Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kommer jeg å savne mikrobølgeovnen?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-07, 19:19   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.394
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kommer jeg å savne mikrobølgeovnen?

Ja, det lurer jeg på!

Vi har bestilt en dampkoker


den skal plasseres på kjøkkenet og mikroen skal ut på hytta. I følge en veldig hyggelig selger/kokk fra Miele så skulle vi klare oss bra med denne og vanlig ovn, spesielt med tanke på at vi har kaffemaskin der man f.eks. kan varme vann og melk.

Hva tror dere jenter, overlever jeg uten micro?


Sist redigert av Pelen : 20-02-07 kl 19:28. Årsak: en c ble en k
Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 19:20   #2
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommer jeg å savne mikrobølgeovnen?

Du klarer deg uten. Jeg har aldri hatt mikro, og har ikke prioritert det i nytt kjøkken heller. Savner det ikke!

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 19:24   #3
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kommer jeg å savne mikrobølgeovnen?

Det kommer vel kanskje helt an på hva du har pleid å bruke mikroen til det? Her hos oss er det alltid en av de voksne som i hverdagen spiser middag etter de andre, og da blir det til at vi varmer den i mikrobølgeovnen. I tillegg lager barna "ostesmørbrød" i den selv. Ellers må jeg innrømme at mikroen ikke blir brukt så mye, kanskje en sjelden gang varme frosne rosenkål e.l.

Overlever gjør dere nok uansett mikro eller ei.

Du blir nok veldig glad i damp-kokeren din!

Erica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 19:31   #4
linka-mor
Aquarist
 
linka-mor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 689
linka-mor er populærlinka-mor er populærlinka-mor er populær
Standard

Sv: Kommer jeg å savne mikrobølgeovnen?

Tror du greier deg helt fint uten microen Eneste vi bruker vår til er å varme horn og tine brød som vi glemte å ta opp kvelden før...
Den så jo kjempekjekk ut den dampkokeren!

linka-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 20:13   #5
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kommer jeg å savne mikrobølgeovnen?

Vi hadde ikke klart oss uten micro. Brukes til oppvarming av mat, tining og ikke minst til varming av vann og sterilisering av flasker. Det siste er kanskje ikke så aktuelt for dere nå men.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 20:16   #6
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommer jeg å savne mikrobølgeovnen?

Vi har, men bruker den aldri. Så jeg tror du skal kunne klare deg uten.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 20:31   #7
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommer jeg å savne mikrobølgeovnen?

Vi har ikke microovn (fikk en som sto på kjøkkenbenken, den står i kjelleren) jeg ville mye heller hatt en dampkoker. Noen venner av oss har akkurat satt inne en sånn en fra Miele i sitt nye kjøkken. De er veldig fornøyd, men det er selvfølgelig en vanesak.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 20:41   #8
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kommer jeg å savne mikrobølgeovnen?

Kasta ut microen for flere år siden, og har aldri savnet den- selv ikke nå med baby i huset. Dampkoker høres ut som et mye bedre alternativ ja

Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 20:47   #9
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommer jeg å savne mikrobølgeovnen?

Kan en hvetevarmer eller rispose varmes i dampkoker?
Hvis ikke hadde jeg savna mikroen.

Mikroen er absolutt et must for meg når jeg skal varme varmeposer.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 20:50   #10
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommer jeg å savne mikrobølgeovnen?

Vi har aldri hatt det. Synes den tar alt for stor plass i forhold til den nytten jeg tror vi ville ha hatt av den.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 20:53   #11
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kommer jeg å savne mikrobølgeovnen?

Jeg er avhengig av microen har jeg funnet ut.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 20:57   #12
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kommer jeg å savne mikrobølgeovnen?

Aldri hatt micro eller savnet det.

I starten, da den akkurat var kommet på markedet, var man litt bekymret for bestrålt mat. Vet man noe mer konkret om dette nå?

Jeg innbiller meg liksom at det ikke er helt bra, men mulig det ikke finnes noe belegg for å tro det.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 21:44   #13
Nasse Nøff
Oslojente i eksil
 
Nasse Nøff sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 202
Nasse Nøff er litt kul
Standard

Sv: Kommer jeg å savne mikrobølgeovnen?

Har aldri hatt en mikro - og føler ikke behov for en heller.
Mine foreldre har en - alt som blir tint i den smaker vassent.

Nasse Nøff er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 21:56   #14
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommer jeg å savne mikrobølgeovnen?

Ja hjelp, jeg hadde bare mikro i studietiden, aldri siden, ubrukelig gjenstand til alt annet enn mikropop.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 22:00   #15
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kommer jeg å savne mikrobølgeovnen?

Om du vil savne den eller ikke kommer nok litt an på bruken du har hatt til nå.
Vi bruker vår ikke veldig mye, men noen gangr hver eneste uke blir det.
Men det kommer selvsagt også litt an på hva slags type micro man har.
Vi har hatt en uten noen som helst av finesser, og den ble brukt minimalt.
Den vi har nå har litt mere funksjoner som gjør at den kan brukes til mere og ergo blir den mere brukt.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 22:26   #16
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommer jeg å savne mikrobølgeovnen?

Det kommer an på. Hvis du lager alle måltider i mikroen og elsker den like mye som mannen, så kommer du nok til å savne den.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 22:27   #17
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommer jeg å savne mikrobølgeovnen?

Jeg har aldri hatt mikrobølgeovn, og skal heller ikke ha det. Jeg klarer meg ihvertfall veldig bra uten.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 02:41   #18
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Kommer jeg å savne mikrobølgeovnen?

Ja, til micropop!

(det er det eneste jeg bruker min til)

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 08:42   #19
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.394
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Kommer jeg å savne mikrobølgeovnen?

Takk for innspill!

Den vi har er ganske gammel, men har mange flotte funksjoner, blant annet så bruker vi tiningsknappen mye, den tiner da til det er perfekt tinet. Den har også knapp for å få passe temperatur på varmet mat og drikke. Vi bruker den til:

  • tine mat/rundstykker (går å gjøre i dampkokeren, men ikke i plastbeholdere)
  • varme melk (går å gjøre med kaffemaskinen)
  • micropop
  • varme en del matrester, mye varmes på komfyren (går å gjøre i dampkokeren, men ikke i plastbeholdere)
  • smelte smør/margarin når jeg baker (dette går selvsagt å gjøre på komfyren men funksjonen i nåværende micro er så bra der)
Så egentlig ser det vel ut som om vi klarer oss? Det er bare stesønnens popcorn som ikke går. Jeg innbiller meg bare at det er mye lettere å slenge inn noe i microen for å tine i noen minutt enn i dampkokeren, men kanksje det bare er en vanesak?

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 08:44   #20
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kommer jeg å savne mikrobølgeovnen?

Bruker min til varminga av mat, tining og smelte smør hvis jeg skal bake.
Tror jeg ville savnet den.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no