Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Engelsk, hva betyr dette?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-10, 22:43   #1
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Engelsk, hva betyr dette?

Sitat:

This paper uses conversation analytic
research methods to examine how a person-centred, solution-focused psychotherapist
actively listens to her clients using continuers and in doing so supports them and keeps
them speaking in a way appropriate to the therapy.

continuers, hva betyr dette? Prøver jeg å slå det opp så finnes ikke ordet.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 22:53   #2
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Engelsk, hva betyr dette?

Oppfølgingsspørsmål kanskje?

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 22:56   #3
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Engelsk, hva betyr dette?

Ja jeg vil tro en teit oversettelse vil bli ca fortsettelser.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 23:06   #4
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Engelsk, hva betyr dette?

Om continuers er det jeg tror det er, så kan jeg ikke noe godt norsk ord for det. "Forsettere," liksom. Altså når terapeuten ved å si f.eks "mhm" bekrefter/lytter aktivt.

(Jeg er ikke helt sikker på at det er det det er, da).

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 23:11   #5
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Engelsk, hva betyr dette?

Det står noe om det her. Ser ut som det kan være både oppfølgingsspørsmål, bekreftende lyder, nikking osv. Jeg kommer virkelig ikke på noe dekkende, norsk begrep.

Encouragers
These are "continuers". They can be verbal, non-verbal, or a mixture. They communicate to the client: "I am listening", "I want to listen", and "I want to understand more about your experience"

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no