|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Kansas/Tennessee i romjula - tips?Kjæresten og jeg skal til USA i romjula og er tilbake uti januar en gang. Jeg har aldri vært over there og lurer på alt mulig rart.
Flere spørsmål følger sikkert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Kansas/Tennessee i romjula - tips?Dollywood! Jeg lyver egentlig, da, siden det er en rimelig dryg tur tvers over Tennessee fra Memphis og dit - men hey, det er langt morsommere enn Graceland (som egentlig var temmelig oppskrytt, med mindre man har en greie for 200-kilos, uniformerte vaktdamer med bart).
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Kansas/Tennessee i romjula - tips?Ja, Dollywood! Også kan dere veie opp for glæmmen med en tur i Great Smoky Mountains over til Asheville.
![]() |
#4 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Kansas/Tennessee i romjula - tips?Det er tredje gangen jeg snubler over overskriften til denne tråden, og leser Kansas/Tennessee i rompa.
![]() |
#5 |
Lesende
![]() Sv: Kansas/Tennessee i romjula - tips?Well, problemet er at dette ikke er en fornøyelsestur, men et slektningebesøk. De bor i Littel Rock, Arkansa og Kansas City, Missouri. Å dra østover er aktuelt bare om vi ikke tåler trynet på hverandre og vi trenger å komme oss bort. Graceland er sikkert oppskrytt og vi er ikke på noen måte blodfan av Elvis, men siden billigste flytur går til Memphis, er det nok umulig for oss å ikke dra innom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Kansas/Tennessee i romjula - tips?Jeg syns absolutt Graceland var verdt et besøk, selv om jeg (som Elvis-fan) ble skuffet da jeg var der. Det går en gratis buss mellom alle de musikkrelaterte stedene i Memphis, og dere kan hoppe av og på der dere vil. Den starter på Gibson-fabrikken, går derifra til Stax, videre til Graceland, og innom Sun Studio på veien tilbake.
Sist redigert av Tallulah : 06-12-10 kl 10:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Lesende
![]() Sv: Kansas/Tennessee i romjula - PC og mobil?Takk for tipsene om ting å gjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Kansas/Tennessee i romjula - tips?Vi har aldri hatt problemer med mobil i USA. Ikke å ta med egen PC heller, hvorfor skulle det være det? Vi har bare brukt vanlig adapter, ikke sånn som gjør om strømspenning.
![]() |
#9 |
Lesende
![]() Sv: Kansas/Tennessee i romjula - tips?Det bare beviser at Foreldreportalen Sist redigert av Strå : 11-12-10 kl 22:39. Årsak: rettet skrivefeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Kansas/Tennessee i romjula - tips?Haha, det var en litt snodig grunn. Musikk man eier kan man ta med seg hvor som helst. Ulovlige filer er ulovlige samme hvor du er. Jeg ville virkelig tatt det helt med ro.
![]() |
|
|