Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Google Street View

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-10, 21:01   #1
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Google Street View

Det har vært den store snakkisen her i byen de siste dagene. Omtrent alle jeg kjenner måtte innom for å sjekke om de var blitt foreviget i sommer da den røde Google-bilen kjørte rundt i gatene her.
De artigste historiene har sågar nådd lokalavisen

Jeg har også googlet huset vårt, og hva fant jeg?
Joda, en lat tenåring som ligger soler seg på trampolina, en katt som koser seg i skyggen under en busk, og en katt som poserer veldig pent for kamera. Her er Alpha

Noen flere som finner seg og sine p Google Earth?

Gammel 11-12-10, 21:08   #2
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Google Street View

Næsj. Ser bilen. Men ikke noe mer spennende.

Gammel 11-12-10, 21:14   #3
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jadda, jeg fant bilde av begge ungene og en kompis, ute i hagen. Det går ikke an å se hvem de er, men jeg synes likevel det er ekkelt at noen har kjørt forbi og tatt bilde av dem. (Avbildet var også en fullstendig kaotisk veranda full av byggematerialer som ikke var hentet enda etter renovasjonen av badet vårt i fjor vinter; ser skikkelig trasig ut.)

Gammel 11-12-10, 21:16   #4
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har en morsom en, det er veldig ofte hundebæsj i oppkjørselen vår, og i google maps ligger det et bilde av naboen med bikkja in action. Har tatt vekk naboen, men her er hunden:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg google maps 2.jpg (11,1 KB, 255 visninger)

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 21:51   #5
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Hos oss er det ikke noe spesielt. Bilen står utenfor, det er bossdag og naboen har besøk av mor. Men hvorfor bilen min står utenfor vet jeg ikke Kansje eksamentider?
Ser og at pappa har parker i veien fordi Bestefar er på besøk. Men ikke mye spenndene som skjedde her i nabolaget.

På gamlejobben ser jeg at alle de voksne står i ring og snakker. Kan navgi de fleste skikkelsene. Ungene går og tusler for seg selv.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 21:57   #6
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nina, her.

Vi har en morsom en, det er veldig ofte hundebæsj i oppkjørselen vår, og i google maps ligger det et bilde av naboen med bikkja in action. Har tatt vekk naboen, men her er hunden:

Snakk om å bli tatt på fersken!

Utafor blokka mi var det kjedelig. Bilen min står der nyvasket og skinner i sola mens jeg var i Oslo i pessregn....
(jeg vet fordi jeg satte den innerst på parkeringen når jeg dro, ellers står den ikke der).

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 22:00   #7
Ying
Kor e alle helter hen?

Ying sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
Ying imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Huset vårt vises knapt bak alle trærene. Skulle tro vi hadde mange trær foran huset, men nei. Bilen har filmet fra snuplassen og vi ser bare toppen av huset. Jeg er i grunnen veldig fornøyd med resultatet.

Ying er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 22:03   #8
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor finner jeg dette?

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 22:14   #9
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Hvor finner jeg dette?

Se her: http://maps.google.com/help/maps/streetview/

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 22:15   #10
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gubben har vært inne å sjekka, og han var lykkelig over at plena var nyklipt......

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 22:17   #11
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jepp, fikk akkurat melding fra en nabo om at jeg var observert. Og joda, på vei inn i oppkjørselen vår er jeg og minsten på sykkel. Så nå er raua mi på kartet. Ellers var det temmlig tomt i gata vår.
Har også funnet svigers i gang med å høste plommer i hagen sin. Vet ikke helt hva jeg synes om dette jeg.

Gammel 11-12-10, 22:18   #12
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Når vi sjekka svigers hus så kan vi se svigermor står og speider mistenksomt mot bilen. Synes jeg hører henne: Ka e ta for ein rar bil?

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 22:18   #13
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelikan, her.

Se her: http://maps.google.com/help/maps/streetview/

:domm: Fant det der jeg også, men får bare gaten vår opp som vanlig kart.

Gammel 11-12-10, 22:20   #14
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nina, her.

Hmmm, kanskje jeg kan be Google holde "hundevakt" i gata vår. Vi finner til stadighet etterlatenskaper på hjørnet i oppkjørselen vår.

Gammel 11-12-10, 22:21   #15
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Ikke noe spennende her heller. En av bilene står ute, og verandadøra vår er åpen.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 22:22   #16
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Fant det. Vi er tydeligvis hjemme. To biler i oppkjørselen.

Gammel 11-12-10, 22:28   #17
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hehe, vi holder på i hagen, og mannen min er på bildet, bærende på masse hageavfall. Han ser ut som verdens nusseligste tuja med ben.

Gammel 11-12-10, 22:42   #18
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

:domm: Fant det der jeg også, men får bare gaten vår opp som vanlig kart.

Du må dra den lille gule mannen over i kartet for å se bildene.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 22:45   #19
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Nyklipt plen, gitt!

Gammel 11-12-10, 22:46   #20
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Hos oss var det tidlig vår og gul vissen plen.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:06.