|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#2 |
|
Jeg bor i en stubbe!
|
Sv: Må man være redd for å dø?Jeg finnes ikke redd for å dø.
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Må man være redd for å dø?Jeg er heller ikke redd for å dø, men det er jo ikke dermed sagt at jeg vil det. Kommer man dit, så kommer man dit liksom. |
|
|
|
#4 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Må man være redd for å dø?Det jeg er redd for, er å dø fra barna mine eller at de skal dø fra meg, jeg vil være her sammen med dem så lenge som mulig. Men selve døden er jeg ikke redd for nei. Jeg har dog store problemer med omstendighetene rundt døden, rent fysisk. Jeg får angst av begravelser, kroppen som slutter å fungere og råtner bort, jeg takler det ikke og vil aldri noensinne frivillig se et dødt menneske igjen. Jeg får frysninger bare av tanken. Egentlig får jeg angst av hele døds-konseptet! Men jeg har et livssyn som gjør at jeg på en måte gleder meg til å se hva som finnes etter døden, om jeg får treffe igjen mine kjære osv, så jeg er som sagt ikke redd for akkurat den biten.
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer. Sist redigert av Dixie Diner : 22-12-10 kl 14:23. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Må man være redd for å dø?
Sånn har jeg det også. Men jeg ser ikke bort i fra at det er fordi døden for meg enda er en litt fremmed skikkelse. Jeg tror kanskje jeg ville ha vært litt rent for det ukjente som skulle skje hvis jeg "lå for døden", og jeg ser ikke bort i fra at jeg vil komme til å bli mer redd for døden etter hvert som jeg blir eldre. Død som følge av en plutselig ulykke er jo det jeg ser for meg som en mulig død nå, og det er litt annerledes enn å gå og vente på døden tror jeg. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Curlingkone
|
Sv: Må man være redd for å dø?Jeg er ikke redd for å dø, men jeg vil ikke dø pga jenta mi, og familien min.
|
|
|
#8 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Må man være redd for å dø?Jeg er ikke redd for å dø, jeg skjønner ikke hvorfor man skal være redd for selve døden. At man ikke ønsker å dø fra sine nærmeste ser jeg ikke på som en redsel for å dø.
|
|
|
#9 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Må man være redd for å dø?Jeg har nok vært redd for å dø ja, men stort sett er jeg bare ikke klar for å dø; dvs. jeg vil ikke dø, fra barna mine og de jeg er glad i. Ikke nå.
|
|
|
#10 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Må man være redd for å dø?Jeg går ikke rundt og er redd for å dø. Det blir for abstrakt.
|
|
|
#11 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Må man være redd for å dø?Nei, man må ikke.
|
|
|
#12 |
|
ctrl+z
|
Jeg trodde ikke det var så uvanlig, men jeg har møtt forferdelig mange rare reaksjoner når jeg har diskutert dette IRL. Det du skriver om å være redd for å miste andre kjenner jeg meg veldig godt igjen i.
|
|
|
#13 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Må man være redd for å dø?Det opptar sjelden tankene mine, så jeg er nok ikke redd for det her og nå. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Må man være redd for å dø?Det må da bare være fint å ikke være redd for å dø? Jeg var veldig redd for å dø en periode da jeg var yngre, men etter hvert har jeg lært meg å ikke være det. Det er så slitsomt å gå og bekymre seg hele tida. Jeg har da nok av andre å bekymre meg for, om jeg ikke skal gå og ha frykt for å dø også. Jeg vil jo ikke dø, men jeg frykter ikke døden lenger. Hvis jeg nå må gjøre noe jeg tenker kan være potensielt farlig, som å kjøre bil på glatta, så tenker jeg: "Javel, er jeg riktig uheldig, så dør jeg vel da". Og så trekker jeg på skuldrene, tar de forholdsreglende jeg kan, og tenker ikke mer på det. Døden er der. En dag kommer den til meg. Jeg orker ikke bruke den tida jeg har til å grue meg til det.
|
|
|
|
#15 |
|
Superbasinella
|
Sv: Må man være redd for å dø?Jeg er redd for selve døden. Den eventuelle frykten jeg måtte føle rett før. Jeg har hatt dødsangst da jeg trodde jeg kom til å dø en gang, og det er en følelse jeg ikke ønsker å føle igjen. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
rakkarpus
|
For gamle, syke mennesker tror jeg døden kan være veldig behagelig.
|
|
|
#17 |
|
geskjeftig
|
Sv: Må man være redd for å dø?Nei, jeg er heller ikke redd for døden. Har lest for mye Terry Pratchett.
|
|
|
#18 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Må man være redd for å dø?Jo lengre unna døden og alvorlige sykdommer en er jo lettere er det å ikke være redd for å dø, tenker jeg. I hvilken sammenheng har dette kommet opp? Det er vel ikke et hverdagslig tema, akkurat.
|
|
|
|
#19 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Må man være redd for å dø?Jeg er heller ikke redd for å dø, men jeg vil ikke dø. Ikke nå. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
ctrl+z
|
For meg er det heller motsatt. At jo nærmere døden har vært innpå oss, jo mer har jeg tenkt på dette. Den har jo ikke banket på til meg personlig, mulig det var det du mente? Det er ikke så rent sjelden jeg har slike diskusjoner, mulig jeg bare er litt mer enn vanlig opptatt av eksistensielle tanker?
|
![]() |
|
|