Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kjøkken underveis

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-10, 21:37   #1
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Kjøkken underveis

Jeg er nesten klar til å bestille nytt kjøkken, jeg. Har litt utilfredsstilt behov for å vise frem, derfor denne posten . Jeg tror det blir bra, men jeg har litt sommerfugler i magen. Har jeg målt riktig? Har jeg husket alt? Synes det har vært en kjempejobb å planlegge dette, selv om jeg skulle ha et "enkelt" kjøkken. Det skulle ihvertfall se enkelt ut. Men så er det ventilatorrør som må mellom bjelker i tak og vannrør som ikke kan gå i yttervegg og gulv som plutselig bygger så høyt at kjøkkenbenken kommer over vinduet og døra til fryseskapet som ikke kan åpnes helt opp og ... og ... og ... Det er så mye å tenke på og hver gang man har funnet en løsning på et problem så har det dukket opp et annet.

Men jeg skulle jo vise frem! Her!




Sist redigert av konsulenten : 09-11-13 kl 16:08.
  Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 21:38   #2
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: kjøkken underveis

...


Sist redigert av konsulenten : 09-11-13 kl 16:09.
  Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 22:07   #3
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kjøkken underveis

Stilig, verken mer eller mindre!

  Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 22:50   #4
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkken underveis

Dette er jeg spent på å se "i virkeligheten". Ser knallstilig ut.
Og ja, ikke hvite maurer her. De krakkene du viser ser flotte ut. Og så tenker jeg at runde lamper i stål blir fin kontrast til den firkantige ventilatoren, men samtidig helhetlig når de er i samme materiale.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 22:59   #5
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkken underveis

Hva er de to høyskapene? Kjøl og frys? Har du noen uttrekksskap til tørrvarer?


Ellers: Lekkert!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 23:00   #6
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkken underveis

Og enig ang. maurene. De er virkelig ikke fine som barstoler, er det vel?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 23:12   #7
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kjøkken underveis

Polyanna: kjøl i høyskapet til høyre, frys i det til venstre. Fryseren er ganske liten (har større fryseboks annet sted) så det blir hyller med plass til annet i høyskapet også. Men jeg tror det må bli ting som ikke er så ofte i bruk siden fryseren må åpnes hver gang jeg skal inn i skapet. (Litt skeptisk til denne løsningen er/var jeg, men kjøkkendama insisterte på at det går fint). Det blir kolonialskuffer til tørrvarer. Jeg synes også mauren er finest som vanlig spisestol

  Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 11:04   #8
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kjøkken underveis

Sånn i virkeligheten vil frontene ligne disse:

  Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 22:35   #9
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kjøkken underveis

Nå er det bestilt!

Glassplaten under overskapene fant jeg ut at jeg måtte vente med. Jeg har ikke klart å bestemme meg for om jeg vil ha den bare 30 cm høy eller helt opp til overskapene. Eller, jeg fant vel ut i siste liten at jeg vil ha den helt opp. Men må planlegge litt mer, skal ha noen stikkontakter på den veggen også. Så glassplaten får vente. Og det må jeg og. Helt til uke 12, før jeg får se kjøkkenet "live". Gleder meg så!!

  Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 11:27   #10
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøkken underveis

Ja, du veit at eg syns dette blir veldig, veldig bra! Lampane har eg ikkje sett at du har vurdert før - dei trur eg kan bli eit godt valg! Det er dei heilt små, er det ikkje? Sikkert fint i stål. Gler meg veldig til du kan vise fram bilde ettersom kjøkenet tar form. Håpar du gjer det

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 11:29   #11
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkken underveis

Kjempestilig!

Er det et Uno form-kjøkken? :myser:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 12:06   #12
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøkken underveis

Kjempestilig!
Vi har samme vifta.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 12:27   #13
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kjøkken underveis

Syrin: De er ganske små. Diameter 23 cm og høyde 16 cm (flaks, jeg kunne det i hodet ). Forresten tror jeg de finnes i flere størrelser, når jeg tenker meg om. Finnes som bordlampe også.
Edit: herlighet, dette skrev du jo selv, jeg leste litt fort


Teofelia: Unoform er kjøkkendrømmen over alle, og jeg hadde veldig lyst. Men mannen var ikke like overbevist, så det ble et kompromiss. Dette er JKE design. Vi hadde ihvertfall flaks da vi "fikk utdelt" kjøkkenkonsulent på JKE, for hun hadde jobbet med Unformkjøkken tidligere så vi var på nett med en gang og hun skjønte akkurat hva jeg ville ha. Hvis det er bildet rett over her du myste på så er det helt riktig et Unoformkjøkken. Mitt blir i omtrent de samme "fargene", men det er jo ikke helt det samme. Lamellene er litt smalere bl.a.


Sist redigert av konsulenten : 22-12-10 kl 14:25.
  Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 12:41   #14
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkken underveis

Da er jeg med. Det blir lekkert i alle fall.

Teomannen er også svoren Uno form-tilhenger og har ønsket seg et slikt i årevis, så det kan vel hende at det blir et lignende kjøkken på oss en gang i tiden også.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 13:54   #15
mami
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Øvere Romerike
Innlegg: 137
mami har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kjøkken underveis

Kjempe stilig!!

__________________
Mamma til 2 prinsesser født 2006 og 2009
mami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 14:24   #16
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kjøkken underveis

Vi kombinerer to ulike kjøkkenmodeller, mest fra dette (høyskap, overskap og skapskrog):



Men lamellfrontene på underskapene er en annen type (en grepsfri variant). Kjedelig, men jeg finner ikke bilde noe sted. Det kommer nok i neste katalog. Faktisk har jeg ikke sett hverken utstilling eller bilde av et komplett kjøkken med disse frontene selv, så det blir utrolig spennende. (Jeg har sett en løs front, altså - kan jo ikke kjøpe kjøkken usett).

  Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 14:26   #17
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.242
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøkken underveis

Det blir kjempefint syns jeg. Skal stolene brukes bare for kort eller for lengre sittestunder ? Jeg har lett etter barstoler som er kule og komfortable, og hittil ikke funnet noe.

Ellers ser jeg at dere har en søyle rett ved utstikket. Siden dere skal bygge på, har dere vurdert en tversoverbjelke istedenfor ? Det burde være en smal sak når dere fortsatt skal bygge.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 14:38   #18
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kjøkken underveis

Søylen kommer vi ikke unna, men takk for tips! Vi bor i borettslag og kan ikke tillate oss kreative krumspring, må pent holde oss til den opprinnelige konstruksjonsmåten. Gjennom leiligheten står det slike søyler for hver 3-4 meter og oppå der hviler en bjelke. Men jeg har vennet meg til det, faktisk har jeg fått (vært nødt til å få ) litt sansen for at "skjelettet" er synlig på den måten.

Barstolene blir nok ikke brukt så veldig lenge om gangen hos oss. Men det finnes helt sikkert barstoler som er komfortable å sitte lenge i. Har du sett på Eight (Varier)?

  Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 13:25   #19
Elastica
Aktiv
 
Elastica sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 103
Elastica er litt kul
Standard

Sv: Kjøkken underveis

Kjempefint!

Jeg tenkte Unoform med en gang. (Jeg elsker unoform, har et gammelt Unoform-kjøkken på hytta, som er arvet av mine svigerforeldre) Men dette ser utrolig fint ut også. Gratulerer!

Elastica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 13:55   #20
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.488
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjøkken underveis

Veldig fint. Akkurat noe sånt jeg ønsker meg i vårt hus også.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no