Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

iPad – må ha?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-10, 13:16   #1
Amic@
Tobarnsmor :)

Amic@ sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

iPad – må ha?

IPad: Er det noen man må ha? Burde jeg ønske meg det til jul? Hvorfor?

Gammel 01-12-10, 13:18   #2
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: IPad- må ha??

Jeg ønsker meg ikke det. Jeg vil ha en PC/Mac/Whatever som multitasker og som fikser Flash. Er det ikke bare en forvokst telefon uten telefon?

(bevares- ser at andre kan ha glede av den, men ikke til mitt bruk)

Gammel 01-12-10, 13:20   #3
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble ikke imponert - og ønsker meg det ikke. Hva skal man bruke den til da? Lesing ser jeg jo, notatfunksjonen og markeringsfunksjonen liker jeg godt (om jeg har vært student iallefall) - MEN fortsatt: jeg ser ikke hva jeg skal med den...

Gammel 01-12-10, 13:23   #4
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg vil ha

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 13:29   #5
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Om man bruker bærbar PC stort sett til å se film/nett-tv, lese aviser/magasiner og surfe kan den fin erstatte PCen. Den har god skjerm og er lett å holde. Kjekk når man er på farten.

Jeg ser ikke for meg å bytte ut mini-pc enda. Men når det kommer lignene typer som er uten epleskrott på, skal jeg vurdere det. Fin anmeldelse her, http://nrkbeta.no/2010/05/18/en-maan...et-revolusjon/

Gammel 01-12-10, 13:30   #6
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes den er for stor og for lite funksjonell i forhold til mitt bruk. Derfor ønsker jeg meg iPhone istedet.

Gammel 01-12-10, 13:34   #7
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har bestemt at vi ikke ønsker oss til jul likevel. Hadde muligheten, men velger heller penger til nye møbler. 2 iPhones i hus + PC holder. Jeg kunne tenkt meg minipc til skolebruk da ...

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 14:01   #8
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Jeg ønsker meg ikke det. Ser ikke helt vitsen.

Gammel 01-12-10, 14:07   #9
thnp
Aktiv

Medlem siden: Mar 2009
thnp er litt kul
Standard

Jeg har og er strålende fornøyd.

Har 32gb 3g-utgaven med tvilling-sim og 5gb nedlasting i mnd (deretter senkes hastigheten, men fremdeles nok til å surfe + sende e-post).

Mine bruksområder:
- E-post
- Sofasurfing
- Omnifocus (først og fremst vedlikehold; se bilde)
- Spill
- Barneleke (1-åringen elsker den)
- Remote-control av datamaskin fra hvorsomhelst (via logmein.com, gratis)
- Film (hele filmbiblioteket på datamaskinen, ca 1500 gb, kan streames og konverteres on-the-fly via både wifi + 3g)
- Forvokst mp3-spiller
- Fjernkontroll til imac/mac-mini-stuePC
- Nettbank (via Nordeas applikasjon)
- Familiearkiv; vi scanner all korrespondanse + viktige dokumenter, kontrakter etc. og arkiverer det iht. et gitt system. Bruker applikasjonen Yojimbo som synkroniserer alt trådløst.
- Standard "lesebrett"; har ca. 400 bøker i .pdf-format.
- Lesing av blader/magasiner; abbonerer på en hel del via applikasjonen Zinio. Dette er gjerne utenlandske blader som koster hundrelappen på narvesen, men som jeg betaler 10-30kr for i digital utgave.
- Kokebok inkl. generering av ukehandleliste (MacGourmet Deluxe)
- Studieverktøy (er dog ferdig nå...) - iFlash.

Det jeg også liker veldig godt er at de fleste applikasjonene jeg bruker også finnes på iPhone og Mac... All informasjonen synkroniseres stort sett uten at jeg trenger tenke på noen ting (enten via MobileMe eller Dropbox)

Bildet viser en del av familiens vedlikeholdsplan. Alle tingene som skal gjøres er lagt inn med et visst intervall. Når de blir avkrysset som "utført" legges de automatisk inn i kalenderen på nytt riktig antall uker/mnd frem i tid. Har også lagt inn de fleste bruksanvisningene til hvitevarer, sykler, pulk, joggevogner, kjøkkenmaskiner etc. etc. etc. slik at når f.eks. plasmafilteret i varmepumpen skal byttes annethvert år så har jeg bruksanvisningen for vedlikehold tilgjengelig på ipadden mens jeg står og styrer på...

thnp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 14:33   #10
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg vil ha. Ikke vet jeg hva jeg skal med den, men den er jo fin da.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 14:44   #11
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg ønsker meg en. Definitivt. Jeg skal nok finne noe å bruke den til.

Gammel 01-12-10, 14:46   #12
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Jeg ønsker meg en. Definitivt. Jeg skal nok finne noe å bruke den til.

Ja ikke sant!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 16:17   #13
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPad – må ha?

Jeg må ha. Men jeg må vente til iPad 2 kommer. :mantra:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 18:03   #14
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

Hvor: Oslo
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg får til jul, bestilt hos Apple Store i dag Har ventet lenge nok, iPad2 kommer sikkert ikke til Norge før om eeevigheter.

Gammel 01-12-10, 18:29   #15
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

- spill
- film
- musikk

Ungene elsker iPhonen. De vil nok elske denne enda mer.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 18:45   #16
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor er det lurt å kjøpe den mon tro?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 18:50   #17
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Er vel rimeligst hos Apple

Gammel 01-12-10, 18:51   #18
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Jeg tror mange som kjøper iPad vil ha et ganske begrenset bruk av den etter hvert. For mange blir det på en del oppgaver like greit å bruke iPhone (eller annen smarttelefon).

Tror man vil se mye brukte iPads ute til salgs om noen måneder...

Gammel 01-12-10, 21:02   #19
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

hvilke spill laster man ned til ipaden? og hvilke apps er "must haves"? Har ipad, men foreløpig har den kun blitt brukt til surfing...nå er jeg klar for å få litt spill på den. Har hatt den i 4 mnder.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 21:09   #20
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Er det ikke bare en forvokst telefon uten telefon?

Det er den i mine øyne i hvert fall. Skulle jeg hatt en bitteliten dings nå, ville jeg mye heller kjøpt en MacBook Air.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:56.