Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

KitchenAid

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-10, 21:22   #1
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

KitchenAid

Kan en KitchenAid røre smør og sukker hvitt? I så fall må mannen skjønne at jeg trenger en. Prøvde å røre smør og sukker hvitt for hånd i dag og det må defintivt være siste gang. Vi har en slags Philips kjøkkenmaskin som mannen dro med seg fra sitt ungkarsrede og han påstår at det er den beste kjøkkenmaskinen som finnes. Jeg kunne ikke vært med uenig, den kan jo ikke gjøre noe som helst. Hver gang jeg prøver å vispe eller røre et eller annet så fester det seg bare som en klump på vispen og snurrer rundt og rundt. Det blir jo ikke blandet en gang

  Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 21:25   #2
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: KitchenAid

Jada, det kan den! Selv om jeg ikke har gjort det så utrolig ofte da.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 21:26   #3
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: KitchenAid

Det kan den, ja.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 21:28   #4
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: KitchenAid

Men det kan nok en vanlig miksmaster gjøre også altså.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 21:31   #5
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: KitchenAid

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Men det kan nok en vanlig miksmaster gjøre også altså.

Ok, men det blir mellom oss. (Jeg vil at mannen skal kjøpe en KitchenAid til meg til jul).

  Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 21:40   #6
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: KitchenAid

Jepp - jeg skal ikke sladre altså. Har en KA sjøl, som jeg nok kunne ha klart meg uten om strengt nødvendig.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 21:43   #7
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: KitchenAid

Hvilken farge har du, da? (Nest viktigste spørsmål ).

  Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 21:54   #8
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.794
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Re: KitchenAid

Jeg elsker min røde

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 21:55   #9
mami
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Øvere Romerike
Innlegg: 137
mami har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: KitchenAid

Jeg har en rød en

Skal jeg være ærlig så har jeg ikke brukt den så veldig mye, men den står på benken. Den er stilig!!!

__________________
Mamma til 2 prinsesser født 2006 og 2009
mami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 21:58   #10
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: KitchenAid

Men hva bruker dere, da? Hvis dere ikke bruker den?

  Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 22:02   #11
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: KitchenAid

Jeg bruker min masse. Den er kremfarget.


Sist redigert av Filifjonka : 21-12-10 kl 22:12.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 22:10   #12
Elastica
Aktiv
 
Elastica sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 103
Elastica er litt kul
Standard

Sv: KitchenAid

Jeg har en i hvit (viktigste spørsmål) som jeg bruker masse (nestviktigste spørsmål - eller var det omvendt?).

Elastica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 22:13   #13
Prilla
Superduperaktiv
 
Prilla sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 554
Prilla er populærPrilla er populærPrilla er populær
Standard

Sv: KitchenAid

Bruker også min mye. Bruker den mer nå, etter at jeg oppdaget at man kan stille ned vispen, slik at den kan vispe mindre mengder.

__________________
"If you really want to do something, you'll find a way. If you don't, you'll find an excuse."
- Jim Rohn
Prilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 22:14   #14
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: KitchenAid

Hehe!

Fargevalg blir vanskelig. Tror jeg må ha noe nøytralt. Svart, hvitt, grått eller metall av noe slag...

Jeg prøver stadig å bruke den ubrukelige Philipsgreia, så jeg tror faktisk jeg kunne hatt stor nytte av en KitchenAid.

  Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 22:25   #15
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: KitchenAid

Jeg har svart. Den passet best inn hos meg, har litt sånn 'kremete' kjøkken som jeg ikke liker så veldig godt, men som er alt for dyrt og nytt til å skifte ut, så jeg prøver å bryte opp den muffinslooken litt.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 22:26   #16
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: KitchenAid

Muffinslooken?! Haha, det var et nytt uttrykk for meg

  Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 15:18   #17
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: KitchenAid

