Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bæring

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-07, 22:56   #1
Buffe
Bare svada..
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 60
Buffe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Bæring

At ikke dette er mer opplyst! At ikke jeg tok hintet med Storebror!

Dvs, kjøpte en Ergo, så var vel litt på vei Har nå brukt sjal til Lillesøster, men er ikke helt fornøyd, blir vond i rygg og skuldre uansett hvordan jeg bruker det. Men nå er jo tuppa gammel nok til at jeg kan ta frem Ergoen igjen Om ho godtar å ikke sitte fremovervendt da..

Men har litt lyst å kjøpe mer!! Så når (om) neste barn kommer blir det nok enda mer bæring

__________________
Storebror -05 og Lillesøster -06
Buffe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 23:06   #2
Manitoba
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bæring

Jeg hadde store planer om å bære sønnen min, men har ikke helt fått det til. Da han var liten var jeg altfor redd, og nå som han begynner å bli forholdsvis stor (tre måneder) vil han ikke.

Hvis jeg skulle få et barn til skal jeg endre strategi. Kanskje gå på bærekurs på senter for afrikansk kulturformidling før jeg føder?

  Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 23:08   #3
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bæring

Det bæresjalet jeg kjøpte for over 5 år siden, da jeg ventet Mellomsøster, er trolig det beste kjøpet jeg noensinne har gjort. Det åpnet nesten en ny verden for meg. Jeg kan ikke få sagt hvor glad jeg er for at jeg oppdaget bæring.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 23:39   #4
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Bæring

Min meitai babyhawk er den beste investering jeg har gjort tror jeg.
Jeg har bært snuppa fra hun var nyfødt da, men bare i slynge og slikt før, babyhawk mt'n er jo bare så fantastisk deilig å bære i, i forhold!
Jeg bærer snuppa enda, hun er 3 år

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 00:33   #5
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bæring

Opprinnelig lagt inn av Kaskis, her.

Jeg hadde store planer om å bære sønnen min, men har ikke helt fått det til. Da han var liten var jeg altfor redd, og nå som han begynner å bli forholdsvis stor (tre måneder) vil han ikke.

Hvis jeg skulle få et barn til skal jeg endre strategi. Kanskje gå på bærekurs på senter for afrikansk kulturformidling før jeg føder?

Vi bar ikke all verden før Maia var to måneder, og da protesterte hun i starten. Men vi praktiserte dyyype kneløft og bar i bare et par minutter av gangen. Nå er hun ni måneder og protesterer ikke det grann

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 08:04   #6
Azina
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 8
Azina har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bæring

Ja, dype knebøy er kjempelurt. Og så bør man prøve når barnet er våkent, mett (men ikke for mett) og ellers fornøyd og glad.

Azina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 21:20   #7
Buffe
Bare svada..
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 60
Buffe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bæring

Jeg har sydd meg en Mei Tai i dag

Prøvde på meg Erog'en og kom på hvorfor den ikke ble brukt så mye, passer ikke til min tynne benete kropp. Så jeg lette og fant og sydde.

Lillesøster koste seg og da Storebror fikk prøve ville han ikke ned igjen

Slengte han over skuldra så det sang for å få han på ryggen og han syns det var storveis Men kjente han var tung ja (nesten 16 kilo), så blir ikke lange turer med han..

__________________
Storebror -05 og Lillesøster -06
Buffe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 21:38   #8
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bæring

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Det bæresjalet jeg kjøpte for over 5 år siden, da jeg ventet Mellomsøster, er trolig det beste kjøpet jeg noensinne har gjort. Det åpnet nesten en ny verden for meg. Jeg kan ikke få sagt hvor glad jeg er for at jeg oppdaget bæring.

Godt sagt! Vi var også veldig fornøyde med bæresjal.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 21:52   #9
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.455
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bæring

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Vi bar ikke all verden før Maia var to måneder, og da protesterte hun i starten. Men vi praktiserte dyyype kneløft og bar i bare et par minutter av gangen. Nå er hun ni måneder og protesterer ikke det grann

Jeg regner med du mener knebøy og ikke kneløft jolie


Jeg ser heller ikke hvordan jeg skulle organisert hverdagen min uten bærehjelpemiddel. Ergoen er vi helt avhengig av, samboer leverer henne i barnehagen som er like i nærheten, og på vei til hans jobb, hvor han alltid sykler. Han kunne ikke trillet henne i vogn og samtidig fått med seg sykkelen sin, og å koble på sykkelvogna bare for den korte stubben ville blitt for mye styr. Eneste alternativet ville være for han å gå tilbake etter sykkelen etter å ha levert henne. Tungvindt. Nå tar han henne på ryggen i ergoen mens han triller sykkelen, det er utrolig lettvint. På fjelltur, flyplass, og bare over til naboen med hendene fulle av kake e.l. har jeg mange ganger lurt på hvordan folk uten bæretøy greier det.

Ungen kan være ganske sliten og sutrete når hun kommer hjem fra barnehagen og vil helst bare sitte på fanget. Hvis jeg ikke hadde hatt slynge måtte jeg velge mellom enten å høre på grining og ha en sur unge hengende i buksebenet, eller å vente med middagen til samboer kom hjem fra jobb. Slynga (en mayawrap ringslynge) lånte jeg av en venninne, det tror jeg kanskje hun angret på for hun fikk den aldri tilbake. Da hun fikk en liten gutt halvannet år senere fikk hun den tilbake i form av en passende sum penger på kontoen så hun kunne kjøpe seg en ny. Affeksjonsverdien hadde rett og slett blitt for stor.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 20-02-07 kl 21:58.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 22:52   #10
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bæring

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg regner med du mener knebøy og ikke kneløft jolie

Knebøy, ja!

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 22:55   #11
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bæring

Bæring skulle helt klart vært opplyst mer om. Jeg har en Taitasi og er overlykkelig for det. Deilig å få en fornøyd unge oppi den, i stedenfor den sutrende skapningen som henger i buksebeina.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 09:30   #12
Buffe
Bare svada..
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 60
Buffe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bæring

Jeg har fått en fornøyd unge på ryggen og en sutrete i buksebena fordi han ikke får sitte

__________________
Storebror -05 og Lillesøster -06
Buffe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 10:34   #13
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bæring

Ja bæring åpner en ny verden. Trenger man flere tips eller ide'er er nettsiden http://www.tettinntil.com/forumet/ veldig bra

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no