|
Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Billigere å kjøpe iPad i USA?Ja, er det det?
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Billigere å kjøpe IPad i USA?Du må ikke kjøpe 3G-versjonen i USA. De er låst mot operatør. Versjon med bare wlan skulle vel imidlertid fungere greit.
![]() |
#3 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Billigere å kjøpe IPad i USA?Jeg tviler paa at det er noe vits, min ble kjoept paa ellos.no :daane: og prisen var en del lavere enn apple sin offisielle pris....
![]() |
#6 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Billigere å kjøpe IPad i USA?Jeg har også amerikansk utgave med norsk sim-kort. Den var riktignok kjøpt gjennom norsk leverandør, så det er mulig det har noe å si. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Billigere å kjøpe iPad i USA?Huff, dette hørtes fryktelig tungvindt ut.
![]() |
#8 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Billigere å kjøpe iPad i USA?
Det stemmer det, men du får neppe en iPad for 1000 kroner i USA heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Billigere å kjøpe iPad i USA?
Jo, grensen for gaver er 1000 kr. Men en iPad blir jo litt mer enn det. Jeg kjenner endel som har kjøpt i USA, og de har ikke hatt problemer - men hvis man må betale moms og toll er det kanskje like greit å kjøpe en her? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Billigere å kjøpe iPad i USA?Når jeg sammenligner prisene hos Apple i Norge og USA, finner jeg at du sparer 1300 på å kjøpe en 32GB Wifi i USA og 1400 på en 32GB+3G. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Billigere å kjøpe iPad i USA?Mamma og pappa skal over i mars, men uansett så var ikke det allverden. Tusen takk for at sjekket opp det, det var snilt.
![]() |
#12 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Billigere å kjøpe iPad i USA?Vi betalte 4 500,- for våre 64GB i USA i sommer, det er jo en del rimeligere enn prisen er her. Men, med frakt og sånn er det nok ikke like lønnsomt nei.
![]() |
#13 |
Populærkulturjunkie
|
![]() Sv: Billigere å kjøpe iPad i USA?Når du kjøper; kjøp for all del versjonen med 3G, slik at den kan brukes på farten og ikke bare i heimen. Og dersom du ikke får noen til å ta den med seg i bagasjen så ville jeg også køpte den her til lands. Jeg fikk en kollega til å kjøpe til meg i New Orleans og sparte 1300 på det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Billigere å kjøpe iPad i USA?Husk at prisene i USA er uten "sales tax" - altså moms. Hvor mye denne er varierer fra stat til stat (er vel i snitt rundt 5 %). Prisen de betaler er altså høyere enn hva som står oppgitt. Når man kjøper ting i USA direkte for eksport blir det ikke sales tax. Man kan videre dra innom på flyplass o.l. for å få sales tax refundert hvis man er fra utlandet. Men da å få noen til å kjøpe, for så å sende, så ve tjeg ikke hvordan det i praksis blir.
![]() |
|
|