|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Får ungene julesokk og i tilfellet når? | |||
| Ja, julaften morgen |
|
150 | 81,08% |
| Ja, 1. juledag |
|
13 | 7,03% |
| Nei |
|
23 | 12,43% |
| Sur for jeg ikke får selv |
|
10 | 5,41% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 185. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Julesokk/julestrømpeFår barna deres det, og i tilfellet når?
|
|
|
#2 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julesokk / julestrømpeJulesokken får de om morgenen på julaften etter frokost. Og de får også kalendergave. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Fear of the dark
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julesokk / julestrømpeJentene får de i morgen, det er både jeg og min samboer vant med.
|
|
|
#5 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Julesokk / julestrømpeJulestrømpe var et ukjent begrep for meg frem til jeg møtte mannen min. Han har videreført tradisjonen til sine barn. De får strømpe i morgen tidlig. Den inneholder et julehefte, rosiner, klementin, litt godteri og en presang (i år: hvert sitt DS-spill).
|
|
|
|
#6 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Julesokk / julestrømpeJeg og min bror fikk den 1. Juledag. Poden får på den på julaften, selv om min far synes det er en liten skandale
|
|
|
#8 |
|
Glamorøs
|
Sv: Julesokk / julestrømpeI USA fikk vi den første juledag, sammen med alle pakkene. Her får barnet den på julaften, og den inneholder ting som korter ned ventetiden; aktivitetsbok, kanskje en film, puslespill, eller noe liknende. I tilleg til litt frukt, nøtter og godis.
|
|
|
#9 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Julesokk / julestrømpeSelvfølgelig får de det. De får hver sin i morgen tidlig, den er fylt med godteri og kun det. Finfin frokost på julaften.
|
|
|
#10 |
|
Lett rørt
|
Sv: Julesokk / julestrømpeJulaften.
|
|
|
#11 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Julesokk / julestrømpeJulestrømpe? Nei fysj, sånne grufulle amerikanske tradisjoner vil jeg ikke ha noe av!
|
|
|
#12 |
|
Javel
|
Sv: Julesokk / julestrømpeJeg husker vi alltid hadde den diskusjonen da vi var små også. Alle vi kjente fikk denne på julaften, mens min far av en eller annen grunn tviholdt på at det skulle være 1 juledag.
|
|
|
|
#13 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Julesokk / julestrømpeMin mormor var amerikansk, så vi fikk alltid strømpe 1. juledag, og det har jeg videreført til mine barn. De får bittelitt godteri, et blad og en liten ting.
|
|
|
|
#14 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Julesokk/julestrømpeMine får imorgen tidlig. Jeg har kjøpt hver sitt blad og litt godteri. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Julesokk/julestrømpeja dne henges opp i kveld og i morgen tidlig er det mye spennende der, og man er mest spent fordi nissen har vært her i natt!!!!!! uten at vi merket det!!!! hejjeduuud...
|
|
|
#17 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Julesokk/julestrømpeJentene får strømpe i morgen tidlig. Med godteri, et blad og en DVD. På julaften er det helt greit med godteri før frokost
|
|
|
#19 |
|
kamerat
|
Sv: Julesokk/julestrømpeJulaften morgen, ja. Det er stort sett godteri, for på julaften er det nemlig prinsipielt lov å spise godteri til frokost, akkurat som det er lov å spise is til frokost 17. mai.
|
|
|
#20 |
|
Klar til innsats
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() |
Sv: Julesokk/julestrømpeNei, de får ikke, men hvis de skulle ha fått, hadde de fått den første juledag. Jeg tror det blir strømper fra neste år.
|
|
![]() |
|
|