|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Lett tovingJeg har strikket noen luer som skal toves lett. Hvordan gjør jeg det på best mulig måte? Det er bedre at de ender opp med å være litt store enn at de blir så små at de ikke kan brukes. Bør jeg satse på 30 grader i vaskemaskinen, eller 40 grader? Med eller uten grønnsåpe? Eller bør jeg gjøre det for hånd i en bøtte?
![]() |
#2 |
![]() Sv: Lett tovingDet er forresten Månetoppenluer, som er strikket i PT3. Ren ny ull, står det på magebåndet. Jeg la opp litt for få masker
![]() |
#3 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Lett tovingJeg væter plagg som skal lettoves med lunkent vann, klemmer så vannet ut og putter det i tørketrommelen 20-40 minutter. Sjekk etter 15 minutter, og juster tida etter hvor tovet du ha det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Lett tovingJeg har tovet noen slike i dag. Jeg tovet mine på 40 grader, med grønnsåpe og en liten ball. Etter første runde er luene fremdeles altfor vide, men vottene har blitt helt fine.
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Sv: Lett tovingTakk for tips! Jeg har ikke tørketrommel, ellers skulle jeg definitivt ha gått for det tipset. Jeg tror jeg skal prøve i morgen med 30 grader og litt grønnsåpe.
![]() |
#7 |
Aktiv
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Gildeskål. Nordland
![]() |
![]() Sv: Lett toving
Absolutt best hvis du vil ha kontroll ja |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Oslo
![]() |
![]() Sv: Lett tovingTror jeg ville tovet for hånd. Jeg har akkurat tovet votter på 40 grader i maskin, med Milo, og de ble virkelig tykke.
![]() |
|
|