|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Den som gir seg...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva når mor ønsker å forlate far, men opplever ingen reell mulighet?Jeg var usikker på hvor jeg skulle legge dette. Jeg ønsker så mange innspill som mulig og valgte denne plassen.
|
|
|
#2 |
|
På (opp?)tur
|
Sv: Hva når mor ønsker å forlate far, men opplever ingen reell mulighet?Jeg tror barna er norske statsborgere siden hun er det, selv om de er født i Sverige. Om de er samboere. Som gifte vet jeg ikke. Så vidt jeg vet har hun samme rettigheter som om hun hadde vært i Norge hele tiden. Nav er egentig stedet å få svar, vil jeg tro. Men der er det inkompetanse her og der, så ville tatt kontakt med en norsk advokat. Advokaten hjelper til med spørsmålet om fri rettshjelp også. Mitt råd er altså å først finne en god, norsk advokat.
|
|
|
|
#3 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva når mor ønsker å forlate far, men opplever ingen reell mulighet?Med hensyn til jobber vil jeg tro store og små kantiner, kafeèr kan være greit å starte med for en som har vært hjemmeværende i mange år og melde seg inn i vikarbyråer som hjelper til utifra hennes kompetanse.
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Hva når mor ønsker å forlate far, men opplever ingen reell mulighet?Hun starter med å finne en god advokat. Hun har krav på fri rettshjelp så det koster ikke noe. |
|
|
|
#6 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hva når mor ønsker å forlate far, men opplever ingen reell mulighet?Hvis hun har vært hjemme med barn i mange år, er vel jobb som barnehageassistent et sted å begynne?
|
|
![]() |
|
|