Det hjelper veldig å ha mykt smår når man skal røre, det går fortere og lettere selv i maskin. Det er jo selvsagt men tenkte jeg skulle si det likevel ; ) Der noen av maskinene kommer til kort er at motoren går i stykker med for store deiger som gjærbakst og tunge kakedeiger. Ulempen med Kenwood maskinene ( og KitchenAid) er at oppgaver som å røre smør hvitt krever at man stopper maskinen løfter opp armen, og stikker en lang slikkepott nedi for å løse opp fra bunnen av bollen. Den rører ikke inn alt som ligger i bunn av bollen uten manuell hjelp. Det er tungvint når man skal være effektiv. Maskinene med klo og visp som drives ovenfra (Kenwood, KitchenAid) har alltid dette problemet, selv om det ikke er uoverkommelig. Jeg liker både KitchenAid og Kenwood, det er maskine som varer, men jeg er blitt veldig fornøyd med min Assistent ; ) KitchenAid vinner veldig på designet i disse dager, og den er god kvalitet, men neppe bedre enn de andre annerkjente merkene.


Sist redigert av arrow : 21-11-11 kl 15:52. Årsak: staving
arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 15:21   #18
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: KitchenAid

Opprinnelig lagt inn av arrow, her.

Det hjelper veldig å ha mykt smår når man skal røre, det går fortere og lettere selv i maskin. Det er jo selvsagt men tenkte jeg skulle si det likevel ; ) Der noen av maskinene kommer til kort er at motoren går i stykker med for store deiger som gjærbakst og tunge kakedeiger. Ulempen med Kenwood maskinene ( og KitchenAid) er at oppgaver som å røre smør hvitt krever at man stopper maskinen løfter opp armen, og stikker en lang slikkepott nedi for å løse opp fra bunnen av bollen. Den rører ikke inn alt som ligger i bunn av bollen uten manuell hjelp. Det er tungvint når man skal være effektiv. Maskinene med klo og visp som drives ovenfra (Kenwood, KitchenAid) har alltid dette problemet, selv om det ikke er overkommelig. Jeg liker både KitchenAid og Kenwood, det er maskine som varer, men jeg er blitt veldig fornøyd med min Assistent ; ) KitchenAid vinner veldig på designet i disse dager, og den er god kvalitet, men neppe bedre enn de andre annerkjente merkene.

Dersom man har en kenwood som ikke rører med seg det som ligger nederst i bollen, så må man rett og slett lese bruksanvisningen og så stille inn vispen på riktig høyde. Enkelpenkel løsning på dette såkalte problemet.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 15:29   #19
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.801
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: KitchenAid

KitchenAid gjør det "dårligere" i tester enn andre kjøkkenmaskiner, men får skryt for at den er fin på benken. Litt som å kjøpe en mixmaster til kjøkkenmaskinpris .

Så det er valget mellom design og funksjon. I det spørsmålet tenker jeg som en mann.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 15:59   #20
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: KitchenAid

Takk for tips med å justere kroken. Jeg byttet ut min Kenwood Major fordi den bråket noe helt grusomt når det gikk på høye hastigheter, men mine foreldre har samme "krok-problem" med sin Kenwood. Nå har jeg Assistent som jeg har blitt gode venner med, og den gjør alt jeg trenger. Nå er jo KitchenAid en solid og allsidig maskin, gjør alt det som andre kjøkkenmaskiner gjør, men den er mindre. Tror det eneste KA kom dårlig ut på var at maskinen flytter på seg seg når den elter deiger? Jeg har også lurt på om kvanliteten på delene er like høy som den en gang var. Frem til 60 tallet var driv og tannhjul stål, men ser de er av nylon og plast i disse dager, KitchenAid inkludert. Jeg leste nettopp om en dame i USA som har klart å slite ut 3 KitchenAid maskiner de siste 10 årene, noe som fikk meg til å lure.

Vi er så lettlurte og lett påvirkelige; TV programmer, kjøkkenustillinger, reklame har KitchenAid som favoritt, vi programeres ubevist til å velge den maskinen.


Sist redigert av arrow : 21-11-11 kl 16:10.
arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no