Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Excel hjelp

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-10, 00:55   #1
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

Excel hjelp

Jeg har skrevet svømmetidene til jentene mine i excel helt siden første stevne. De synes det er stas å samle tidene sine på et sted, og å se hvor mye de evt slår seg selv.

Men nå prøver jeg å avansere litt i tabellene mine. På de øvelsene der det kun er sekunder og hundredeler, så har jeg fått til å utheve den beste tida i den øvelsen. Så på f.eks 25 m er det ikke noe problem. Det blir verre når det er f.eks 100 m. Hvordan får jeg pc'n til å skjønne at jeg blander minutter, sekunder og hundredeler? At f.eks 54,91 er bedre enn 1.01,22. Jeg finner ingen måte annet enn å gjøre om til sekunder hele greia, og DET gidder jeg ikke...

Noen glupinger?

Gammel 18-12-10, 01:05   #2
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Excel hjelp

Er vel ikke så glup, men om du merker cellene du skal skrive tidene i og går på Format-Cells-Number-Time (jeg har engelsk versjon) og velger formatet 37:30:55 og deretter skriver inn tidene i det formatet (husk å bruke 0 først i de tilfellene tidene er f.eks 54,9 = 0:54:90). Så kan du gå på Data-Sort-Ascending så får du sortert dem med de beste resultatene først.

Gammel 18-12-10, 01:08   #3
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Se om du skjønner noe av dette. Er på vei i seng og har ikke tid/ork til å skrive selv.

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1164234

Gammel 18-12-10, 01:11   #4
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

niks mirasol, prøvd det, men det er "timer:minutter:sekunder"

Og da blir det tull med over 60 hundredeler...

Gammel 18-12-10, 01:16   #5
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Hva med under Custom da, der finner jeg denne: mm:ss,0 ?

Gammel 18-12-10, 01:32   #6
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Standard

den prøver jeg litt på, men det blir noe rot der. Tror jeg må gi meg for i kveld, så får jeg pønske videre.

Håper jo at jeg kan slippe å skrive inn tider på nytt, og holde formatet jeg har brukt: m.ss,00 (og hadde tenkt å slippe alle "nullene", men jeg slipper nok ikke unna kanskje...)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:58.