Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nokon som kan tenke seg å hjelpe?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-11, 15:58   #1
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nokon som kan tenke seg å hjelpe?

Dette er muligens frekt, men mest av alt veldig, veldig velmeint.

Vi har et vennepar som fikk tvillingjenter prematurt i november. Situasjonen deira er litt stusselig; Hus uten innlagt vatn som er under renovering, ho er frå Fillipinene og har vore aupair og dermed uten fødselspengerettigheiter i Norge, han har ein femti prosents vikarjobb. Timinga er alt anna enn perfekt. Vi i vennegjengen har saumfart skap og skuffer etter babytøy og utstyr men dei fleste av oss har gitt bort ting etter kvart. Vi trur vi no har klart å få tak i ei brukt tvillingvogn, men ellers er det lite dei har. No er det straks dags for å komme tilbake frå sjukehuset, og heldigvis får dei bo hos mammaen hans til huset er noko lunde beboelig.

Så er det nokre fine FP-folk der ute som kunne tenke seg å bidra med noko smått? Jentene er nok langt unna str 50 til og med no, dei er såvidt karra seg over to kilo no. Men 50/56 er fint! Anna småutstyr som smekker/sengetøy osv er også fint.

Når det gjelde det praktiske må eg innrømme at eg har brukt en del pengar allerede no, så om nokon vil sende håper eg det kan stå for deira regning i porto.

Ta kontakt på pm eventuelt så kan dokke få adressa mi.

Sist redigert av Tussa : 02-01-11 kl 16:07.
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 16:02   #2
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nokon som kan tenke seg å hjelpe?

Har en del tøy de kan få + pent brukte Dr. Browns tåteflasker hvis de trenger det.

Gammel 02-01-11, 16:03   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så hyggelig at dere vil hjelpe vennene deres slik. Jeg kan vanskelig se for meg at noen kan synes dette er frekt. Jeg har dessverre gitt bort alt som kunne vært til nytte.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 16:06   #4
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Så hyggelig at dere vil hjelpe vennene deres slik. Jeg kan vanskelig se for meg at noen kan synes dette er frekt. Jeg har dessverre gitt bort alt som kunne vært til nytte.

Nei, eg håper jo ikkje det. Det er opp til kvar enkelt. Når det gjelde å hjelpe gjer jo vi dette fordi vi både syns synd på dei i forhold til økonomi og situasjonen og også for å gjere kvardagen lettare når dei kjem heim med jentene. Eg blir heilt sliten berre av tanken på kva dei skal gjennom.

Gammel 02-01-11, 16:07   #5
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns også dette var en fin ting og gjøre. Desverre har vi sendt alt av babytøy til xens hjemland, så jeg har bare klær fra 86 og oppover.

Gammel 02-01-11, 16:08   #6
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg syns også dette var en fin ting og gjøre. Desverre har vi sendt alt av babytøy til xens hjemland, så jeg har bare klær fra 86 og oppover.

86 blir nok litt for lenge å oppbevare for dei, men takk!

Gammel 02-01-11, 16:10   #7
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan se om vi har noe.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 16:59   #8
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Slettes ikke frekt!
Jeg skal se om jeg har noe så smått liggende igjen etter jentene

Gammel 02-01-11, 20:49   #9
Left
Passiv

Standard

Vi har desverre ryddet bort etterhvert som guttene har vokst fra det, men tiltaket ditt er strålende! Langt fra frekt. Det viser jo bare at du bryr deg.

Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 20:53   #10
Skytte

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Vi har vel fått gitt bort det meste, men det kan hende vi har noe sengetøy liggende. Kan sjekke i kveld eller i morgen.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 21:16   #11
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Har dessverre ikke noe igjen etter mine jenter,men jeg synes tiltaket var flott,og håper familien får i hus det de trenger!

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 21:21   #12
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har litt som småttiken har vokst ut av allerede, pluss en del jeg ikke får brukt, noe jentetøy osv.

Men jeg håper alle kan sende disse mest mulig ull og varmt, siden de er bittesmå og premature. Har den filipinske moren vett på å bruke ull? *har sett mange blåfrosne barn av innvandrere i Oslo-kulde og Bergen-kulde*

Hadde jeg hatt noe skinn eller tepper til overs, skulle de fått det.

Gammel 02-01-11, 21:22   #13
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så kjempefint at du vil hjelpe dem Jeg nok dessverre akkurat bort småklærne etter lillegutt rett før jul

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

ho er frå Fillipinene og har vore aupair og dermed uten fødselspengerettigheiter i Norge,

Har hun vært au pair i Norge? Da har hun jo betalt trygdeavgift og har vel rett på fødselspenger/engangsstønad med det grunnlaget (i det minste)?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 21:27   #14
Albertine
Passiv

Standard

Jeg har noe dyner, sengetøy og skinn, tror jeg. Skal sjekke.

Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 21:32   #15
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Har hun vært au pair i Norge? Da har hun jo betalt trygdeavgift og har vel rett på fødselspenger/engangsstønad med det grunnlaget (i det minste)?

Ja, det er jo sant. Har de sjekket dette?

Gammel 02-01-11, 21:40   #16
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg har mange pent brukte Avent og Dr. Brown flasker, en babydyne, avent matskjeer.
Skal se om det er andre ting som dukker opp nå som vi har storrydding. Alt av klær er dessverre gitt bort.

Kan du ikke sette opp en oversikt over hva som gjenstår av hva de trenger. Mulig jeg kan få skaffet mer ting fra venner som jeg har gitt i fra meg til.

Dette er et kjempe fint tiltak og overhodet ikke frekt.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 22:11   #17
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Dei har sjekka og det var visst ikkje SÅ enkelt. Men dei har levert inn en søknad no som skal behandlast i forhold til engangsstønad.

Det eg veit dei trenge er ei ammepute. Eg kjem til å kjøpe dei det om ikkje det finns nokon som har der ute. Jentene tar såvidt litt pupp no, og mammaen vil veldig gjerne amme.

Når det gjeld ull har mødreligaen i vennegjengen vore rå. Vi har kjøpt ullinnlegg, alle gavene omtrent er ulltøy osv. Når dei kjem heim og vi kan ta opp litt sosialt liv igjen skal vi også sørge for innføring i viktigheita av ull. Men dei treng mykje meir enn dei har fått i gaver, dei har sjølsagt fått mest rosa kjolar... Så om nokon har ull er det virkelig supert!

Dokke er suverene!

Gammel 02-01-11, 22:14   #18
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Når det gjelde flasker skal ein ikkje sjå vekk frå at dei vil trenge det etterkvart.

Gammel 02-01-11, 22:15   #19
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Det litt morsomme i dette her er at i vennegjengen syns dei at eg er skikkelig snål som er aktiv på nettforum. Eg sendte en sms til pappaen i stad om at eg hadde laga eit innlegg her og fått kjempefin respons og han var så rørt, glad og beit i seg alt om forumliv.

Gammel 02-01-11, 22:23   #20
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet i hvert fall at jeg har sengetøy til sprinkelseng, hjelper det?

Ellers så er jeg redd at mye ble kastet og gitt bort i siste loftsrydding, men jeg skal ta en sjekk.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:07.