Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Mat på Color Magic (Kiel-ferja)

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-11, 21:12   #1
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Spørsmål

Mat på Color Magic (Kiel-ferja)

Vi reiser med Color Magic for første gang nå i januar.

Noen som har noen anbefalinger hva spisesteder ombord angår? Er buffeten verdt en kveld, f.eks.? Vi er både voksne og barn (5-14 år). Gourmetrestauranten tror jeg utgår.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 21:14   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Mat på Color Magic (Kiel-ferja).

Jeg har tatt den to ganger og hatt buffet til lunsj og middag og jeg tror jammen det var til frokost også. Den blir du ufattelig lei av, for å si det sånn. Det er det samme om og om igjen.

Badelandet der er rålekkert. Og voksne kan slappe av i boblebad i spa-avdelingen hvis de heller vil det.

Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 21:17   #3
amanas
Bør lage seg en tittel selv

amanas sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Sv: Mat på Color Magic (Kiel-ferja)

Vi hadde buffet ene kvelden og det var veldig godt, jeg spiser meg alltid stappmett for der er for mye jeg skal smake

Å det hjalp ikke på at de hadde sjokoladefontene med frukt til å dyppe...

Gammel 11-01-11, 21:18   #4
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Var det her naboen min jobber for tida, tro? Det mener jeg å huske. Han anbefaler varmt tapasrestauranten.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 21:24   #5
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Badeland skal vi få med oss.

Da satser vi på buffet en kveld i allefall og så vil jeg innom tapas også om jeg får med meg gjengen, i det minste til en lunsj.

Det skal være en italiensk restaurant også, noen som har testet den?

-Pippi
Gammel 11-01-11, 21:28   #6
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Har du mulighet til å få med deg gourmetrestauranten senere en gang så er det verd hver krone. Helt fabelaktig mat, til en helt overkommelig pris (7-retter). Vinpakka er like bra, og det skjenkes rikelig.

Det er lurt å ta badeland med en gang dere kommer ombord, mens resten av folket står på dekk og gaper. Da er det nesten ingen der, men det fylles fort opp. Sikkert ennå fortere nå som det er så kaldt å stå ute.

Gammel 11-01-11, 21:29   #7
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Har du mulighet til å få med deg gourmetrestauranten senere en gang så er det verd hver krone. Helt fabelaktig mat, til en helt overkommelig pris (7-retter). Vinpakka er like bra, og det skjenkes rikelig.

Det høres ut som om båten kanskje kan være verd en tur uten barna også, da.

-Pippi
Gammel 11-01-11, 21:30   #8
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Vi hadde buffet begge veier og det var litt forskjellig mat begge kveldene, nyyyydelig mat...fikk ikke smakt på alt(dessverre!)
Jeg anbefaler absolutt buffet, BEGGE veier.
Både mat og desserter var himmelsk, dette var i høstferien.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 21:42   #9
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Badeland skal vi få med oss.

Da satser vi på buffet en kveld i allefall og så vil jeg innom tapas også om jeg får med meg gjengen, i det minste til en lunsj.

Det skal være en italiensk restaurant også, noen som har testet den?

Vi har vært på den italienske og spist god pizza. Å kalle det "restaurant" er imidlertid ikke helt passende. En liten kafe er kanskje mer passende?

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 21:50   #10
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Hva med å bestikke 14-åringen til å ta med de andre ungene på pizzasjappa, også kan dere voksne gå på gourmetrestauranten?

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 22:02   #11
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av pippo, her.

Vi har vært på den italienske og spist god pizza. Å kalle det "restaurant" er imidlertid ikke helt passende. En liten kafe er kanskje mer passende?

Ok, kanskje mer egnet for lunsj det og da.

Opprinnelig lagt inn av Filippa, her.

Hva med å bestikke 14-åringen til å ta med de andre ungene på pizzasjappa, også kan dere voksne gå på gourmetrestauranten?

Ha ha, da tror jeg han blir fornøyd.
Å nei, skal vi på gourmetrestaurant skal vi ha goooood tid og bare nyyyyyyte. Det må bli uten barn.

-Pippi
Gammel 11-01-11, 22:06   #12
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Å nei, skal vi på gourmetrestaurant skal vi ha goooood tid og bare nyyyyyyte. Det må bli uten barn.

Smart. Vi satt til bords i vel fire timer. Etterpå hadde vi tenkt oss i nattklubben en tur, men det ble heller å rulle rett i seng.

Jeg ble i grunnen sjokkert over at det var mulig å få et sånt kongemåltid på ei ferje.

Gammel 11-01-11, 22:06   #13
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ok, kanskje mer egnet for lunsj det og da.

Vi spiste middag der, altså. Men jeg fikk ikke akkurat restaurantfølelsen. Ungene storkoste seg der!

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 22:11   #14
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Etterpå hadde vi tenkt oss i nattklubben en tur, men det ble heller å rulle rett i seng.

Dere gikk ikke glipp av noe.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 22:18   #15
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Standard

... tvert i mot. Hø hø.

Gammel 12-01-11, 00:21   #16
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi var på gourmetrestauranten begge veier - med 3 barn i alderen 6-11 - og alle hadde det strålende! Barna syntes det var kjempestas med pent kledde og høflige kelnere og ble rent høytidsstemte av hele greia. De oppførte seg utmerket, maten var nydelig, utsikten praktfull og barnemenyene hadde jammen meg grønnsaker også!

Italienske rest. er helt ok, men ligger i "handlegata" så det er litt urolig der i forhold. Buffet er greit nok, men er personlig mer glad i á la carte. Frokost i buffeten er helt ok. Tapasen er bra, men egner seg best for voksne.

Gå på badeland med en gang dere kommer om bord, da er det god plass! Treningssenteret kan også anbefales, vi sendte ungene på kino og trente imens. Stilig å løpe på tredemølle helt øverst i fronten på båten med utsikt ut!

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 00:33   #17
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv

Lizzie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi reiste i sommer med en 5-åring og en 3-åring og endte opp med å spise i a la carte-restauranten begge dagene. Godt tilrettelagt for barn med egne menyer, tegnesaker og oppmerksomme kelnere. Guttene snakker om det enda, senest i dag faktisk!
Vi spiste forresten frokost der også. Deilig!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:56.