Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Selge, gi bort eller kaste gammel oppvaskmaskin?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: 2 1/2 år gammel Whirlpool oppvaskemaskin fra Ikea byttes ut, hva gjør jeg med den?
Selger den 22 44,00%
Gir den bort 27 54,00%
Skroter den 0 0%
Dustepoll/Annet 1 2,00%
Deltakere: 50. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-11, 11:59   #1
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 460
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Selge, gi bort eller kaste gammel oppvaskmaskin?

Nå har det endelig kommet en Asko oppvaskemaskin i hus og den gamle Whirlpool maskinen fra Ikea skal ut.
Maksinen er 2 1/2 år gammel, den er ikke ødelagt på noe vis. Jeg er bare svært misfornøyd med vaske og tørke egenskapen dens.

Tanken slo meg at jeg kanskje kan selge den, men det føles jo litt uetisk, selge en dårlig oppvaskemaskin?

Hva hadde du gjort? (poll følger)

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 12:02   #2
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Selge, gi bort eller kaste gammel oppvaskemaskin?

Du selger den, men gir beskjed om hvorfor du selger. De fleste forventer ikke mirakler av en billig maskin, men det er nok greit å være åpen for egen del.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 12:04   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde enten solgt den til en billig penge, eller gitt den bort, alt etter som hvor fort jeg ville ha den ut av hus. Jeg hadde ikke hatt dårlig samvittighet for å ta penger for en 2,5 år gammel maskin, med mindre du vet at det e noe feil på den. Det er sikkert mange som kan tenke seg en velfungerende oppvaskmaskin til en rimelig pris, selv om funksjonaliteten ikke er den beste.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 12:08   #4
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Hmm.. Hva er en grei pris å selge en sånn maskin for da? 1000kr?

Gammel 11-01-11, 12:09   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Hmm.. Hva er en grei pris å selge en sånn maskin for da? 1000kr?

Hva koster den ny?

Gammel 11-01-11, 12:13   #6
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av teofelia, her.

hva koster den ny?

4500

Gammel 11-01-11, 12:16   #7
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kaster den i alle fall ikke før du har forsøkt å selge den eller gi den bort. Alvorlig talt. Slik miljøfiendlig holdning provoserer meg faktisk.

Gammel 11-01-11, 12:17   #8
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Du kan jo prøve å få 1000,-. Men det kan hende du må være glad om noen kommer og henter den.

Gammel 11-01-11, 12:19   #9
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Eg hadde lagt den ut på finn, gratis mot henting. :lat:

Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 12:19   #10
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Jeg tror det kan ta ganske lang tid å selge den til 1000 kroner, uten at jeg vet de sikkert altså. Hvis du vil ha den kjapt ut av huset, spørs det om du kan ta noe særlig mer enn 500, men for all del. Forsøk 1000 først, også kan du eventuelt sette ned prisen hvis ingen biter på.

Gammel 11-01-11, 12:24   #11
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Standard

Jeg blir vel egentlig veldig fornøyd om jeg får 500kr for den, så kanskje jeg bare skal prøve med det.

Gammel 11-01-11, 13:19   #12
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde gitt den bort.

Gammel 11-01-11, 13:54   #13
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Vi skal også kvitte oss med vår Whirlpool til fordel for en Asko nå, men jeg kommer til å gi den bort. Vår er mye eldre, den sto her da jeg kjøpte huset for 6 år siden. Vet ikke om noen vil ha den engang. I ditt tilfelle ville jeg prøvd å selge den.

Gammel 11-01-11, 15:09   #14
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Du bor ikke tilfeldigvis i trondheim? Vi er på utkikk etter en billig brukt oppvaskmaskin som skal stå i ferie/sommerbolig.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 15:13   #15
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Vi prøver forresten å gi bort alt mulig før vi kaster. Så lenge det virker så skal det mye til får at noen ikke vil ha det. Før jul ga vi bort spisestuemøblene som vi selv kjøpte for 250 kroner på Finn. Noen henter det på døra og man slipper unødvendig kasting. Vinn-vinn!

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 15:31   #16
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Selge, gi bort eller kaste gammel oppvaskmaskin?

Men, den er 2.5 år? Du er ikke fornøyd, ting blir ikke rent eller tørt? Hvorfor ikke reklamere?

Jeg har to maskiner. Skal sette en i vaskekjelleren og vaske leker og sånt i den

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 15:37   #17
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Standard

Vixen: Bor dessverre ikke i Trondheim
Sybil: Med 2 timers kjøring unna Ikea så orker vi rett og slett ikke ta det styret som er ved å evt reklamere på den.

Og jeg er egentlig helt enig. Jeg syns det er dumt å kaste ting som andre kan evt ha nytte av.

Gammel 11-01-11, 15:39   #18
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Egentlig tror jeg det er sånn at Ikea må hente den hvis du reklamerer. Den er jo ganske vanskelig å frakte sånn sett.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 15:43   #19
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde lagt den ut på Finn. Om det ikke er noe direkte galt men bare litt dårlig kvalitet ville jeg nok forsøkt å få 500,- for den.
Ellers gis bort mot henting.

Vi har lagt ut mye på finn som vi har gitt bort mot henting, og det har blitt borte samme dag stort sett alltid. Gratis er det også. (Men nå bor vi sentralt på Østlandet som selvfølgelig kanskje er litt mer befolkningstett enn utover i distriktene = flere potensielle mottakere.)

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 15:51   #20
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En oppvaskmaskin som bare er to-tre år gammel må da være mulig å selge?

Jeg hadde sjekket hva den billigste oppvaskmaskinen koster ny (uansett merke) og så lagt meg på kanskje halv pris av det. Så var den interessant for de som vil ha en billig maskin.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:59.