Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kjøkkenstoler

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-11, 21:41   #1
silje
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 544
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Kjøkkenstoler

Jeg skal omsider kjøpe nye stoler til kjøkkenbordet.

De er sikkert i ferd med å gå av moten, men jeg vil ha denne typen:



De fleste møbelkjedene selger "sin variant" av samme stol. Er det noen jeg bør holde meg unna. Jeg tenker på kvalitet, også lurer jeg på om de "spinkle" bena "bøyer" seg. Noen som vil anbefale eller dele erfaringer ?

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 21:43   #2
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkken stoler

Hvem stoler kjøkkenet på?

Stilige stoler.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 21:45   #3
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kjøkkenstoler

:knegg.
Jeg satt nettopp og lurte på om modder syntes det er morsomt eller forumrelatert misbruk å innrapportere overskrift med ord deling. Men dette er FP - det ble fiksa med det samme.

  Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 21:47   #4
silje
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 544
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Sv: Kjøkkenstoler

Jada... var faktisk inne for å endre overskriften da jeg la merke til mellomrommet, men det var ikke lov å endre i overskrift.

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 22:22   #5
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenstoler

Joda, det går an å endre overskrifter, du må bare trykke på avansert.

Ellers, så liker jeg de samme stolene og lurer på om du vet hva de koster her og der?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 00:01   #6
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenstoler

Vi har Rondo, og har hatt dem i snart 10 år (dvs gjennom to barn) og de holder seg bemerkelsesverdig bra, selv om de er i lys farge og alt. Ingenting som bøyer seg, og lett å holde rene. Det eneste er at noen gummiklosser mellom sete og bein har en tendens til å skli ned sånn en gang i året eller sånn, men de dytter man bare tilbake på plass uten vansker. Anbefales.

Her er en gammel link, men det er altså midterste alternativ. Det fins endel på Finn også mener jeg, både nye og brukte.
http://www.dinside.no/344398/en-stol-tre-priser

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 12:02   #7
silje
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 544
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Sv: Kjøkkenstoler

Takk for link Miss Norway !

Jeg går helst for budsjettmodell om den holder.
Bildet mitt er fra Skeidar, som er min nærmeste leverandør. Ordinær pris er 295 i følge Skeidars sider, så da har faktisk prisen gått ned siden repotasjen.

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 15:04   #8
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Kjøkkenstoler

Vi har budsjettmodellen, og de holder ikke. Beina sklir fra hverandre, skruer løsner og det er noe dritt. Har begynt å kaste de ut nå etterhvert som de ryker, og vi har bare hatt de i to år. Men billige var de

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 15:12   #9
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøkkenstoler


Vi har disse fra IKEA. Ingen antydning til å skli utover. Har hatt de i ca 6 år(?). Ikke helt lik den du har bilde av, men samme konsept.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 15:36   #10
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.844
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøkkenstoler

Har hatt Rondo-kopiene fra Skeidar, og det var jammen dårlig kvalitet på de stolene! Aldri mer, skal jeg gå for den typen igjen blir det i så fall den originale. Vi har hatt Ikea-varianten også, holder langt bedre enn Skeidar men 2 av de stolene er også ødelagt.
Vi bruker nok kjøkkenmøbler relativt hardt, men til sammenlikning så bruker vi nå arvede kjøkkenstoler med knall kvalitet som ikke er blitt noe ødelagte, selv etter å ha vært brukt i minst 20-30 år tidligere.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 17:51   #11
silje
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 544
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Sv: Kjøkkenstoler

Så flott at dere svarer, så slipper jeg å kjøpe "katta i sekken"".

Nå blir det i allefall ikke Skeidar stolene. Må se meg litt rundt etter alternativer

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 23:28   #12
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Kjøkkenstoler

Tror våre het Madsen eller no slikt. Kjøpt på GlasMagasinet.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 23:32   #13
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenstoler

Jeg har også hatt Rondo-stolene i over ti år, og de holder seg veldig fint. Husker vi kjøpte noen billigkopier en eller annen plass til gamlejobben min, og de var helt grusomme å sitte på. Tror selve setet var laget i helt feil materiale, så eneste muligheten til å kunne sitte lengre enn fem minutter på dem var å ha pute i dem. Mens de "ekte" Rondostolene er veldig gode å sitte i.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 23:38   #14
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjøkkenstoler

Vi har en billigvariant av en slik stol, vet ikke navn på dem.(Ikke kjøpt i kjedebutikk) Har hatt dem 4-5 år tenker jeg, og de holder seg ikke pent. Helt greie å sitte på, beina er ok men malingen flasser av og det blir lett riper på dem. Pluss for lett renhold får de dog.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 00:31   #15
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenstoler

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

JMens de "ekte" Rondostolene er veldig gode å sitte i.

Helt enig, de er godt designet. Vi har ofte kjøkkenmiddagsselskap og ingen savner pute selv etter maaaaange timer rundt bordet.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no