Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan du fjerne en avokadostein?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-11, 11:06   #1
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan du fjerne en avokadostein?

Jeg hører på nyheter og hører at det faktisk ukentlig kommer folk inn på legevakten pga skade de skal fjerne avocadostein.

Så dette er et problem altså?

Gammel 05-01-11, 11:07   #2
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan du fjerne en avocadostein?

Aldri noe problem her i huset i allefall. Bruker skje.

Gammel 05-01-11, 11:08   #3
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor skal de fjerne den fra, lurer jeg på da, siden de må på legevakten.

Gammel 05-01-11, 11:08   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

My thoughts exactly. (Au! )

Gammel 05-01-11, 11:09   #5
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Og hva slags avocadoer er det de kjøper? Umodne, kanskje?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 11:09   #6
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: Kan du fjerne en avocadostein?

De prøver vist å skjære den bort med kniv - for så å bomme.

Eller kanskje de gjør slik?

- og så bommer de på steinen?

Gammel 05-01-11, 11:09   #7
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg må også si at jeg var overrasket over nyhetsinnslaget. Og at jeg ofte bruker kniv til å pirke den ut fra en delt avocado. Og at jeg skal skjerpe meg og begynne å bruke skje.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 11:09   #8
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det bør helt klart følge med en advarsel når man kjøper avokado.

Gammel 05-01-11, 11:10   #9
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Been there, done that ... Da jeg var i permisjon med eldstemann, kuttet jeg bøyesenene på ringfingeren og kunne ikke løfte på babyen min på to måneder. Det var moro, gitt (særlig for sambo). Jeg stakk (eller det er mulig jeg kakket som på bildet - jeg pleide å gjøre begge deler) en kniv i steinen og skulle vippe den ut da kniven sklei og fant veien mellom fingrene mine i stedet. Etter det har jeg bare brukt skje på avoadosteiner.

Gammel 05-01-11, 11:10   #10
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da ser jeg for meg at kniven har sklidd. Jeg fjerner den nemlig ved å sette en skarp kniv i den (midten av kniven), og vri den ut.

Sist redigert av safran : 05-01-11 kl 11:38.
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 11:10   #11
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker alltid fremgangsmåten som på bildet. Og har så langt aldri bommet på steinen. De er jo ganske store, og man trenger ikke å løfte kniven langt over hodet før man hugger heller.

Gammel 05-01-11, 11:10   #12
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Kan du fjerne en avocadostein?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

De prøver vist å skjære den bort med kniv - for så å bomme.

Eller kanskje de gjør slik?

- og så bommer de på steinen?

Den varianten er det altså jeg bruker, ja.

Gammel 05-01-11, 11:11   #13
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Det bør helt klart følge med en advarsel når man kjøper avocado.

Ja, kjipt med mange nekrologer som starter med "Avocadoen ble hans bane."

Gammel 05-01-11, 11:16   #14
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan du fjerne en avokadostein?

Man tager en stor kniv og smetter den ned i avokadoen som på bildet, hvis man bommer på den steinen bør man kanskje ta en tur til optiker etter at man har kjøpt skikkelige kniver?

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 11:20   #15
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Man tager en stor kniv og smetter den ned i avokadoen som på bildet, hvis man bommer på den steinen bør man kanskje ta en tur til optiker etter at man har kjøpt skikkelige kniver?

Man bommer ikke på steinen, men kniven sklir på den glatte steinen. Man bør virkelig revurdere og bruke skje i stedet.

Sist redigert av Tangina : 05-01-11 kl 11:21. Årsak: Tok bort bilde - dette var jo åpent forum...
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 11:27   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hardt kakk inn i steinen, så vri. Deretter dunkes kniven på kanten av søplebøtta slik at steinen hopper av. Jeg har gjort dette i 20 år, og jeg har aldri opplevd at kniven har sklidd. Da har man enten for dårlig kniv, eller kakker ikke hardt nok.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 11:29   #17
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Standard

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/o...ngen/1.7428554
Etter min avocadoskade, hadde jeg også hånda i en skinne med strikk på fingeren som dette i ukesvis, og jeg måtte stadig vekk på Ullevål og rense såret og trene fingeren med ergoterapaut. Treningen besto i å trekke i strikken så fingeren fikk bøyd seg og det måtte jeg holde på med hjemme og - riktig så underholdende.

Gammel 05-01-11, 11:29   #18
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hardt kakk inn i steinen, så vri. Deretter dunkes kniven på kanten av søplebøtta slik at steinen hopper av. Jeg har gjort dette i 20 år, og jeg har aldri opplevd at kniven har sklidd. Da har man enten for dårlig kniv, eller kakker ikke hardt nok.

Jeg hadde også gjort dette i 20 år før kniven sklei...

Gammel 05-01-11, 11:29   #19
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

og

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 11:38   #20
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Re: Kan du fjerne en avokadostein?

Tangina! Wææh!
Jeg bruker skje.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:55.