Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilke fronter skal vi ha?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-11, 10:04   #1
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Hvilke fronter skal vi ha?

Jeg er så usikker her. Vi skal pusse opp kjøkkenet og etter mye frem og tilbake har vi bestemt oss for IKEA innredning. Problemet er at jeg har blitt usikker på om jeg vil ha hvit abstrakt eller applåd. Jeg vet at det er jeg som må bestemme dette, men jeg trenger litt innspill tror jeg.

Kjøkkenet er lite. Vi skal ha sort steinplate, glassplate mellom skapene med tapet under, sorte hvitevarer og det lille som kommer til å syns av vegger skal være lilla eller grått tror jeg.

Det jeg er usikker på er høyglansen og rengjøring, det er litt mer tungvindt å gjøre den ren. Det blir ikke pent hvis man tar en våt klut og tørker over. Fordelen er at den er finere og den vil nok reflektere lyset fra taket bedre.

Kommer jeg til å bli gal av å prøve å få høyglansen pen når jeg har en skokk med unger som klasser på innredninga?

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 10:09   #2
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke fronter skal vi ha?

Vi har grå høyglans og det er enkelt å ta en mikrofiberklut over flekkene. Eventuelt spraye med litt jif først. Jeg foretrekker å ta flekkene i det de kommer, og ikke en gang i året når de (usynlige) flekkene har satt seg og sitter lagvis. En høyglans inredning passer derfor perfekt for meg - og på et kjøkken der jeg foretrekker at det skal være rent. Å velge en annen inredning fordi "flekkene ikke synes på den" høres bare ekkelt ut.

Jeg tørker over frontene 2-3 ganger i måneden. Enkelte steder oftere. Det er ikke snakk om å skrubbe, det er snakk om å tørke lett over. Og flekkene er ikke så synlige at de må tas med en gang. Ikke i min verden i allefall.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 10:16   #3
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke fronter skal vi ha?

Får jeg lov til å misjonere for KVIK XXL igjen? IKEA-pris, men 40 % mer plass i skuffeseksjonene (70 cm dyp, 80 cm høy). Hvit Fasett, f eks, er enkel, fin og lett å holde ren.

Hvor kjøper du steinplaten?

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 10:19   #4
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke fronter skal vi ha?

Vi har rød høyglans på hytta og jeg syns ikke det er så lett å få bort fingermerker som jeg trodde det skulle være. Det gjør uansett ikke så mye der for der er vi ikke hele tiden sånn som hjemme.

Jeg skal selvsagt ikke velge en innredning pga at man ikke ser møkka. Jeg vasker over innredninga 2-3 ganger i mnd nå, men da med våt klut og det går lett. Man ser møkka godt på applåd og vil jeg tro siden den er hvit, men jeg vil tro det kanskje er letter å få den fin enn høyglans?

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 10:21   #5
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke fronter skal vi ha?

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Får jeg lov til å misjonere for KVIK XXL igjen? IKEA-pris, men 40 % mer plass i skuffeseksjonene (70 cm dyp, 80 cm høy). Hvit Fasett, f eks, er enkel, fin og lett å holde ren.

Hvor kjøper du steinplaten?

Jeg har hørt så mye negativt om KVIK her i byen at jeg gidder ikke dra innom de. Kjøkkenet vårt er uansett for smalt til at vi kan ha 70 cm dype skuffer, vi fikk advarsel på Ikea sitt tegneprogram fordi det er under 120cm fra den ene siden til den andre.

Steinplata skal vi kjøpe gjennom en bekjent som driver begravelsesbyrå.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 10:47   #6
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke fronter skal vi ha?

Høyglans kan man sette inn med vanlig bilvoks, da setter ikke fingermerker og møkk seg så godt. Samme med plastbadekar og slike ting (men det blir jo fort litt glatt).

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 23:31   #7
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.033
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hvilke fronter skal vi ha?

Nå er det vel matte overflater som er på tur inn, for de som bryr seg om slikt

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no