Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Trenger gardinhjelp!

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-10, 13:16   #1
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Trenger gardinhjelp!

Endelig kan jeg sy gardiner til gamle huset vårt, men jeg er usikker på hvordan jeg vil ha de. Her er huset:



I første omgang skal jeg sy til de to soverommene oppe (den enden av huset der bildet over er tatt fra). Rommene er like og har to vinduer hver, et stort på en normal høy vegg, og et lite på kneveggen.

Her er et bilde fra ene rommet. Man ser så vidt lille vinduet til venstre:



Jeg har gardinstenger til begge vinduene på hvert rom, og ønsker både å stenge ute lys om natta og pynte litt opp med gardiner. Skal sy selv, og tenker meg en tur innom stoff & stil

Jeg har noen ideer, men vil gjerne høre deres forslag først

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 11:26   #2
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger gardinhjelp!

Hmmmm...
Det lille vinduet er jo en liten "nøtt" da..

Tror jeg ville hatt liftgardiner jeg.
Event persienner ( el liftgardiner) i begge vinduene, og bare gardiner i tillegg, på det store vinduet. Lurer på om det blir rart med gardiner på det vinduet som er så lavt.
Liker best enkle gardiner, "rett opp og ned" ( ikke panelgardiner, selv om det også er fint om man ønsker et strammere inntrykk). Synes dem henger finest med "maljer" ( heter det det? slike rundinger innfelt oppe i gardinen, der man trer stangen gjennom). Nå spørs det jo litt hvilken stil du vil ha også da..

Lykke til

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 12:20   #3
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger gardinhjelp!

Jeg ville nok valgt lystett rullgardin i hvitt inni vinduene og side gardinlengder til de store vinduene. (Men så liker ikke jeg store, tunge lystette gardiner.)
Det andre vinduet hadde jeg muligens droppet gardiner på og bare hatt rullgardin. (Litt vanskelig å få ordentlig inntrykk.)

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 12:45   #4
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger gardinhjelp!

Ja, må legge til: Side gardiner på store vindu!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 13:02   #5
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger gardinhjelp!

Det kommer jo an på hvilken stil du skal ha på rommene, da.
Liftgardiner er jeg lei (det forhindrer meg dog ikke å ha det på enkelte av vinduene). Vi har lystette rullegardiner og "vanlige" gardiner på alle soverommene. Syr du av et litt kraftig stoff, så henger de jo pent også.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no