Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Korteste vei til syden?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-10, 16:49   #1
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Korteste vei til syden?

Hva er den nordligste destinasjonen fra Oslo som kan kalles "syden"? Hvor må man reise for å få den korteste flyturen? Hvilken destinasjon har i tillegg den korteste bussturen fra flyplassn?
Blir det til Spania? Jeg spør pga vond rygg, det er vondt å sitte lenge på fly!

Gammel 23-11-10, 16:50   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korteste vei til syden...!

Tenker du på Charter? Italia, Frankrike og Kroatia ligger lenger nord enn Spania, men det spørs selvsagt hvor du skal.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 16:53   #3
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Ja, det er vel for så vidt charter. Jeg har tenkt mest på Spania eller Hellas.

Gammel 23-11-10, 16:54   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Ja, det er vel for så vidt charter. Jeg har tenkt mest på Spania eller Hellas.

OK, det er jo noe ganske annet enn det du spurte om. Hvis du tar for deg et kart så ser du jo selv.

Gammel 23-11-10, 17:04   #5
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Nice eller Pisa er ikke så langt.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 17:49   #6
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

OK, det er jo noe ganske annet enn det du spurte om. Hvis du tar for deg et kart så ser du jo selv.

Ja, men man kan vel få lov til å spørre likevel?? Og så hadde jeg jo spørsmål om veien fra flyplass til hotell også?

Gammel 23-11-10, 17:52   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Ja, men man kan vel få lov til å spørre likevel?? Og så hadde jeg jo spørsmål om veien fra flyplass til hotell også?

Selvfølgelig har du lov til å spørre. Jeg tenkte bare det var lurt å komme med alle opplysninger først, før du satte igang FP til å google for deg. Liten vits i å finne ut av flytider og busstrekninger i Kroatia om du helst vil til Hellas, liksom.

Gammel 23-11-10, 18:13   #8
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Djeeses da.

Franske rivieraen er jo deilig. Antibes.

Gammel 23-11-10, 18:16   #9
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mallorca? ca 3 timer med fly.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 18:47   #10
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Standard

Er det bare tre timar til Mallorca? Jeg forbinder det litt med 70-tallet, men det er kanskje en fin plass å feriere?

Gammel 23-11-10, 18:49   #11
Sissel

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mallorca er en kjempefin plass å feriere.

Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 18:49   #12
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Nice eller Pisa er ikke så langt.

Jeg har alltid hatt en forestilling om at Nice er veldig dyrt. Men det er kanskje feil? Er det langt fra flyplassen inn til byen?

Gammel 23-11-10, 18:54   #13
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nice flyplass til Nice by er veldig kort, ti minutter med taxi.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 19:51   #14
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Må det "hete" syden? Hvis jeg kaller Tyskland syden, så er det greit, liksom? Eller vil du til syden? Hvis du vil til et varmt sted som er kort å reise til, så ville jeg dratt til området nord for Middelhavet, men ikke på denne tiden av året. Da må du nok nedover til Egypt eller noe.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 19:51   #15
Lillebill
Aktiv

Medlem siden: Jan 2009
Lillebill har et hav av muligheter foran seg
Standard

Mallorca er kjempefint. Mener det er 3 timer og rundt 45 min. med fly dit. Fra flyplassen til Alcudia f.eks er det ca. 45-60 min å kjøre.

Gammel 23-11-10, 19:52   #16
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har alltid hatt en forestilling om at Nice er veldig dyrt. Men det er kanskje feil? Er det langt fra flyplassen inn til byen?

Kort vei, ikke dyrere der enn andre steder, synes jeg. Men det er jo kaldt der nå.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 20:38   #17
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er det bare tre timar til Mallorca? Jeg forbinder det litt med 70-tallet, men det er kanskje en fin plass å feriere?

70-tallet du liksom!
Knallfint på mallorca!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 21:03   #18
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lillebill, her.

Mallorca er kjempefint. Mener det er 3 timer og rundt 45 min. med fly dit. Fra flyplassen til Alcudia f.eks er det ca. 45-60 min å kjøre.

Men til Palma og omegn er det ikke langt fra flyplassen. Er det nå i disse tider dere har tenkt å reise? For da er det jo ikke så varmt i Hellas, Spania og Frankrike etc. Men det spørs hvor varmt du skal ha det da, med badetemperaturer og sånt må dere lengre sør altså. Egypt, Kanariøyene.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 22:12   #19
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Standard

Sv: Korteste vei til syden?

Det blir til våren/sommeren igjen, når det er varmt f eks i Spania og ellers i sydeuropa. Men jeg tenkte jeg ville begynne å orientere meg, for det er vel rundt nå man bestillerfor neste sommer?
Jeg har lyst å prøve Mallorca, grunnen til at det er litt 70-talls for meg var vel at det var syden-trafikken startet...
Tyskland er ikke syden i denne sammenheng

Gammel 24-11-10, 15:23   #20
scilla

scilla sin avatar

scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Jeg tenkte i utgangspunktet ikke at dere nødvendigvis skulle bo i Nice eller Pisa, men det er supre utgangspunkt (flyplasser) til områder som er veldig godt egnet for ferie og det gode liv uten å måtte kjøre så langt. Hvis dere leier bil kan dere kjøre litt vekk fra de verste pressområdene både pris- og folkemessig. Det er gjerne de stedene som er de fineste også.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:28.