5
bulle
Superduperaktiv
 
bulle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 527
bulle er litt kulbulle er litt kul
Standard

Sv: Hvor kjøper jeg fine lamellgardiner?

Takk for svar! Jeg tror jeg vil ha noen med en solid mekanisme, da får det heller koste litt... Fant ut at Byggmakker fører Kirsch, så det skal sjekkes opp .

bulle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no