|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
can-jur
|
Hva er godt nettvett?En liten spinoff fra FB og barn tråden.
|
|
|
|
#2 |
|
can-jur
|
Sv: Hva er godt nettvett?Jeg tenker at det er godt nettvett å læreat man må verne om egen identitet på nett.
|
|
|
|
#3 |
|
Leser
|
Sv: Hva er godt nettvett?Jeg tenker at godt nettvett er at man forstår mediet slik at man vet "hvem man snakker til". Det gjelder jo voksne også, det er ikke lurt å si at når man skal reise på ferie på FB uten noen begrensninger på hvem man sier det til.
|
|
|
#4 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er godt nettvett?
Jeg merker at jeg blir så lei meg når jeg ser slike råd. Skal vi virkelig være slik at vi mistenkeliggjør alle vi treffer på nettet på denne måten?
|
|
|
#5 |
|
maler
|
Sv: Hva er godt nettvett?Godt nettvett er når man skjønner at å publisere noe på internett er jevngodt med å rope det ut på tv i beste sendetid. Og å forstå at det finnes mennesker som utgir seg for å være andre enn det de er med hensikt. Og at det ligger mye kode bak de sidene man ser, det er ikke sikkert at informasjonen man legger inn går dit man har tenkt og brukes slik man har tenkt. Har man virkelig forstått rekkevidden av det der, ender man stort sett med å oppføre seg på internet som man gjør overfor naboer og delvis ukjente mennesker på butikken, man kan ikke regne med å være anonym på noen som helst vis, og man mister kontrollen over all informasjon man deler.
|
|
|
#6 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hva er godt nettvett?Godt nettvett er å skjønne at alle kan lese hva du skriver, alltid. Å poste noe på nett er mer utleverende enn å henge opp en plakat på samtlige torg i hele landet, og med permanent lim. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er godt nettvett?Redd Barnas nettvettregler
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Hva er godt nettvett?Signerer Teo. Det viktiste er å huske at ALT man legger på nettet kan slå tilbake på deg en dag. Og at man skal verne sin identitet nettopp derfor. Paranoia kan være en god ting...
|
|
|
|
#9 |
|
maler
|
Sv: Hva er godt nettvett?
Takk. Det der skal snart-niåringen få se, gode regler.
|
![]() |
|
|