Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hjelp meg å velge vintersko!

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Hvilke sko skal jeg beholde?
Timberland 42 63,64%
Tommy Hilfiger 16 24,24%
Begge (ehm ...*kremt*) 6 9,09%
Ingen av dem! 2 3,03%
Meh. 2 3,03%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 66. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-10, 21:52   #1
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Rødme

Hjelp meg å velge vintersko!

Jadda ...

Fru Ambivalente melder seg!

Long story short: Jeg kjøpte meg Timberland vinterstøvletter i oktober; varme, vind- og vanntette, sklisikker såle, myke og utrolig gode. Helt til den ene skoen startet å rakne i deler av stoffet, og den andre gikk opp i sålen!! Jeg hadde heldigvis kvitteringen og fikk pengene igjen før helgen, da de er helt tomme for denne modellen nå og ikke får inn igjen, fikk jeg beskjed om. Niks og nada å gjøre med det. Så da startet jakten på erstatter, og jeg fant et par som jeg likte godt, men ikke var helt sikker på. De har jeg tenkt på natt og dag i to dager nå, og fristelsen var ikke å motstå tidligere i ettermiddag, så hvem stod klar da senteret åpnet kl. 14!??

Jeg kjøpte dem altså, og var helt sikker på at det var skoene med stor S ...helt til jeg gikk forbi butikken jeg opprinnelig kjøpte de andre i - og hva ser jeg?? Jo, jaggu har de ikke fått inn Timberland-støvlettene igjen!?? De fikk inn et lite parti sent i går, og hadde allerede solgt ut alle foruten to par - og det ene var i min størrelse. Ja, så kjøpte jeg de OGSÅ!!!

Nå står jeg her da, med to par nye vintersko - og jeg kan ikke for mitt bare liv forsvare å beholde begge. Det ene paret vet jeg at er gode sko; veldig varme (kanskje nesten litt for varme) og gode på glatta, helt vanntette. Bare gode ting å si, foruten at de gikk i "oppløsning" etter 7-8 ukers bruk, og da ikke hver dag engang. Jeg tror absolutt jeg har vært uheldig, men erfaringen er gjort lell. Det andre paret vet jeg ingenting om; ikke mer enn at de visstnok "bare" er vannavvisende, og de er nok ikke like varme. Sålen er neppe like god på glatta. Men de er nettere, lettere på foten og jeg har plass til ullsåle om behov. De er litt dyrere, men jeg falt så pladask for de og synes de er veldig fine de også, mer elegante kanskje!? ...og, i mellomtiden har altså min mor gått hen og kjøpt de fra Timberland (det andre paret ), hun også - i tillegg til at hun har kjøpt samme parkasen som meg! Får ta det som et kompliment, og ikke bryr det meg stort altså, vi går jo ikke rundt like som erteris hele tiden heller.

Nei, dette var mye snakk om lite. Point beeing; hvilke sko hadde DU valgt?

For ordens skyld: Tommy Hilfiger = bilde 4, Timberland = bilde 5

Vedlagte bilder
Filtype: jpg begge par_1.jpg (182,6 KB, 107 visninger)
Filtype: jpg timber.jpg (183,5 KB, 72 visninger)
Filtype: jpg tommy.jpg (183,0 KB, 66 visninger)
Filtype: jpg tommy-hilfiger_vermont-2-donna_reis-dunkelbraun_rice-darkbrown.jpg (13,7 KB, 75 visninger)
Filtype: jpg timberland-women-earthkeepers-mount-holly-tall-lace-duck-boots.jpg (82,9 KB, 61 visninger)

Sist redigert av Bomull : 19-12-10 kl 21:57.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 21:55   #2
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp meg å velge vintersko!!

De mørke.

Gammel 19-12-10, 22:01   #3
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp meg å velge vintersko!

Jeg har Timberland og er superfornøyd, så jeg ville beholdt de.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 22:01   #4
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Ble visst ingen long story short heller, i grunnen ...

Gammel 19-12-10, 22:05   #5
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Timberland. Men jeg har ættitjud pråbblems når det gjelder Hilfiger.

Gammel 19-12-10, 22:08   #6
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Timberland.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 22:12   #7
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Timberland'sene var finest! Si meg, er de litt grønne?
Fine altså.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 22:13   #8
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes Hilfingerskoene var de fineste, og de er for like til at man kan beholde begge synes jeg.

Gammel 19-12-10, 22:16   #9
Left
Passiv

Standard

Jeg synes Timberland var finest.

Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 22:27   #10
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Timberland. Var noe med snøringen på de andre som jeg ikke likte.

Men jeg skjønner deg godt, jeg lider av aktiv beslutningsvegring, så jeg hater sånne dilemmaer!

Gammel 19-12-10, 22:30   #11
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Timberland'sene var finest! Si meg, er de litt grønne?
Fine altså.

Nei, de er ikke det. Det finnes en grønnere versjon, men den er ikke fin - synes jeg. Dog, disse er litt mørkere enn de andre jeg hadde; skinnet er litt forskjellig fra par til par. Jeg synes de forrige jeg hadde var finere (lysere og "renere"), men jeg hadde ikke noen valgmulighet denne gangen, iom. det var eneste paret i rett størrelse.

Gammel 19-12-10, 23:19   #12
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tommy Hilfiger var kulest!

Gammel 20-12-10, 00:03   #13
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde beholdt TH og bytta Timberlandene inn i Mukluker, et par sorte.
*løsningsorientert*

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-10, 00:10   #14
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Tommy sine var finest.

Gammel 20-12-10, 06:52   #15
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Stemte begge to, men hadde jeg måtte velge hadde jeg gått for TH, de syntes jeg var finest.

Gammel 20-12-10, 07:12   #16
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

timberland spesielt med tanke på at de er varmere.

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-10, 07:49   #17
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De var for like til å kunne forsvare å ha begge, i hvertfall kjøpt samtidig...

Jeg likte TH best.

Gammel 20-12-10, 08:54   #18
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Jeg likte Timberland best.

Gammel 20-12-10, 09:42   #19
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Jeg hadde beholdt TH og bytta Timberlandene inn i Mukluker, et par sorte.
*løsningsorientert*

Ingen dum tanke det. Men jeg har faktisk sorte, høye UGGs. De er jo ikke pene, men veldig varme, og som sagt sorte.

Jeg tikker mer og mer mot TH selv må jeg innrømme, selv om Timberland leder nokså suverent her. Hmmm ... Kan jo kvitte meg med UGGs-a også selvsagt, og heller kjøpe Nesna eller selskinnsko som jeg så sårt ønsker meg. :dobbelhmmm:

Gammel 20-12-10, 09:46   #20
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Enig med Teflona Jeg har gråsorte Mukluk og jeg regelrett elsker de

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:26.