Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvordan gjør vi det med vogn på fly? Egypt

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-10, 21:06   #1
Kumilla
snart helsesøster

Kumilla sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Hvordan gjør vi det med vogn på fly? Egypt

:novise:

Får vi kjøpt plastbag/pose til å ha vogna i på flyplassen? Hva gjøres? Vi må også ha med reiseseng fordi hotellet visstnok ikke kan garantere barneseng

Vi drar fra Torp.

Gammel 29-11-10, 21:08   #2
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan gjør vi det med vogn på fly? Egypt.

Vi har fløyet med vogn 2 ganger i høst. Første gangen med SwissAir, da fikk vi pose. Nå sist fløy vi charter, da måtte vi kjøpe pose til 50 kroner. Begge deler er jo helt greit. Men det er verdt å merke seg at disse posene ikke gir noen reell beskyttelse ift ødelagt vogn, og du får ikke igjen noe hvis vogna ødelegges. De får hard behandling, vår har fått noen smeller i løpet av høsten for å si det sånn, og blir ikke seg selv igjen - men det gjør ikke noe, den er gammel og kasserbar. Hadde jeg hatt en ny fin vogn, hadde jeg kjøpt PramPack.

apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 21:09   #3
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Du får kjøpt slike gule sekker til å bruke på vognen, koster vel 150,- for to poser tror jeg, beregnet at du bruker en hver vei. Min erfaring er at de holder til flere turer, men noen får ganske hard medfart. De beskytter jo ikke vognen særlig da, de er jo så tynne, men holder ting samlet. Jeg har pleid å pakke litt ekstra med for å ta litt av for støt, f.eks håndklær og evt. skittentøy på vei hjem.

Edit: Jeg hadde nok kjøpt PramPack jeg også nå, hvis jeg hadde hatt en vogn jeg var litt mer redd for. Har tidligere hatt egne og mer polstra reisebager til vognene vi har hatt, gull verdt!!

Gammel 29-11-10, 21:09   #4
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 37
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

PramPack.

Gammel 29-11-10, 21:32   #5
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan gjør vi det med vogn på fly? Egypt

Sist vi reiste (i sommer, fra torp) fikk vi pose på flyplassen.

Gammel 29-11-10, 21:58   #6
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Gule poser får man ikke kjøpt mer, det er de vanlige plastposene til 50 kroner som gjelder igjen. PramPack er genialt!

Gammel 29-11-10, 22:16   #7
Maki
Erfaren

Maki sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Jeg kan også anbefale PramPack.

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 22:59   #8
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår erfaring er at man får pose i Norge, men at dette ikke er normen i andre land - så jeg oppfordrer iallefall til at dere tar vare på posen til hjemreisen.

Gammel 30-11-10, 08:51   #9
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

PramPack

Gammel 30-11-10, 09:00   #10
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Peaches, her.

Gule poser får man ikke kjøpt mer, det er de vanlige plastposene til 50 kroner som gjelder igjen. PramPack er genialt!

Tid sluttet de med det? Jeg kjøpte og brukte det sist i slutten av september ...

Gammel 30-11-10, 09:27   #11
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri fått kjøpe noen gul pose.

Gammel 30-11-10, 09:28   #12
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Jeg synes forøvrig det høres elendig ut at hotellet ikke kan garantere barneseng. Reiser dere charter med et eller annet byrå? Ville tatt en ny runde på det der.

Gammel 01-12-10, 21:24   #13
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Tid sluttet de med det? Jeg kjøpte og brukte det sist i slutten av september ...

Vi fikk ikke kjøpt på Sola i juli, de hadde sluttet med de. Mulig at flyplassene solgte så lenge beholdningen holdt?

Gammel 01-12-10, 21:31   #14
Frøken V
Passiv

Standard

På flypalssen i Sharm El Sheik, hadde de slik greier som man kunne surre inn barnevognen i slik plastfolie. (Gladpack?) Usikker på hva det kostet, men måtte hvertfall betale for det!
Prampack er kjekt, men jeg har faktisk fått ødelagt vognen min selv med bruk av prampack Og det var innenlands.

Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 21:33   #15
Maki
Erfaren

Maki sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Joda, vognen kan fremdeles bli skadet selv ved bruk av PramPack, fordelen er at da får man erstattet vogna.

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 09:42   #16
Frøken V
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maki, her.

Joda, vognen kan fremdeles bli skadet selv ved bruk av PramPack, fordelen er at da får man erstattet vogna.

Jo men det som er surt er ev. aldersfratrekk man får for en vogn. Jeg har fått ødelagt vognen 3 av 5 flyturer, alle innenlands. Og da vognen var 1 år trakk dem fra nesten 2000 kr. Men det tok jo ikke butikken noe notis av, dem skulle jo selvfølgelig ha full pris for ny vogn. Så full erstatning er det ikke alltid man får.
Har hørt om flere som kjøper gammel/billig vogn, og tar med på tur. Sikkert smart

Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 09:57   #17
Kumilla
snart helsesøster

Kumilla sin avatar

Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Hei Takk for svar. Vi tar nok med OTH en selv om den er ganske ny og fin. Evt kan vi ta med sovevogna fra bhg.
Enig i at det er elendig service men reisebyrået får visst ikke gjort noe med det

Gammel 02-12-10, 10:03   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er helt standard å ikke kunne garantere barneseng; har jeg funnet ut. Men det løser seg alltid når man er der. Eventuelt springer de ut å kjøper en ny. :erfart: De tar mer betalt for leie av sånn seng enn det koster å kjøpe en ny, så det gjør de gjerne.

Gammel 02-12-10, 10:40   #19
Kumilla
snart helsesøster

Kumilla sin avatar

Standard

OK. Men vi tar med vår egen uansett, har vi bestemt. Mannen får bære.
Jeg gleder meg så jeg er helt rar. Mye å pakke da. Men moro skal det bli!

Gammel 02-12-10, 12:07   #20
Frøken V
Passiv

Standard

kos dere masse på tur!

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:51.