|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Hund som gjør fra seg inneDyret vi har "arvet" har både tisset og bæsjet inne, på tross av at han luftes m a n g e ganger hver dag. |
![]() |
![]() |
#2 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hund som gjør fra seg inneJeg tror ikke det er så uvanlig når de bytter hjem, du må vel bare fortsette å lufte han regelmessig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hund som gjør fra seg inneAt de tisser inne i starten er helt vanlig for hannhunder å være - man skal markere, må vite. Det med dritinga vet jeg ikke. Hunden er vel i tillegg litt gammel, er den ikke?
![]() |
#4 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Hund som gjør fra seg inneGjorde han det samme inne der han kom fra? Hvis ikke, så er det nok slik Guttemammis sier. Hvis han gjorde det der også, så er det nok litt værre å plukke det av ham. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Fru Jacobsen
![]() Re: Hund som gjør fra seg inneDet jeg har hørt man skal gjøre, er å si nei, og så få dem ut med EN gang, selv om det som regel da er for sent for at de skal gjøre mer ute. Dette for at han skal forstå at det er ute han skal gjøre det. Dårlig forklart, men kanskje du skjønner hva jeg mente? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hund som gjør fra seg inneÅ tisse en gang eller to er markering. Mer enn det kan vel bli et større problem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hund som gjør fra seg inneHunden vår sier ikke fra at han skal ut, men han holder seg til han får sjansen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Re: Hund som gjør fra seg inne
Han gjorde det der også |
![]() |
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Hund som gjør fra seg inneHadde jeg tatt rakkeren på fersken, så tror jeg ikke han hadde vært i tvil om at det ikke er tillatt å gjøre fra seg inne. Men vi har ikke sett det før etterpå. Samme plass hver gang, så vi er litt mer obs nå. |
![]() |
![]() |
#10 |
ræv med ører
![]() Sv: Hund som gjør fra seg inneDet var en miniatyrhund, var det ikke? Det er dessverre sånn at mange små raser har denne uvanen, og har det fått pågå over en lengre periode er det utrolig vanskelig å få det vekk igjen. Men ikke umulig. Jeg ville vel prøvd å ta hunden ganske så hardt hver gang jeg tok den på fersken, og roset den veldig når den gjorde fra seg ute, akkurat slik man gjør får å få valper husren.
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Hund som gjør fra seg inne
Det var vel egentlig det jeg tenkte også. Vi får se hvordan det går. |
![]() |
![]() |
#12 |
XXX
Hvor: Orkdal
![]() Sv: Hund som gjør fra seg inneJeg ville brukt litt tid på å følge godt med på han. Man ser godt når hunden har tenkt å tisse eller bæsje, så ville jeg tatt han med ut, før han rekker å gjøre noe. Si nei inne, og ros veldig når han gjør det ute.
![]() |
#13 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Hund som gjør fra seg inneHolder med Tove ang hyppig lufting, og lær hunden tiss-kommandoen. Det gjorde vi også, og bikkja vet hva hun har å gjøre når vi sier tisse.
![]() |
#14 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Hund som gjør fra seg inneVerre når du er på jobb, men når du er hjemme bør du minst ut en gang i timen. Også må han få det beste han vet av godbit de gangen han faktisk gjør fra seg ute. I det han gjør fra seg, så gjenta en kommando med hyggelig stemme mange ganger. Hunden vår gjør omtrent fra seg på fast kommando ute nå etter denne metoden. Og hun ser på oss for å få gobit hver gang, men nå trenger hun ikke å få noe. Det er nok med håpet om at det kan skje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Nå også i farger
![]() Sv: Hund som gjør fra seg inneDet går an å lære de gå på avispapir. Vår toypuddel bæsjet på avis når han var alene hjemme. Han bæsjet aldri utenfor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
XXX
Hvor: Orkdal
![]() Sv: Hund som gjør fra seg inneDu trenger ikke gå tur med han hver gang han skal ut heller vel? Han kan kanskje slippes ut i gårdsplassen? Jeg hadde blitt tullete om jeg skulle gått tur en gang hver time!
![]() |
#17 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Hund som gjør fra seg inneIkke tur en gang i timen, ut en gang i timen. : pressiserer: |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis han har funnet seg en fast plass ville jeg forsøkt med avis som noen nevnte tidligere. Først på den faste plassen og så litt etter litt nærmere døra. Det er jo en fordel at de gjør de på en avis også, hvis de nå først skal gjøre det inne. Det værste er jo hvis de stikker seg unna i kriker og kroker.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Passiv
|
Det er egentlig ikke greit det heller, men det er jo atskillig bedre enn å gjøre det på teppet, så det er et alternativ når vi ikke er hjemme ja. |
![]() |
![]() |
#20 |
ræv med ører
![]() Sv: Hund som gjør fra seg inneJeg vet faktisk om noen som har brukt kattedo for miniatyrhunder, fordi de aldri fikk bikkja husren. Jeg synes personlig det er en uting å tillate hunden å bæsje på papir eller i kattedo, men jeg skjønner jo at det er bedre enn å måtte avlive hunden i de tilfeller man virkelig ikke får snudd oppførselen.
![]() |
|
|