Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Jeg trenger hjelp til å finne en kakeoppskrift

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-11, 22:53   #1
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Utrop

Jeg trenger hjelp til å finne en kakeoppskrift

Jeg har vært på reise med jobben og har spist det som sannsynligvis er den beste kaken i hele verden. Det er en aprikos-nøtte-kake så saftig og så full av smak at den nesten ikke kan beskrives. Kaken var ganske flat og forholdsvis søt, så det passer best med små stykker. En slags konfektkake vil jeg si.

Er det noen som kan hjelpe?

Jeg har sendt en e-post til hotellet og bedt om oppskriften og får jeg den skal jeg dele.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 22:57   #2
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg trenger hjelp til å finne en kakeoppskrift

Var det med aprikos-syltetøy da eller? Ikkje at eg har peiling altså, berre lurte...

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 23:10   #3
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Denne? (neppe)
http://www.detsoteliv.no/searchresul...pe.php?id=1111

eller denne? (men uten krem da?)
http://snakk.klikk.no/Mat/Default.aspx?id=12088036

(yay! Den er jo glutenfri også!)
(da er det vel spesialmat da.. ) (sorry, berre måtte)

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 23:24   #4
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for forsøket, men den liknet ikke på noen av dem dessverre.

Jeg tror ikke det var syltetøy i den, men tørkede aprikoser var det nok.

Gammel 15-01-11, 01:04   #5
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sachertorte? (Vet ikke hva denne inneholder, da.)

Gammel 15-01-11, 01:18   #6
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Sachertorte? (Vet ikke hva denne inneholder, da.)

Nei, definitivt ikke. Det er jo en sjokoladekake med aprikossyltetøy.

Kaken så egentlig ganske kjedelig ut. Hadde den stått på et kakebord ville den nok ha fått stått i fred til fordel for andre, mer festlige kaker.

Gammel 15-01-11, 02:15   #7
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

hvilket land bodde du på hotell i? (ikke det at jeg er noen ekspert, men det kan jo være lettere for noen å gjette, sånn i fall det er en lokal spesialitet)

Gammel 15-01-11, 11:19   #8
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Standard

Det var i Norge. Jeg tror ikke dette var noen lokal spesialitet for Gardermoenområdet.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:41.