|
|
#1 |
|
Pauset
|
Mysql på Mac. How?Jeg forsøker innstallere mysql på Macen, men skjønner ikke helt. Har lastet ned en dmg, og trykket på mappene og de har innstallert seg. Men jeg finner ikke noe mysql jeg? Den burde vel ligge under /etc? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
<*(((<
|
Sv: Mysql på Mac. How?Finner du ikke MySQL under Other på System Preferences? Det gjør jeg, der kan jeg starte og stoppe den. Også har jeg lastet ned MySQL Workbench for å gjøre andre greier mot den. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
kamerat
|
Sv: Mysql på Mac. How?Jeg fikk aldri til å installere mysql på Mac-en min før jeg installerte fra kildekode etter denne oppskriften: http://hivelogic.com/articles/compil...n-snow-leopard (vel, jeg har ikke snøleopard, så brukte den eldre versjonen). Virker nå.
|
|
|
#4 |
|
Pauset
|
Sv: Mysql på Mac. How?
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
kamerat
|
Sv: Mysql på Mac. How?Mitt problem var også at mysql liksom var installert, men at det var umulig å starte den på noen som helst måte.
|
|
|
#6 |
|
Pauset
|
Ok, ser det er en tar-fil. Det er sånt jeg er mer kjent med, men jeg ser at litt nedi der så brukes "make". Jeg har forsøkt å innstallere en Perlmodul med "make" før, og det hadde visst ikke Mac? Måtte bruke noe som het "fink" eller noe sånt i stedet. Jeg ga da opp... |
|
|
|
|
|
#7 |
|
kamerat
|
Sv: Mysql på Mac. How?Jeg bruker make hele tida, skulle ikke være noe problem.
|
|
|
#8 |
|
Pauset
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
kamerat
|
Sv: Mysql på Mac. How?Jeg har installert ufattelig mye rart.
|
|
|
#10 |
|
<*(((<
|
Sv: Mysql på Mac. How?Jeg husker ikke at installasjon av MySQL var spesielt vanskelig, men det er jo en stund siden. Mener jeg fulgte denne guiden: http://dev.mysql.com/doc/refman/5.5/...ation-pkg.html |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Pauset
|
Sv: Mysql på Mac. How?Jeg som var så optimistisk og tenkte: "Alt er så lett på Mac! Det er bare å trykke på en knapp, så vips!". Jeg gidder ikke dette. Legger det på serveren i stedet. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
kamerat
|
Sv: Mysql på Mac. How?Ting kan bli ganske grisete når man begynner å installere ting som egentlig er lagd for Linux over kommandolinja. :erfaren:
|
|
|
#15 |
|
Pauset
|
He he. Det kan jeg tenke meg. Ikke alle kommandoer som virker på en Linuxmaskin virker på Mac. Det er en haug med forskjellige Linuxdistroer i tillegg som har forskjellige kommandoer.. Jeg har rota med det en del. Faktisk VELDIG mye. |
|
|
|
![]() |
|
|