Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

[Reiserapport/Fyllefjas] London del 1: Skumle butikker, Buddha og Thorntonssjokolade

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-10, 00:47   #1
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

[Reiserapport/Fyllefjas] London del 1: Skumle butikker, Buddha og Thorntonssjokolade

Jeg er på min første overnattingstur uten barn på 6 år. (SEKS år.)
Det føles helt surrealistisk. Ikke mindre surrealistisk når femstjernershotellet ligger i Mayfair, med blant annet Jimmy Cho, Ralph Lauren og MiuMiu i nabolaget.

London er en fin by.

Jeg har fått rikelig anledning til å føle meg som bonde i byen på butikker som Burberrys og Mulberrys, hos førstnevnte ble jeg nesten kastet ut faktisk, så der gikk jeg ekstra lenge og lot som jeg hadde tenkt å kjøpe noe,bare så de ikke skulle tro at jeg ikke hadde råd, liksom. (Noe jeg selvsagt ikke har.) Etterhvert som Bond Street ble erstattet av Oxford Street virket det faktisk som en mulighet å kjøpe noe også, men da var jeg allerede blitt litt snobbete og syntes Next hadde aaaaltfor dårlige sømmer på genserne sine. Jeg har gått beina av meg gjennom Regent Street for å finne den ordentlig genune spanske tapasbula som sjefen min husket fra i fjor, og jeg har lekt gjettelek med Thorntons vinterkolleksjon av sjokolade.

Med andre ord, det har blitt mest butikksurfing i dag, og resten av dagene blir det konferanse. Men bare det å være i London er en opplevelse, og gir mye å reflektere over i forhold til kulturforskjeller og levesett. Nå skal jeg legge meg. Verdens fineste utsikt for å filosofere litt har jeg også, jeg ser rett ned på en gigantisk buddha som sitter og mediterer blant røde julelys.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg buddha.JPG (9,3 KB, 54 visninger)

Sist redigert av Balanse : 30-11-10 kl 00:53.
Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 01:28   #2
Left
Passiv

Standard

Sv: [Reiserapport/Fyllefjas] London del 1: Skumle butikker, Buddha og Thorntonssjokol

Hørtes helt konge ut! Jeg tør nesten ikke å si at jeg aldri har vært i London - det må jeg jaggu få se til å gjøre noe med. Kos deg på "husmorferie/jobbreise".

Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 09:29   #3
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Reiserapport/Fyllefjas] London del 1: Skumle butikker, Buddha og Thorntonssjokol

Det høres magisk ut!

Jeg har heller aldri vært i London, Sjugger ...

Gammel 30-11-10, 10:10   #4
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

London er kul.

Hvorfor ble du nesten kastet ut?

Gammel 30-11-10, 10:15   #5
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Hvorfor ble du nesten kastet ut?

Jeg hadde kjøpt meg et beger salat fra Sainsbury, og fant ikke noe sted å kaste det tomme begeret etterpå. Kombinert med jakke fra B-young ble det litt for mye for dørvakten. Han fikk skjenn etterpå av butikkdamen, så kanskje de har litt fokus på å ikke skue hunden på hårene nå som butikkene er fulle av rike, men eksentrisk utseende, japanske tenåringsjenter?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 10:15   #6
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

London er herlig, selv om en ikke får handlet så mye. Nå med herlige julegater og juleutstillinger i all sin prakt er den et syn å bare kikke på. Jeg reiser på husmorferie neste uke dit. Jeg skal nok klare å handle en del også.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 10:26   #7
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Re: [Reiserapport/Fyllefjas] London del 1: Skumle butikker, Buddha og Thorntonssjokol

London
Kos deg masse i verdens flotteste by

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 10:29   #8
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det høres fabelaktig ut!

Gammel 30-11-10, 11:07   #9
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg reiser til London på lørdag.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 11:23   #10
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg reiser til London på lørdag.

Hvor lenge skal du være der? Jeg reiser dit på onsdag.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 12:34   #11
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fin rapport - kos deg videre! Jeg var jo så heldig å tilbringe hele fem dager i London uten barn (og delvis uten mann ) for to måneder siden.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 12:42   #12
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Jeg hadde kjøpt meg et beger salat fra Sainsbury, og fant ikke noe sted å kaste det tomme begeret etterpå. Kombinert med jakke fra B-young ble det litt for mye for dørvakten. Han fikk skjenn etterpå av butikkdamen, så kanskje de har litt fokus på å ikke skue hunden på hårene nå som butikkene er fulle av rike, men eksentrisk utseende, japanske tenåringsjenter?

Gikk du og spiste salat inne i butikken?

Gammel 30-11-10, 13:44   #13
Left
Passiv

Standard

Sv: Re: [Reiserapport/Fyllefjas] London del 1: Skumle butikker, Buddha og Thorntonssj

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

London
Kos deg masse i verdens flotteste by

Når skal vi reise?

Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 00:08   #14
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Hvor lenge skal du være der? Jeg reiser dit på onsdag.

Resier hjem tirsdag, så da overlater jeg storbyen pent brukt til deg.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 00:14   #15
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så herlig - London er en fin by!

Og det der med slike fisefine butikker... Jeg var en gang i en slik butikk, hvor dama bak disken viste med hele seg at jeg slett ikke hadde noe med å befinne meg i den butikken. Jeg sto og kikket på en haug med kashmirskjerf som var satt ned til £20, men typisk nok fant jeg ikke noe jeg likte i billighaugen, men falt for et som var til ordinær pris.

Nuvel - nå er det vel slik i disse forretningene at om man må spørre om prisen, har man ikke råd. Damen var tydeligvis lei av å ha slik riff-raff som meg der inne, og nå ville hun bli kvitt meg. Jeg spurte hva skjerfet kostet, og med stiv overleppe sa hun £20.

Vel - jeg visste veldig godt at det skjerfet var vesentlig dyrere enn som så, men om jeg ikke var fin nok for henne til å betale full pris, så var det hennes problem - og vips var jeg et skjerf rikere og 20 spenn fattigere.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:18.