Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Føflekker hindrer aldringstegn (vg.no)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-10, 13:00   #1
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Føflekker hindrer aldringstegn (vg.no)

Ikke verdens beste kilde, men lell.

Sitat:

Ifølge forskerne har mennesker med mange føflekker en hud som ser yngre ut, og de har også en sterkere benbygning. Grunnen til dette skal være at cellene fornyer seg oftere og raskere hos mennesker med mange føflekker, det skriver BBC.
– Vi har lagt merke til at pasienter med mange føflekker ofte har en mer ungdommelig hud, sier forsker Dr. Bataille Lead.
Dr. Bataille la først merke til at mennesker med et stort antall føflekker var mindre utsatt for aldringstegn som rynker og kvisearr. I den siste studien, som besto av 1200 tvillinger, la forskerne også merke til at gruppen med flest føflekker var mindre påvirket av redusert beintetthet. Det vil si at tvillinggruppen med flest føflekker var mindre utsatt for benbrudd og beinskjørhet. De som hadde over 100 føflekker viste seg å være halvparten så utsatt for beinskjørhet som de med færre føflekker.

Jeg ligger godt an, skjønner jeg.

Gammel 02-12-10, 13:08   #2
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Føflekker hindrer aldringstegn (vg.no)

Gammel 02-12-10, 13:18   #3
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen fordeler er det visst å være et fregnetryne. Så kan den delen av slekten som blir solbrune bare sitte der med rynkene sine og beinskjørheten sin.

Gammel 02-12-10, 13:21   #4
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, dette har jeg for lengst merket meg.

Gammel 02-12-10, 13:22   #5
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Så det er derfor jeg til stadighet blir spurt om leg på polet!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 14:30   #6
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Aj, jeg kommer aldri til å bli gammel. *haraldriforsøktåtelleflekkerengang*

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 14:32   #7
Carrie
-

Carrie sin avatar

Hvor: Akershus
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Jeg visste det var en grunn til alle disse flekkene...

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 14:36   #8
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

(...) la forskerne også merke til at gruppen med flest føflekker var mindre påvirket av redusert beintetthet. Det vil si at tvillinggruppen med flest føflekker var mindre utsatt for benbrudd og beinskjørhet. De som hadde over 100 føflekker viste seg å være halvparten så utsatt for beinskjørhet som de med færre føflekker.

Vil det si at selv om de fikk lavere beintetthet, så ble de ikke skjøre nødvendigvis, eller er det bare en knølete formulering av en uvitende journalist?

Gammel 02-12-10, 15:24   #9
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Sikkert klønete formulert. Jeg konsentrerte meg bare om essensen: føflekker er nyttig.

Gammel 02-12-10, 15:24   #10
Leandra
Superduperaktiv

Leandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Fantastisk jeg har nok på hundrevis-om ikke tusenvis..

Gammel 02-12-10, 15:42   #11
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

Aj, jeg kommer aldri til å bli gammel. *haraldriforsøktåtelleflekkerengang*

Nei det blir en stor oppgave for min del.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 15:59   #12
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja.. jeg har en del i alle fall. Helt sikkert over 100.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 16:00   #13
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Da er de jo til nytte allikevel

Hilsen dalmantineren...

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 16:03   #14
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Mer ungdommelig hud? Lurer på om mine kan være defekte?

Gammel 02-12-10, 16:23   #15
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Så det er derfor jeg begynte å få rynker og grå hår i en alder av tyve, og brakk beinet første gang som femåring! :har bare en ordentlig føflekk:

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 18:21   #16
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Yeah! Dette stemmer på meg. Noen fordeler må vi dalmatinere jo ha!

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 18:54   #17
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ung som bare det, ja. Men dette er da gammelt nytt.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 19:01   #18
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vinner tror jeg.

Gammel 02-12-10, 19:21   #19
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er det derfor jeg er et skrukketryne med med masse rynker rundt øynene selv om jeg ikke er førti engang? :kanskje 3-4 føflekker til sammen:

Gammel 02-12-10, 19:26   #20
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke en eneste føflekk såvidt jeg vet, men det er jo umulig å vite blandt de millionene med fregner jeg har. Hvorfor teller ikke fregner på samme måte?

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:51.