Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Min drøm om "lappen" brast i dag

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-11, 23:04   #1
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Min drøm om "lappen" brast i dag

Jeg er så lei meg, sint, skuffet og ikke minst i sjokk over nyheten jeg fikk i dag.
Jeg har vært på sykehuset i dag hos overlege på Nevrologisk, for å utredes for diverse plager (en stk A4 side) jeg har fått i etterkant av en alvorlig sykdom jeg fikk for over 2 år siden.
Blant plagene er at jeg alltid er trøtt, sover over alt, hvorsomhelst og nårsomhelst. Jeg får resept på koffeintabletter for å fungere, og det går fint. JEg holder meg våken ved hjelp av dem, men jeg er sliten alliekvel.
Jeg har også en veldig dårlig hukommelse, husker ikke innholdet i bøker og filmer jeg nylig så/leste, jeg husker ikke navn, skriver lister på alt jeg skal huske. Jeg føler meg på nippet til dement.

Legen mener sykdommen jeg hadde er årsaken. Den har trolig ødelagt noe i immunforsvaret mitt som gjør at jeg trenger unormalt mye søvn. Jeg har mest sannsynlig ikke narkolepsi, det er for spesiell historikk. Men NOE er det.
Hun skal samarbeide med spesialister i Danmark og gudene vet hva...
Men jeg skal søvnutredes med elektroder i hverdag, natt og i jobbsammenheng.. og jeg skal medisineres med sterke medisiner..
Det verste var jo at jeg aldri kan kjøre bil!!!!
Hadde jeg hatt lappen nå hadde jeg mistet den. Hun anbefalte meg å droppe planene om å ta kjøretimer nå.

Jeg som har begynt å øvelseskjøre og hadde planlagt å starte kjøretimer så fort snøen forsvant... hulk...

Takk for at du gadd å lese... vil du lese mer kan du lese freseriet mitt på bloggen min i dag.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 23:07   #2
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Min drøm om "lappen" brast i dag

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 23:07   #3
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Håper de finner ut av det og kan hjelpe deg til en bedre hverdag; så kanskje, kanskje lappen kan komme en gang senere.

Gammel 12-01-11, 23:07   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 23:07   #5
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Usj, så leit.

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 23:08   #6
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 23:08   #7
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huff, så trasig.

Gammel 12-01-11, 23:10   #8
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner godt du er lei deg. Men er det sikkert at du aldri kan kjøre? Med alle sånne anfallsgreier pleier det å være en karantenetid for anfallsfrihet og hvis det er greit i en gitt periode (husker ikke om det er ett eller tre år), kan man kjøre igjen.

Gammel 12-01-11, 23:10   #9
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 23:11   #10
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Husker jo det som ledet opp til dette den gangen. Sykehusinnleggelsen og det hele, skikkelig skummelt.
Håper de finner ut av det og hva som skal til for å gi deg en god hverdag!

Gammel 12-01-11, 23:11   #11
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sa hun aldri? Om du hadde hatt den, tenker jeg du ville mistet den for ett år (de jeg vet om har det vært ett år), så kunne du søkt om å få den tilbake. Kan legen din ha ment at du skal vente? Siden du skal utredes og ta sterke medisiner nå, tenker jeg. De vet vel ikke utfallet? Jeg snakker om ting jeg ikke har greie på, så er jeg helt på jordet må du unnskylde meg. Uansett:

Gammel 12-01-11, 23:13   #12
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 23:18   #13
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 23:18   #14
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Sa hun aldri? Om du hadde hatt den, tenker jeg du ville mistet den for ett år (de jeg vet om har det vært ett år), så kunne du søkt om å få den tilbake. Kan legen din ha ment at du skal vente? Siden du skal utredes og ta sterke medisiner nå, tenker jeg. De vet vel ikke utfallet? Jeg snakker om ting jeg ikke har greie på, så er jeg helt på jordet må du unnskylde meg. Uansett:

Jeg fikk ikke med meg om ordet aldri ble brukt. Det hun sa var at utredningen tar mange måneder. I mellomtiden får jeg koffeintabletter.
Om 2-4 måneder skal jeg gjennom søvnstudie, eller någet deromkring. Også skal det jo behandles. Det kunne ta mange måneder før jeg fikk begynne en behandling.
Medisinene jeg sansynligvis vil få, kan ikke kombineres med bilkjøring. så jeg vet ikke...
Jeg håper jo jeg en dag blir frisk og kan slutte behandling og da få en godkjenning. Men det ser jo foreløpig dårlig ut.

Tilfellet mitt var så spesielt at hun måtte tenke utenfor boksen og rådføre seg med utenlandske leger samt lese seg opp på ITTP'en jeg hadde i 2008. Det er så lite erfaring rundt bivirkningene og ettervirkningene av den sykdommen at ingen her VET.. og jeg føler meg rimelig frustrert...

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 23:24   #15
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg forstår frustrasjonen din så godt. Jeg kunne ikke kjøre opp før jeg var 31 pga. medisinene. Ikke helt i samme situasjon som deg, men jeg kjenner følelsen.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 23:25   #16
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Huff. Det var trist å lese, Shamu.

Gammel 12-01-11, 23:28   #17
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så dumt da Shamu.

Gammel 12-01-11, 23:34   #18
indie
Bør lage seg en tittel selv

indie sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I og med at dette er en utredning du skal igjennom ville jeg ikke brukt ordet aldri helt enda (men kanskje forberedt meg på at dette kunne bli tilfelle). Utredningene, og tiden, vil jo vise om dette er noe som vil vare for alltid, og om det for alltid vil ha følger for muligheten til å kjøre bil.

Når det er sagt, så får du all sympati og medfølelse fra meg. Jeg har veldig nært kjennskap til et tilfelle hvor det er snakk om alltid, og det er en sorg. Som alltid vil være der i større eller mindre grad tror jeg. Noe helt annet enn å ha valgt å ikke ta lappen, for da er det jo et valg. Men på en annen side, man lærer seg å leve med det meste, og siden du ikke har lappen fra før av er det jo mindre praktisk som må tilrettelegges også.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 23:34   #19
Tove
XXX

Tove sin avatar

Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Det va veldig trist!

Gammel 12-01-11, 23:37   #20
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så kjipt!

Jeg sier som de andre, er det sikkert at det er for alltid siden du er til utredning? Det virker jo som om ditt tilfelle er veldig sjeldent. Jeg krysser fingre for deg.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:38.