|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
BringebærpaiUngene har lyst på bringebærpai. Jeg har i hus: Frosne bringebær (store, håndplukkede, deilige), "vanlige" bakevarer som smør, div. mel osv, Piano vaniljesaus. Ikke fløte av noen slag bortsett fra sånn ferdigkrem på "spruteflaske". Kan jeg lage pai ut av dette, tro? Har aldri laget pai før.
|
|
|
#2 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: BringebærpaiVi har ikke egg, forresten, kom jeg på. Vi spiste dem opp til frokost.
|
|
|
#3 |
|
*_*
|
Sv: BringebærpaiDu kan jo lage smuldrepai og servere lunken vaniljesaus til?
|
|
|
|
#5 |
|
Trøtt
|
Sv: BringebærpaiDette er oppskriften: Smuldrepai med epler og vaniljekrem Vidunderlig enkel og vidunderlig god! Ingredienser: Smuldredeig: 100 g smør 100 g sukker 100 g hvetemel 100 g mandler eller havregryn Fyll: 5 dl vaniljekrem (Piano) 3 epler 2 ts kanel Fremgangsmåte: Bland hvetemel, sukker og malte mandler (eller havregryn dersom du foretrekker det i stedet). Ha i smeltet smør og bland smuldredeigen raskt sammen. Smør en paiform (ca 24 cm i diameter). Fordel vaniljekremen i bunnen av formen. Legg på epleskiver og strø over kanel. Fordel så smuldredeigen over eplene. Stekes midt i ovnen ved 200°C i 15-20 min.
|
![]() |
|
|