Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Er mine matmuffins sunne?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-11, 22:13   #1
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er mine matmuffins sunne?

Ja, det lurer jeg på og her er det så mange kloke hoder som kan vurdere det.
Jeg lagde mine første matmuffins i jula og jeg ser at dette kommer jeg til å gjøre mere av. Så utrolig praktisk måte å bruke rester på!

Men så var det oppskriften da:

Grunnrøra:
6 egg
1 dl oliven olje
Grovbakst mel
Grovmalt hvetemel
Havregryn
Salt
Bakepulver
Hjortetakksalt
Melk til passe røre

Denne gangen hadde jeg masse tacorester og "fyllet" ble masse, masse tacokjøtt, ost, løk, mais, rømme, paprika og tacosaus. Men ser for meg å fylle den med alt fra gryterett til laks
Men er grunnrøra et greit alternativ til brødskive på skolematen feks?

Vi bruker kun hjemmebakt brød, bakt på omtrent samme ingrediensene men med også noe finere mel og uten egg.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 09:46   #2
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er mine matmuffins sunne?

Grunnrøra er en god basis til skolemat. Inneholder omtrent det samme som brød gjør, bare at brød innemellom inneholder ekstra enzymer, mer gluten og innimellom vegetabilsk fett

Vist du har et litt mer nøyaktig mål på hvor mye mel, havre o.l. så kan jeg regne ut basis fiber/kcal/fett innhold

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 10:08   #3
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes dette ser veldig bra ut, jeg! Så lenge melet er like grovt som det ville vært i brødet du baker, så har dette mer sunt fett og proteiner enn ei middels brødskive.

Gammel 02-01-11, 10:27   #4
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det skulle jeg mene.

Gammel 02-01-11, 10:38   #5
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nam! De så gode ut.

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Vist du har et litt mer nøyaktig mål på hvor mye mel, havre o.l. så kan jeg regne ut basis fiber/kcal/fett innhold

Oi, kan du slikt! Så flink du er.

Gammel 05-01-11, 22:34   #6
Elastica
Aktiv

Elastica sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Elastica er litt kul
Standard

Det hørtes sunt ut, synes jeg.

Et praktisk spørsmål; blir det ikke veldig bismak av hjortetakksalt i en røre som er fuktig og som gir fuktige kaker - i motsetning til tørre kaker og kjeks, type julekaker? Mener å ha lest at hjortetakksalt bare skal brukes dersom sluttresultatet er helt tørt. Natron kan eventuelt være et alternativ.

Elastica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 23:39   #7
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Nam! De så gode ut. Oi, kan du slikt! Så flink du er.

Bare jeg får oppgitt mål/vekt så ordner jeg det på no time!

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 23:46   #8
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Mmmm. Hvor mye av ingrediensene bruker du (mel, bakepulver, havregryn) og dette kan settes i en stor ildfast form også, ikke bare sånne små?

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 20:48   #9
elle
Aktiv

elle sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
elle er litt kul
Standard

Så veldig gode ut! Lurer veldig på målene da:-)))

elle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 17:39   #10
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Målene ja. Til passe deig
Mest grovbakst, og bare noen never havregryn.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:48.