Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hjemmelaget kryddersalt

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-10, 12:52   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjemmelaget kryddersalt

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=38805

Dette vil jeg jammen prøve! Skal på Søstrene Grene i dag og kjøpe inn glass og lage dette som gaver (samt salte og brente mandler). Ypperlige gaver!
Hvilket annet salt kan man lage, mon tro? Hvitløkssalt, funker det? Løksalt?

Gammel 19-12-10, 13:17   #2
Kumilla
snart helsesøster

Kumilla sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Sv: Hjemmelaget kryddersalt

Hørtes utrolig godt ut.

Gammel 19-12-10, 15:40   #3
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er også en fin oppskrift på urtesalt
http://kjoekkentjeneste.blogspot.com.../urtesalt.html

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 20:00   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, det så deilig ut, jeg elsker sitron! Men det skulle altså ikke tørke før man la det på glass?

Gammel 22-12-10, 14:01   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg har tenkt å lage chilisalt i dag, med hvitløkspulver i. Jeg tenkte først å tilsette fersk hvitløk men er redd saltet vil bli for "vått"? Så jeg tror jeg går for litt hvitløkspulver, ikke mye. Og rød, frisk chili.

Gammel 22-12-10, 14:05   #6
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har nettopp fylt to små glass.

Basilikum og sitron brukte jeg. Men butikken min hadde verken maldon- eller havsalt i dag, så jeg måtte bruke vanlig, fint salt og det ble helt, helt pulverisert og jevnt og nesten selvlysende grønt. Jeg later som om det var meningen hele tiden. Har laget etikett med bilde av barna på også, svigermor og mamma skal få de i vertinnegaver i løpet av jula.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 14:25   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Jeg later som om det var meningen hele tiden..

Høres knall ut! Jeg skal ha det i cellofanposer tror jeg, finner ikke rimelige glass. Skal få laget i kveld, om jeg får tid.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:39.