|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Multitaskingmaniac
|
Hva spiser dere på nyttårsaften?Vi skal ha en rolig middag med svigers på nyttårsaften og funderer på hva vi skal servere. Det er uaktuelt med julemat etter etegildet i jula. Svigers har foreslått elg siden de har de i fryseren, men vi skal på middag i romjulen og da serveres det nettopp elg. Vi har lurt litt på kalkun, men jeg har aldri laget det før. Eller om vi bare skal lage litt forskjellig tapas. Vi blir 4 voksne og to små barn.
|
|
|
#2 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften?Kalkun. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften?Kalkun her og.
|
|
|
#4 |
|
Curlingkone
|
Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften?Rådyrstek, evt elgstek.
|
|
|
#6 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften?Det vi har lyst på. Kan være vi har fått overdose av festmat og bare vil ha enkel, sterk mat, men vi har hatt tradisjonell mat som kalkun og stilen der også.
|
|
|
#7 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften?Mat.
|
|
|
#8 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften?Hvis vi er hjemme hos foreldrene mine spiser vi kalkun på nyttårsaften. Hos mannens familie serveres det både pinnekjøtt og ribbe, både julaften og nyttårsaften.
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften?Kalkun er deilig og enkel mat på nyttårsaften. Lett mat som man ikke blir stappestappmett av, utallige muligheter for variasjon. Stek i stekepose, så får du et saftig og godt resultat som praktisk talt lager seg selv. |
|
|
|
#10 |
|
Superkul
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften?Kalkun
|
|
|
#11 |
|
nju nja njo
|
Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften?Vi spiser også kalkun. Har gjerne et par ulike salater i tillegg så da blir det deilig lett mat.
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften?Indrefilet. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Håpefull eller håpløs....
Hvor: Plankebyen
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften?Vi har hatt kalkun i alle år, men dette året blir det tapas.
|
|
|
|
#15 |
|
Carpe Diem!
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften?Blir nok kalkun her ja.
|
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften?De to-tre siste årene har vi hatt kalkun, og det skal vi fortsette med. Før var det pinnekjøtt. |
|
|
|
#17 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften?Det varierer, men ofte kalkun eller pinnekjøtt. I år vet jeg ikke hva vi skal finne på på nyttårsaften så dermed vet jeg heller ikke hva vi skal spise.
|
|
|
|
#19 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
![]() ![]() |
Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften?Vi spiser Finnebiff. Har egentlig litt lyst til å prøve å lage Kalkun, men er så redd for at den skal bli tørr og skikkelig kjip.
|
|
|
#20 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften?Kalkun med deilig brun saus (gjerne med presset appelsin oppi sausen). Namnam.
|
![]() |
|
|