Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Jeg er der jeg pleier. (Noen som vil anbefale Tyrkia?)

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-11, 10:56   #1
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Jeg er der jeg pleier. (Noen som vil anbefale Tyrkia?)

Jeg er der jeg pleier.. "Åh nå VIL jeg til syden!" og sitter og surfer etter turer i sommer. Jeg får aldri kommet meg på ferie med mine små. VET det kan være stress, men jeg har så lyst å ta med ungene en liten tur et sted i sommer.. nå begynner de å bli så store at jeg kan klare dette uten å stresse for mye..
Hvert år strever jeg med dette og så må jeg gi opp fordi det blir for dyrt for meg.. jeg får jo igjen på skatten (tvangssparing, trekker for mye skatt) men om sommeren får jeg ikke studielån,kun overgangsstønad, dermed har jeg pleid å bruke skattepengene på å leve på. utrolig drit. I fjor hadde jeg faktisk bestilt en tur til kypros, men måtte avbestille.

Nå prøver jeg å spare litt her.. og det er neimen ikke lett. men skal prøve hardt. Måtte bruke endel av sparepengene nå på ny vaskemaskin da, men skal prøve å bygge opp igjen kontoen..

Vel har nå funnet et nydelig hus i toscana, like ved pisa, det kan jeg leie en uke for 500 euro. og det er lett å komme til selv om man ikke har bil. det går 10 busser om dagen og bussstoppet er 250 meter unna og det ligger ca 1 km unna en landsby som har alt man trenger.
Flybillettene kommer på nesten 8-10000 for oss tre og så er det jo mat og alt mulig utenom. Og det er GASSkomfyr i huset.. Får litt presentasjonsangst..

Så tenker jeg at kanskje jeg bare skal gjøre det veldig enkelt, og bestille en charter tur med all inclusive.. så da ser jeg på startour og har funnet et hotell i tyrkia hvor ALT av mat og drikke er inkludert.. til 17000 kr for 1 uke.
Jeg har alltid vært litt fordomsfull og tenkt isj tyrkia, matforgiftning, alanya er jalla osv.. (har kun vært i spania og hellas før)
Men det er kanskje greit å bare komme oss et sted for første gang og se hvordan det er? Det er et 4 stjerners hotell og ser helt ok ut på bildene..
Småen har aldri en gang badet ute før, siden sommeren i fjor var så kald. Kun vasset litt på en strand. Han sliter så mye med astma hele året at en slik tur ville kanskje gjort han veldig godt..

Hva mener dere om tyrkia?

http://www.startour.no/feriereiser/t...on=sommer-2011

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:11.