Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ble forsøkt diktert av departementet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-10, 23:53   #1
kie
weird

kie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Pil

Ble forsøkt diktert av departementet

Sitat:

Da SINTEF leverte en rapport om sykefraværet i Norge, fikk forskeren en fire sider lang rettelse fra Arbeids- departementet hvor konklusjonene var endret.

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle3904189.ece

Sitat:

Arbeidsdepartementet krever blant annet at konklusjonen «det er fortsatt uklart om Norge har svært høyt sykefravær sammenlignet med andre land», endres til «Norge har et høyt sykefravær sammenlignet med andre land». Sintefs rapport tilbakeviser påstånder om at fraværet «eksploderer» og aldri har vært høyere. Dette avsnittet forlanger departementet slettet. I et fire-siders notat med «rettinger» krever de også flere andre endringer.

Med rett til å jukse?

Altså; Hvordan skal man kunne stole på argumentene politikerne kommer med i det hele tatt når de begrunner kutt i velferdsordninger med usannheter?

Og hvorfor er vi så villige til å hive oss på "sykefraværet eksploderer"-koret, mens få gidder å lytte til fagfolk som med tyngde tilbakeviser påstandene?

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 00:15   #2
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ble forsøkt diktert av departementet

Ja, jeg er fortsatt opprørt over dette, jeg. Muligens i ensom majestet.
Her står det enda mer:
Staten klipper og limer i forskning

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
Gammel 22-11-10, 00:24   #3
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Ja, det der skrev jeg noe om sist denne saken var oppe til diskusjon her, hvordan det i det hele tatt er mulig å trekke de konklusjonene de tydeligvis gjør.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 09:13   #4
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Ja, jeg er fortsatt opprørt over dette, jeg. Muligens i ensom majestet.
Her står det enda mer:
Staten klipper og limer i forskning

Nei, du er ikke alene, jeg er også opprørt.

Det er da ikke mulig å stole på det man leser når de "redigerer" slik!

Gammel 22-11-10, 16:55   #5
kie
weird

kie sin avatar

Standard

Det verste er at skaden allerede ser ut til å ha skjedd. Folk har adoptert virkelighetssynet som er presentert tilnærmest ukritisk.

Er det bare meg, eller virker politikken mer uredelig enn den var? Jeg tenker på alle de presseoppslagene og sakene vi har hatt i det siste. Eller er det media som har blitt tøffere og kjappere til å slenge ut påstander?

Jeg merker i alle fall at min tillit til politikere er i fritt fall.

Gammel 22-11-10, 17:22   #6
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Jeg synes politikken virker utrolig uredelig for tiden.
Bare det eksempelet som vises til i HI er utrolig graverende og det er utrolig at det ikke vil ha noen konsekvenser for vedkommende i arbeidsdepartementet.

Det virker som om de vil si og gjøre hva som helst for å få igjennom sine planlagte kutt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:07.