|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
På (opp?)tur
|
Sorel og Kamik våte inni?Opplever dere det? Her er innersokken fuktig hver dag. Selv om det er mange minus ute. Derfor lurer jeg på om det er fordi de er tette?
|
|
|
|
#3 |
|
På (opp?)tur
|
Sv: Sorel og Kamik våte inni?Ja, kanskje han har for mye klær på, rett og slett.
|
|
|
|
#4 |
|
Kor e alle helter hen?
Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sorel og Kamik våte inni?Våre blir kun våte dersom de går i masse slaps. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Fortynnet
|
Sv: Sorel og Kamik våte inni?Her er det stadig mye slaps. Jeg er skuffet over Sorel, som ikke holder seg tørre, og som luktet skikkelig surt av innersokken. Har vasket de da, men det kommer vel igjen. Jeg kommer nok ikke til å kjøpe dem igjen, jeg trodde de var mer vanntette. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sorel og Kamik våte inni?De blir ikke våte fordi det har kommet snø oppi dem, da? De er ganske åpne øverst hvis de ikke snøres skikkelig til.
|
|
|
#8 |
|
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sorel og Kamik våte inni?Våre Kamik trakk som papir, kommer ikke til å kjøpe dem igjen. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
På (opp?)tur
|
Sv: Sorel og Kamik våte inni?Kan være at det trekker gjennom og at kun tærne er våte på ettermiddagen fordi der er det tettest? Og det er nederst. Har sprayet på impregnering på stoffet foran, oppå, men de blir fortsatt fuktige.
|
|
|
|
#11 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sorel og Kamik våte inni?Det samme skjer med gutten min sine støvler, uansett om det er Kamik (fornøyd med lillesøster sine, de blir aldri våte), Sorel, McKinsey eller annet merke. Det lukter tåfis hver dag av ullsokkene pga at de er våte ytterst ved tærne.
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Sorel og Kamik våte inni?Har kun opplevd at hun var våt på bena i Sorel 1 gang. Og da var det for at snø hadde kommet oppi. Men jeg har lært at ikke alle Sorel er vantette, men at noen av dem bare er vann avstøtende? Det er ikke dem du har da? |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Sorel og Kamik våte inni?Ja, det er jo sant, men jeg tenker om det er snø på skoene mens de kommer inn i pausen i barnehagen/skolen. Så smelter snøen mens de er inne? Ikke vet jeg, hadde blitt møkk sur om de trakk vann ihvertfall, de er jo ikke helt billige. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sorel og Kamik våte inni?Ja, de blir fuktige, men det kommer innenifra, ikke fra sørpe. Sokken skal taes ut og luftes daglig. Fordelen i motsetning til cherox med fast for.
|
|
|
|
#17 |
|
Alltid like optimist
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sorel og Kamik våte inni?
Her løfter jeg ut sokkene nesten hver dag, da hun blir klam pga fotsvette. Noen ganger setter jeg dem på støvelblåsetørkeren.
|
|
|
#18 |
|
Bedreviter
|
Sv: Sorel og Kamik våte inni?Det er ikke alle Sorel-typene som er vanntett, tror jeg. Blobben har et par som var merket som vanntette, og jeg kan ikke huske at vi har opplevd at hun har vært våt på bena noen gang i vinter. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Sorel og Kamik våte inni?Det er enormt stor forskjell på de ulike Kamik-modellene. Sorel har jeg lite erfaring med, men jeg antar det er det samme der. Kamik har støvler som ikke er vanntette, de har modeller som er vannavvisende og de har modeller som er vanntette. Vi har hatt Kamik Shadow i flere år og disse er vanntette. Jeg har tre unger som bruker disse og jeg har aldri opplevd fuktige eller våte føtter i disse. Denne modellen er i tillegg både varmere, lettere og har bedre pusteevne enn de andre Kamik-modellene. Kan absolutt anbefales varmt, men de kan være vanskelige å få tak i. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Sv: Sorel og Kamik våte inni?Min erfaring er at Soerl gir klamme føtter om man ikke lufter innersokken hver dag. Det skal man også gjøre med Kamik.
|
![]() |
|
|